Gå til innhold

Call of Duty og Battlefield 3 - De to store skal ut i vinterens største virituelle krig.


Anbefalte innlegg

At du i det hele tatt tør å sammenligne de!

Fy skamme deg!

BF3 er som Liverpool, Man U, og de lagene

Mw3 er som det lokale fotballlaget med 12-åringer.

You get it?

 

Jada, jeg vet hva navnet mitt er... Men det er bare fordi det emeste morro i mw2 er å knife folk (med commando, selvfølgelig) så de klikker :)

+ jeg trengte ett navn... Som også var enkelt og huske

Endret av mw2_knifer1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noe å tenke over: BF2 kom ut i 2005, var i mine øyne det beste fram til 2009. Og jeg spiller det innimellom forsatt, for konseptet er mye bedre en Cod. Det eksisterer jo nesten ikke teamplay i cod... BF3 kommer til å knuse MW2 på de aller fleste omeråder:)

 

Jeg er nokså sikker på at Bad company hovedsaklig var for å opprett holde fansen til BF3 kom ut, det er 6 år siden BF2 og BF3 kommer ikke til å svikte, det kan jeg garantere:D

 

Derimot MW3 kommer til å ha mye av det samme som de tidligere MW spillene. Har spilt dem alle, men ingen stor fan.

 

BF3 4 the win :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan kan noen velge å kjøpe et fps til konsoll istedetfor pc?

 

Ikke for å starte en fanboy-diskusjon, men de fleste jeg kjenner kjøper fps til konsoll fordi de kun har en konsoll, mens alle med en dugelig pc holder seg til pc for all fps-spilling.

 

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan velge bort presisjonen til mus og tastatur når de har en god pc :p

 

Noen som kan forklare dette for meg på en kort side-note uten å avspore tråden helt? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan noen velge å kjøpe et fps til konsoll istedetfor pc?

 

Ikke for å starte en fanboy-diskusjon, men de fleste jeg kjenner kjøper fps til konsoll fordi de kun har en konsoll, mens alle med en dugelig pc holder seg til pc for all fps-spilling.

 

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan velge bort presisjonen til mus og tastatur når de har en god pc :p

 

Noen som kan forklare dette for meg på en kort side-note uten å avspore tråden helt? :)

 

Personlig preferanse. (Også kalt, skjult fanboyisme mot enten M$ eller $ony)

Lenke til kommentar

Må bare kommentere det med at folk sier COD ikke har et snev av teamwork, FEIL

 

Don't get me wrong, jeg skal ha BF3, men hvis du for eksempel går tilbake til cod4 og promod, er det en utrolig stor scene, og mange som spiller, og dette er ikke 5v5 der alle spiller ego. Skal du være god i COD må du spille bra som et lag. Egoisme funker ikke når du kommer i mid/high skill. Da publics vel og merke som oftest er low- kan dette misforstås

Lenke til kommentar

Det er mye ufint jeg kunne sagt om Cod serien og hvorfor jeg mener Battlefield er en milliard ganger bedre, men vil ikke starte noen krig så begrenser meg til at;

 

Battlefield serien er enkelt og greit bedre spill men begge favner bredt, fordi spillene leverer to forskjellige typer opplevelser. Personlig sammenligner jeg det å spille cod med å spille et custom game CS, for eksepempel fy_iceworld. Du logger på og hopper rett inn i et game med det ene formålet å løpe "hodeløst" rundt en halvtime/time for å drepe mest mulig motstandere så du kommer høyt på lista. Dette fortsetter du med en stund til du er lei/"fornøyd" og logger av igjen.

Med battlefield joiner du et game, tar deg gjerne et minutt til å få oversikt over situasjonen til laget du havner på og gjør deg kanskje et par tanker om hvilket grep du kan gjøre for å bidra til ditt lags seier. Du går automatisk inn i "teamwork-modus" og finner raskt sammen med noen medspillere for å jobbe dere gjennom delmålene som må til for å vinne kampen. Litt planlegging og taktikk må til får å komme i mål her.

 

Ett av mine argument i favør Battlefield er altså at spillet krever mer av deg enn Cod, og du får også mer tilbake.

 

Cod : Fragg-fest

Battlefield : Krigs simulator

 

Kan understreke at alt dette bare er mine personlige meninger, i tilfelle jeg traff en nerve hos noen :)

Lenke til kommentar

Det er mye ufint jeg kunne sagt om Cod serien og hvorfor jeg mener Battlefield er en milliard ganger bedre, men vil ikke starte noen krig så begrenser meg til at;

 

Battlefield serien er enkelt og greit bedre spill men begge favner bredt, fordi spillene leverer to forskjellige typer opplevelser. Personlig sammenligner jeg det å spille cod med å spille et custom game CS, for eksepempel fy_iceworld. Du logger på og hopper rett inn i et game med det ene formålet å løpe "hodeløst" rundt en halvtime/time for å drepe mest mulig motstandere så du kommer høyt på lista. Dette fortsetter du med en stund til du er lei/"fornøyd" og logger av igjen.

Med battlefield joiner du et game, tar deg gjerne et minutt til å få oversikt over situasjonen til laget du havner på og gjør deg kanskje et par tanker om hvilket grep du kan gjøre for å bidra til ditt lags seier. Du går automatisk inn i "teamwork-modus" og finner raskt sammen med noen medspillere for å jobbe dere gjennom delmålene som må til for å vinne kampen. Litt planlegging og taktikk må til får å komme i mål her.

 

Ett av mine argument i favør Battlefield er altså at spillet krever mer av deg enn Cod, og du får også mer tilbake.

 

Cod : Fragg-fest

Battlefield : Krigs simulator

 

Kan understreke at alt dette bare er mine personlige meninger, i tilfelle jeg traff en nerve hos noen :)

 

Hvorfor gjør du ikke det når du spiller COD?

Har du prøvd å spille flere sammen i team på COD? Det hjelper med teamwork i COD også. Det anbefales, og det gjør det morsommere å spille! (...)

Det er ikke spesielt mye mer teamwork i random BC2- matcher enn i random COD- matcher. Hvor mange ganger har du ikke spammet medics etter heal/res, eller etter ammo og repair?

Lenke til kommentar

Det er mye ufint jeg kunne sagt om Cod serien og hvorfor jeg mener Battlefield er en milliard ganger bedre, men vil ikke starte noen krig så begrenser meg til at;

 

Battlefield serien er enkelt og greit bedre spill men begge favner bredt, fordi spillene leverer to forskjellige typer opplevelser. Personlig sammenligner jeg det å spille cod med å spille et custom game CS, for eksepempel fy_iceworld. Du logger på og hopper rett inn i et game med det ene formålet å løpe "hodeløst" rundt en halvtime/time for å drepe mest mulig motstandere så du kommer høyt på lista. Dette fortsetter du med en stund til du er lei/"fornøyd" og logger av igjen.

Med battlefield joiner du et game, tar deg gjerne et minutt til å få oversikt over situasjonen til laget du havner på og gjør deg kanskje et par tanker om hvilket grep du kan gjøre for å bidra til ditt lags seier. Du går automatisk inn i "teamwork-modus" og finner raskt sammen med noen medspillere for å jobbe dere gjennom delmålene som må til for å vinne kampen. Litt planlegging og taktikk må til får å komme i mål her.

 

Ett av mine argument i favør Battlefield er altså at spillet krever mer av deg enn Cod, og du får også mer tilbake.

 

Cod : Fragg-fest

Battlefield : Krigs simulator

 

Kan understreke at alt dette bare er mine personlige meninger, i tilfelle jeg traff en nerve hos noen :)

 

Hvorfor gjør du ikke det når du spiller COD?

Har du prøvd å spille flere sammen i team på COD? Det hjelper med teamwork i COD også. Det anbefales, og det gjør det morsommere å spille! (...)

Det er ikke spesielt mye mer teamwork i random BC2- matcher enn i random COD- matcher. Hvor mange ganger har du ikke spammet medics etter heal/res, eller etter ammo og repair?

 

Nå har jeg faktis ikke spilt Bad Company 1 eller 2, siktet til gode gamle battlefield 1942/Vietnam/BF2 så jeg aner ikke hvordan det er i BC2.

Selvfølgelig kan man teame i Cod å gjøre det betraktelig mye bedre å mer morsomt. Jeg mener bare at dette er lagt opp til og fungerer mye bedre i Battlefield (f.eks.2). Dette tror jeg også er mye på grunn spillerne. Har desverre fått inntrykk av at en veldig stor del av spillerbasen til spill som Cod består av en type spillere som jeg har lite til overs for, kontra Battlefield hvor jeg har hvertfall 85% gode erfaringer.

Nå er det riktignok litt over 1,5 år siden jeg spilte Battlefield 2 så om det har forandret seg brutalt siden den gang er ikke det annet enn svært beklagelig og kjipt.

For meg blir BF3 en direkte oppfølger til BF2 og fortsetter det i samme spor så mener jeg Cod sannsynligvis blir en flau affære i forhold. Cod har blitt kjedelig og oppbrukt for flere år siden og er ikke annet enn en melkeku for lite kravstore spillermasser som er fornøyd så lenge de kan løpe rundt å "fast-scope" headshotte motspillere :) For spillindustriens skyld burde det være på tide å prøve noe nytt.

Battlefield 3 blir den nye krigsspill kongen med enorm margin.

Lenke til kommentar

men hva tror dere om systemkravene til BF3? de kommer vel til å bli høye ?

 

  • OS: Windows 7 or Vista (SP1)
  • Installed: Origin
  • CPU: Quadcore @ 2.0 GHz or faster
  • RAM: 4GB or more
  • Hard Drive: 7.25 GB free disk space
  • Video: 512 MB or greater
  • DirectX 10 or 11 compatible card with latest drivers (AMD 11.5 or later, nVidia 275.33 or later)
  • Sound: DirectX 10 or 11 compatible card
  • Internet: broadband connection

http://www.neoseeker...ments-released/

 

Personlig går jeg for Battlefield 3, helt klart. Har aldri hatt helt sansen for de ekstremt korte single-player kampanjene i CoD, og jeg liker ikke online CoD. De spyr ut et nytt CoD regelmessig og gidder ikke engang oppdatere motoren, men Battlefield-folka har tatt seg svært god tid på en oppfølger fordi de vet folk vil ha kvalitet i stedet for kvantitet. ;)

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

HVA ER DET MED FOLK?????

 

spill begynner og bli som crysis og bf3.. en film man styrer selv..

 

COD! er et spill.. og man ser det er ett spill.. folk har mistet hele poenget med spill... SPILL skal vere GØY! som det MW2_knifer1 sier..

 

Du vet BF først og fremst handler om multiplayer? Hvordan det blir film vet ikke jeg.. Hva mener du da CoD SP er?

 

CoD er neppe et spill som du sier, om man følger logikken din med at spill skal være gøy.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

men det er jo som noen har nevnt, spill skal være gøy ! et spill trenger jo ikke å være gøy bare på grunn av at det ser helt ekte ut ! jeg har spilt ganske mange døgn mw2 tilsammen, og det ser jo ikke like bra ut som f.eks. bfbc2, men det handler jo om at det skal være gøy ! det er ihvertfall min mening. det må jo ikke være gøy pga at det er en "krigssimulator".

Lenke til kommentar

HVA ER DET MED FOLK?????

 

spill begynner og bli som crysis og bf3.. en film man styrer selv..

 

COD! er et spill.. og man ser det er ett spill.. folk har mistet hele poenget med spill... SPILL skal vere GØY! som det MW2_knifer1 sier..

Hva er det med deg lurer jeg på, mener du at Crysis ikke er gøy? mener du at å plukke opp en skilpadde og kaste den på en koreaner(No Offence) eller sprenge et hus i filler ikke er gøy? mener du at og slå Bilen til Koreanerne til sjøs ikke er tilfredsstillende?

 

Står du her og sier at Samarbeid er kjedelig? mener du at og sende en AC130 er bedre enn og faktisk ta ned fienden sammen som et team er gøy? eller ta en real "Dog Fight" i lufta ikke er gøy?

jeg vil gjerne ha DIN definisjon på gøy.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...