Gå til innhold

Call of Duty og Battlefield 3 - De to store skal ut i vinterens største virituelle krig.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er to forskjellige spill, men likevel fint mulig og sammenligne hvordan de blir gjennomført som en helhet.

 

Battlefield 3 kommer med helt ny grafikkmotor, det gjør ikke CoD. I tillegg har BF3 en avansert fysikkmotor med landskap du kan ødelegge, det har ikke CoD. BF3 har _MYE_ bedre lyd enn hva du finner i CoD. CoD er laget for konsoll, det ser du jo på de tidligere spillene også, BF3 har eget team som utvikler for PC. BF3 er også laget med hensyn på teamplay og samarbeid, noe jeg aldri har funnet noe av i CoD, som er mer løp og skyt, lonewolfwarrior opplegg.

 

Alt dette er ting som gjør at helheten er mye bedre som produkt. Uavhengig om de er i litt forskjellig kategori.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er to forskjellige spill, men likevel fint mulig og sammenligne hvordan de blir gjennomført som en helhet.

 

Battlefield 3 kommer med helt ny grafikkmotor, det gjør ikke CoD. I tillegg har BF3 en avansert fysikkmotor med landskap du kan ødelegge, det har ikke CoD. BF3 har _MYE_ bedre lyd enn hva du finner i CoD. CoD er laget for konsoll, det ser du jo på de tidligere spillene også, BF3 har eget team som utvikler for PC. BF3 er også laget med hensyn på teamplay og samarbeid, noe jeg aldri har funnet noe av i CoD, som er mer løp og skyt, lonewolfwarrior opplegg.Alt dette er ting som gjør at helheten er mye bedre som produkt. Uavhengig om de er i litt forskjellig kategori.

 

Dette er jo en av faktorne som gjør det til to forskjellige spill. CoD er run and gun, mens BF er mer teambased. Går ikke å bruke det som et argument for at det ene er et mer velprodusert produkt, det er et design valg.

Det er forøvrig ikke mulig å sammenligne to produkt som er langt fra ferdigproduserte, og som det ikke har blitt vist spesielt mye av enda. Vi har kun fått sett et par snurter av MP'en i BF3 in action, og MW3 har ikke vist noe MP til nå.

Det eneste vi kan si så langt er at BF3 ser penere ut enn MW3.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

alle som sier battlefield 3 er bedre, og har stemt på det, har dere prøvd både mw2 og bfbc2 ?

Bad Company-serien er laget for konsoll på samme måte som mw2. Men mw2 var en bedre port, spesielt rett etter utgivelse. In other news: Stemte mw3 fordi jeg vet jeg kommer til å kjøpe det pga vil følge videre på storyen, spiller alt av coop med en kamerat og de har en brukbar multiplayerfunksjon som funker til det den skal gjøre. BF3 kommer jeg også mest sannsynlig til å kjøpe og kose meg masse med, men det er ikke garantert føler jeg. Det skjønte jeg under E3. BF3 kom med den tanksvideoen fra ørkenen. Jeg så på i to minutter eller noe før jeg skrudde av.

 

Men for all del. Gleder meg til å prøve, og forhåpentligvis nyte begge spill til høsten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

alle som sier battlefield 3 er bedre, og har stemt på det, har dere prøvd både mw2 og bfbc2 ?

Jepp, battlefield-serien har i grunn vært bedre for min type spillestil hele tiden. BC2 var et toppers spill også. Men jeg har også hatt det gøy med CoD (CoD2 og MW1 vel å merke)

Lenke til kommentar

jeg har egentlig blitt ganske usikker på hvilket spill jeg skal gå for. hvis det blir bf3, må jeg nok mest sannsynlig ha nytt skjermkort til pcn, men mw3 skal gå bra med det jeg har, tror jeg, men ut fra videoene jeg har sett, blir mw3 ganske likt mw2, og det er jo ikke så rart da det er samme grafikkmotor... og jeg elsker mw2, men begynner å gå litt lei det...

 

og btw, man får jo en gratis banepakke hvis man forhåndsbestiller bf3. (ihvertfall på komplett.no)

Lenke til kommentar

Nå nærmer jo BF- serien seg MW ganske kraftig. Så langt virker BF3 til og med mer arcade- aktig enn BC2.

Klart, man får jo kjøretøy i BF3 så det vil skille seg fra MW3, men det har lite med BF 1942 å gjøre. Desverre.

 

For min del driter jeg i hvilket som blir best. Skal vel ha begge uansett.

Lenke til kommentar

CoD etter CoD4 har vært helt forferdelig dårlig. Jeg ser ikke at cod-serien fortsetter med mindre Activision spiller på småunger.

 

BF3 kommer til å bli stort. Vent og se.

ja jeg kan si meg enig i at et spill etter cod4, nå snakker jeg om black ops. det er ikke akkurat en slager i spill-hylla mi ! :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...