Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Aloe vera


jahas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sliter med litt sensitiv hud, og prøvde i kveld aloe vera. Det fungerte meget godt, sammenliknet med fuktighetskremer som bare gjør huden rød og irritert.

 

Kan det påføres morgen og kveld over en lang periode? Eller bør bruken begrenses?

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aloe vera har en del beskyttelsesstoffer som så vidt jeg vet bare en fabrikk har en patentert måte å fjerne på. Aloe vera vil derfor brukt både invortes (som helsekost) og utvortes f.eks som håndkrem kunne skape intoleranse.

 

Jeg jobber med bl.a en del intoleransetesting og ser at enkelte som bruker mye aloe vera har opparbeidet seg antistoffer i blodet. Dette skjer kun om immunforsvaret reagerer på stoffene og anser det som fiende.

 

Når det er sagt så er aloe vera betydelig bedre å bruke enn mange andre hudkremer, men pass på at du drikker nok vann og har nok sunt fett i kroppen. God hud kan du i de fleste tilfeller bygge innenfra. Syk og tør hud kan være et tegn på at noe er galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...