Gå til innhold

Oppsummering av BF3 Beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Negative:

* PRONE!!

I BF2 så var dolphin diving veldig populært og effektivt, da man fikk maks treffsikkerhet ved å kaste seg ned. Dette ble fikset i 2142 ved at man fikk en kortvarig treffsikkerhet "straff" (sikte gikk ut til maks, liten treffsikkerhet) med en gang man la seg ned, slik at det måtte "planlegges" litt mer. Dette resulterte i at de fleste kun gikk ned i knestående, da dette ble det beste med tanke på økt treffsikkerhet, hurtighet og ingen straff. Har ikke fått spilt noe annet enn litt Metro, og for den ene siden så oppfordrer rush til camping. Regner med (håper i alle fall) at de viderefører 2142 "straffen" for å legge seg ned.

--

 

Har kun noen få runder med betaen, og kun metro, så har ikke det beste grunnlaget å uttale meg på. Men jeg er ikke veldig stor fan av at man må låse opp ting for begge sider på en klasse. Jakten på neste unlock er ikke hvorfor jeg spiller BF. BF slutter ikke å være moro når jeg har fått alt. Jeg syntes det holder med å låse opp ting pr klasse. Men når det først er slikt, så får jeg håpe de tikker inn ganske raskt.

 

Likte ikke hvordan ribbons og slikt ble presentert etter kampen, tok alt for lang tid (vet at du kan hoppe over) og lyden ved hver award var for høy og unødvendig. BC2 måten å presentere det på er bra, ser ikke noen grunn til å gå vekk i fra det.

 

Server browseren ser er bedre ut enn i BC2, men ikke helt på høyde med 2142 som har hatt den beste til nå (men en stund siden jeg har spilt det, så mulig hukommelsen er litt skrall ;)) Savner bl.a. muligheten til å filtrere på ping, med den verdien jeg taster inn.

 

Refleksjonen fra snipere er bra, men kanskje litt vel kraftig. Tackticle light er også litt for mye flomlys.

 

Grensesnittet for hvilket utstyr du vil ha på våpnene og hvilke andre unlocks du vil bruke er litt for tidkrevende, for mange klikk, bør være mulig å få satt opp klassen og våpnene raskere.

 

Man klarer fortsatt ikke å løfte beina skikkelig, må fremdeles hoppe over små bagateller.

 

Lyd og grafikk er nydelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Crowly: Ein treng berre låse opp dobbelt for defaultvåpna for kvar side. Når du byrjar låse opp kit-spesifikke våpen får du bruke dei uansett kva side du er på, sjølv om det kan verte litt ... "feil" (amerikanarar med AEK, russarar med M416...). :p Når du går i prone er det, så vidt eg har forstått, eit lite tidsrom der du ikkje kan skyte.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Negative:

* PRONE!!

I BF2 så var dolphin diving veldig populært og effektivt, da man fikk maks treffsikkerhet ved å kaste seg ned. Dette ble fikset i 2142 ved at man fikk en kortvarig treffsikkerhet "straff" (sikte gikk ut til maks, liten treffsikkerhet) med en gang man la seg ned, slik at det måtte "planlegges" litt mer. Dette resulterte i at de fleste kun gikk ned i knestående, da dette ble det beste med tanke på økt treffsikkerhet, hurtighet og ingen straff. Har ikke fått spilt noe annet enn litt Metro, og for den ene siden så oppfordrer rush til camping. Regner med (håper i alle fall) at de viderefører 2142 "straffen" for å legge seg ned.

--

 

Likte ikke hvordan ribbons og slikt ble presentert etter kampen, tok alt for lang tid (vet at du kan hoppe over) og lyden ved hver award var for høy og unødvendig. BC2 måten å presentere det på er bra, ser ikke noen grunn til å gå vekk i fra det.

 

Refleksjonen fra snipere er bra, men kanskje litt vel kraftig. Tackticle light er også litt for mye flomlys.

 

Grensesnittet for hvilket utstyr du vil ha på våpnene og hvilke andre unlocks du vil bruke er litt for tidkrevende, for mange klikk, bør være mulig å få satt opp klassen og våpnene raskere.

 

Jada, dolphin dive er vel ikke noe særlig problem nå slik jeg ser det, er mer effektivt å crouche når du treffer på folk. Det jeg ikke liker med prone er hvordan det maner folk til å campe, det er vanskelig å knerte folk som alt ligger og camper i prone. Samtidig ser det ut til at man tåler mer i prone.

 

Helt enig i ribbons etc., det var unødvendig tidkrevende. De bør ha som standard slik det kommer opp når du har 15++ ribbons, da popper bare antallet opp og total score du får for de. Enig i resten du skriver...

 

Håper de får polert dette til release :-)

Lenke til kommentar

Samme bra som over.

 

Noen dårlige ting,

 

- Flaggene på Caspian kunne vært litt mer spredt?

- Heli er ganske ubrukelig, altfor mye som kan skyte det ned

- Teit at SMG, eller PWD som det heter i BF3, er mer effektive enn rifler.

- Direkte skudd av en tanks på helikopter, bil burde sprenge kjøretøyet og drepe de inni, ikke bare disable kjøretøyet og la alle hoppe ut. Spesielt når du skyter rett i fronten på en jeep.

- For liten splash damage på tanks mot infantery.

 

Noe av det jeg kom på.

 

Som sagt, utrolig mye bra som sagt over, blir et knall spill!

 

Er dette ting som dice eventuelt kan fikse via patching etter utgivelses dato, eller er dette såpass integrert i spillet at det ikke vill være vanskelig å forandre på det?

 

Høres ikke lovende ut, når helikoptre tåler alt for lite og skudd fra tanks har relativt liten lite effekt på alt annet en andre tanks:/

Lenke til kommentar

Alt det bør være helt greie ting å endre på. Flere av de problemene som har blitt påpekt i betaen har nok Dice allerede vært klar over, og fikset eller begynt å fikse før betaen ble sluppet. De ville slippe betaen likt på alle plattformer, og det tok 6 uker å få den sertifisert på (en) konsoll, så betaen var allerede gammel når den ble sluppet.

Lenke til kommentar

Samme bra som over.

 

Noen dårlige ting,

 

- Flaggene på Caspian kunne vært litt mer spredt?

- Heli er ganske ubrukelig, altfor mye som kan skyte det ned

- Teit at SMG, eller PWD som det heter i BF3, er mer effektive enn rifler.

- Direkte skudd av en tanks på helikopter, bil burde sprenge kjøretøyet og drepe de inni, ikke bare disable kjøretøyet og la alle hoppe ut. Spesielt når du skyter rett i fronten på en jeep.

- For liten splash damage på tanks mot infantery.

 

Noe av det jeg kom på.

 

Som sagt, utrolig mye bra som sagt over, blir et knall spill!

 

Er dette ting som dice eventuelt kan fikse via patching etter utgivelses dato, eller er dette såpass integrert i spillet at det ikke vill være vanskelig å forandre på det?

 

Høres ikke lovende ut, når helikoptre tåler alt for lite og skudd fra tanks har relativt liten lite effekt på alt annet en andre tanks:/

 

Tenker de kan gjøre noe med helsen til f.eks kjøretøy og infanteri hvor mye skade de tar. De har forandret på en del fram mot release vet jeg.

 

Spre flag mer på Caspian blir nok umulig, men er et tøft map og det kommer mange flere + maps fra BF2.

Lenke til kommentar

Det var ikke før et godt stykke ut i spillingen at jeg kom til å tenke på at jeg ikke opplevde lav FPS, noe som jeg må si var gledelig, sånn i ettertid.

 

Påloggingen til spillet synes jeg var litt irriterende, og selv om battlelog virket greit nok har jeg ingen interesse av å se hvilke ting som kan bli unlock'a for alle våpen, når jeg ikke ønsker å bruke disse våpnene. Det betyr at en unlock vil forbli på lista hele tida, hvor det f.eks står 98%.

 

Noen G3A4 fikk jeg aldri tak i I beta'en dessverre.

 

En ting jeg ikke likte i spillet var det å spawne rett ved motspillernes posisjon, sånn at du ble skutt før du fikk tatt ett eneste skritt noe sted.

 

Likte veldig godt hvordan det lønnet seg å ikke være i bevegelse hele tida, for da ble man lettere sett og oppdaget i terrenget hvor enn man var.

 

For en som meg som ikke har spilt Battlefield før, så er jeg glad for å ha spilt på Metro kartet. Det var såpass hektisk og frustrerende at det var ikke til å unngå at jeg lærte et og annet der, noe som nok var nyttig før jeg fikk spilt på Caspian Border map'et mot slutten i open beta.

 

Edit: Åja, en ting til. Jeg syntes det var mektig irriterende å ikke kunne lukke chat med Esc key. Jeg visste ikke bedre og valgte å ta backspace og presse enter for å lukke chat.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...