Gå til innhold

I dag kan du oppgradere Apple-dingsene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp:)

 

Grunnen til at iMessage skiller seg ut, er at den er integrert i SMS-appen. Dvs at så lenge motparten har iOS5, så sender dere gratis, hvis ikke går meldingen som vanlig SMS.

Man trenger ikke laste ned noe dårlig 3. parts software som mottakeren ikke har uansett, det er der resten av IMsystemene failer.

 

Så man tenker ikke over det engang!

Apple gjør nok engang eksisterende teknologi brukbart for alle. Genialt ikke sant? :)

 

Tviler på at dette er eksklusivt for apple. Har ikke vært innom så mange sms apps til android, men det finnes sikkert. Og mange av IM klientene er veldig gode :)

Lenke til kommentar

Tviler på at dette er eksklusivt for apple. Har ikke vært innom så mange sms apps til android, men det finnes sikkert. Og mange av IM klientene er veldig gode :)

Så standard SMS-appen, som ALLE som har android bruker, sender IM over nett ?

Finnes mange gode IM-apps til både android og iOS. Problemet er vel at det bare er noen få som bruker dem. Og du må sende de via en egen app, og da har du forskjellen din akkurat der.

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Android & Blackberry telefoner kan vistnok også bli med på leken :)

 

http://koolmobile.net/pinch-imessenger-hd-allows-multi-platform-messaging-for-iphone-ipad-ipod-touch-android-blackberry/

 

Kan bli slutten for SMS dette, om ikke Apple setter kjepper i hjulene for kryssplattform løsningen.

 

 

 

 

Edit: Nedlastingen min stoppet "error 9006" :w00t:

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Det virket som du bare var ute etter å trolle ettersom du tydeligvis ikke ville skjønne hva jeg mente.

 

Er vel ingen som har sagt det er en stor innovasjon? Teknologien har vært der lenge, noen få bruker den, men har aldri erstattet SMS.

Selv har jeg flere IM-apps på telefonen, og de blir brukt 1 gang i halvåret for jeg vet ikke om mottakeren noengang kommer til å lese den, eller fortsatt har softwaren personene trenger. Da er SMS mye sikrere.

 

Du nevnte jo selv at du laster ned 3. parts software for å få samme funksjon - og da er man jo allerede tilbake til det samme gamle som finnes på alle plattformer da:)

 

Det er dette iMessage i stor grad gjør enklere og bedre, når veldig mange har iPhone og den velger selv om mottakeren kan motta IM over nett ellers sender den som vanlig SMS. Ingen 3. parts apps som sender eller mottaker må ha.

 

2 år gamle 3GS og nyere kan få iMessage - og alle telefoner som kommer i fremtiden. Så det er et stort skritt i riktig retning, synes du ikke?

Endret av laserlars
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okey, litt trolling kanskje ;)

Jo, det er kanskje et steg i riktig retning. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om det. SMS som det er nå koster jo penger, såklart. Poenget med iMessage er å spare penger(tror jeg?)

Datatrafikk koster penger. Så, man sparer vel egentlig ikke noe på det, ettersom man da må betale for et dyrt abn med inkludert data. Og da må man jo også notere ned de kontaktene som har apple, og som har en 3GS eller nyere, og som har lasta ned iOS5, og har abn med datatrafikk, og man må vite om de alltid er på nett, eller om de skrur av 3G når de ikke bruker det. Litt mange forutsetninger for at det skal være en brukbar tjeneste.

Lenke til kommentar

Okey, litt trolling kanskje ;)

Jo, det er kanskje et steg i riktig retning. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om det. SMS som det er nå koster jo penger, såklart. Poenget med iMessage er å spare penger(tror jeg?)

Datatrafikk koster penger. Så, man sparer vel egentlig ikke noe på det, ettersom man da må betale for et dyrt abn med inkludert data. Og da må man jo også notere ned de kontaktene som har apple, og som har en 3GS eller nyere, og som har lasta ned iOS5, og har abn med datatrafikk, og man må vite om de alltid er på nett, eller om de skrur av 3G når de ikke bruker det. Litt mange forutsetninger for at det skal være en brukbar tjeneste.

Ja, datakostnader påløper jo hvis man bruker dette via 3G.

 

Nei man må ikke notere noe som helst. Når man skriver en melding så er meldingene og send-knappen grønn hvis det blir vanlig SMS, kan mottakeren motta IM istedet på det tidspunktet så blir det blått.

Så man vet alltid på forhånd :)

 

iCloud fikser biffen for deg.

Endret av laserlars
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...