Gå til innhold

Apple har lansert iPhone 4S


Anbefalte innlegg

http://www.euroinvestor.no/stock/overview.aspx?id=38687

http://www.euroinvestor.no/stock/overview.aspx?id=329476

 

Apple: $ 372,84

Samsung Electronics: $ 415,00

 

Den må svi!

 

Samsung er herved gått forbi apple.

 

Forklar logikken din for meg. For du har vel ikke så lite peiling på økonomi at du tror verdien på en enkelt aksje sier noe om noe som helst?

 

Dette er ikke logikk. Dette er tall og fakta.

 

Samsungs aksjer er mere verdt enn apple selv om de ikke er verdt mer enn apple selskapet.

 

jeeeeeees...

 

Uvesentlige tall og fakta i utgangspunktet. Verdien på en aksje sier jo ingenting uten å også ta med antallet aksjer i selskapet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var veldig skuffende :(

Tja, det er jo snakk om litt store forbedringer. Ja, jeg er litt skuffet over at designet ble det samme - men designet ser fremdeles fint ut. Det er innsiden som teller, vil vel kanskje noen si. ;)

 

Jeg er ikke helt enig, hva kunne de gjort dårligere, sånn realistisk sett? At den fikk bedre hardware-specs på GPU, CPU og minne er jo nesten helt utenkelig at ikke skulle skje. Utover det er det lite spennende å hente, kanskje det eneste som er mer enn det absolutt laveste man kunne tenke seg av oppgraderinger er at de kanskje har fått endel bedre kamera (spennende å se hvordan det blir i praksis, megapixel-mengden er jo i praksis irrelevant)

 

AtW

Lenke til kommentar

Da jeg og min kollega startet vårt firma for 22 år siden så var et av spørsmålene: "Hvor mange aksjer skal vi ha?" Vi visste hvor mye penger vi ville sette inn, 100 000 kroner, men skulle vi ha 2000 aksjer á 50 kroner eller 20 aksjer á 5000 kroner?

 

Det siste høres kanskje mer imponerende ut. Men firmaets aksjer hadde uansett vært verd 100K. Det hadde bare vært færre av dem.

 

Aksjekursen er bare relevant i forhold til det man opprinnelig kjøpte dem for (med mindre det har vært utstedt flere aksjer eller foretatt en splitt eller lignende.)

 

Geir :)

 

Edit: "Den gang da, alltid når." :D

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Var det bare meg, eller var dette VELDIG skuffende? Telefonen henger jo allerede langt bak dagens mobiltelefoner hva angår teknologi, hvordan tror dere det vil se ut om et år?

langt bak? gå dette litt nærere etter i sømmene og du vil se hvor langt foran de andre Apple ligger. fortsatt høyest skjermoppløsning. kanskje det beste mobilkamera noensinne. klasseledende stemmestyring. tidløs design. perfekt, liten formfaktor. klasseledende nettskyintegrasjon. klasseledende utvalg i spill og apps. svært god batterilevetid. prosessorkraft i bøtter og spann. klasseledende utvalg av tredjeparts tilbehør. noen nek misliker itunes, men faktum er at det er den suverent beste og mest avanserte alt-i-ett løsningen for å synkronisere innhold mellom mange mobile enheter og pc, det finnes ikke make hos noen andre produsenter. iphone er verdens mest solgte telefon fordi det er verdens beste mobiløkosystem man kjøper seg inn i, ferdig med det. til tross for en grisehøy pris, kommer 4s garantert til å gruse alle smarttelefoner salgsmessig det kommende året, sannsynligvis vil iphone4 innta andreplassen, slik 3gs var verdens nest mest solgte telefon i fjor.

 

det som mangler for å gjøre den perfekt er værtetting og lavere pris. overhodet ikke bekymret for hva som skjer om ett år. iphone 3gs fra mange år tilbake henger feks fortsatt godt med. htc telefoner fra samme tidsalder ser ut som de kommer fra steinalderen, og er stuck med utdaterte androidversjoner. billigandroidene fra idag føles som en dårlig vits i forhold til den ekstremt gode touchimplementasjonen og oleophobiske glasset på en 3gs.

Lenke til kommentar

Var det bare meg, eller var dette VELDIG skuffende? Telefonen henger jo allerede langt bak dagens mobiltelefoner hva angår teknologi, hvordan tror dere det vil se ut om et år?

langt bak? gå dette litt nærere etter i sømmene og du vil se hvor langt foran de andre Apple ligger. fortsatt høyest skjermoppløsning. kanskje det beste mobilkamera noensinne. klasseledende stemmestyring. tidløs design. perfekt, liten formfaktor. klasseledende nettskyintegrasjon. klasseledende utvalg i spill og apps. svært god batterilevetid. prosessorkraft i bøtter og spann. klasseledende utvalg av tredjeparts tilbehør. noen nek misliker itunes, men faktum er at det er den suverent beste og mest avanserte alt-i-ett løsningen for å synkronisere innhold mellom mange mobile enheter og pc, det finnes ikke make hos noen andre produsenter. iphone er verdens mest solgte telefon fordi det er verdens beste mobiløkosystem man kjøper seg inn i, ferdig med det. til tross for en grisehøy pris, kommer 4s garantert til å gruse alle smarttelefoner salgsmessig det kommende året, sannsynligvis vil iphone4 innta andreplassen, slik 3gs var verdens nest mest solgte telefon i fjor.

 

det som mangler for å gjøre den perfekt er værtetting og lavere pris. overhodet ikke bekymret for hva som skjer om ett år. iphone 3gs fra mange år tilbake henger feks fortsatt godt med. htc telefoner fra samme tidsalder ser ut som de kommer fra steinalderen, og er stuck med utdaterte androidversjoner. billigandroidene fra idag føles som en dårlig vits i forhold til den ekstremt gode touchimplementasjonen og oleophobiske glasset på en 3gs.

Jeg ler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var det bare meg, eller var dette VELDIG skuffende? Telefonen henger jo allerede langt bak dagens mobiltelefoner hva angår teknologi, hvordan tror dere det vil se ut om et år?

langt bak? gå dette litt nærere etter i sømmene og du vil se hvor langt foran de andre Apple ligger. fortsatt høyest skjermoppløsning. kanskje det beste mobilkamera noensinne. klasseledende stemmestyring. tidløs design. perfekt, liten formfaktor. klasseledende nettskyintegrasjon. klasseledende utvalg i spill og apps. svært god batterilevetid. prosessorkraft i bøtter og spann. klasseledende utvalg av tredjeparts tilbehør. noen nek misliker itunes, men faktum er at det er den suverent beste og mest avanserte alt-i-ett løsningen for å synkronisere innhold mellom mange mobile enheter og pc, det finnes ikke make hos noen andre produsenter. iphone er verdens mest solgte telefon fordi det er verdens beste mobiløkosystem man kjøper seg inn i, ferdig med det. til tross for en grisehøy pris, kommer 4s garantert til å gruse alle smarttelefoner salgsmessig det kommende året, sannsynligvis vil iphone4 innta andreplassen, slik 3gs var verdens nest mest solgte telefon i fjor.

 

det som mangler for å gjøre den perfekt er værtetting og lavere pris. overhodet ikke bekymret for hva som skjer om ett år. iphone 3gs fra mange år tilbake henger feks fortsatt godt med. htc telefoner fra samme tidsalder ser ut som de kommer fra steinalderen, og er stuck med utdaterte androidversjoner. billigandroidene fra idag føles som en dårlig vits i forhold til den ekstremt gode touchimplementasjonen og oleophobiske glasset på en 3gs.

 

"kanskje det beste mobilkamera noensinne." - hva vet vi om det?

"klasseledende stemmestyring." - hva vet vi om det?

 

Vi får se hva det blir til, godt mulig denne vil selge bra, men jeg tror apple skal være litt forsiktig, android har vokst svært raskt. Jeg tror ikke de har råd til å gi ut noe som er såpass middelmådig nå. Vi får se om jeg tar feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Folk sier at iPhone 4s har samme kamera som Experia Arc. Kan flere bekrefte dette?

 

Helgea:

Ta en titt på signaturen min, så vet du hvorfor 4s vil selge mer enn Prime og Galaxy S III, selv om den blir knust.

Du snakket om steinalder? Hvordan setter du opp startskjermen på din iPhone etter behov å ønske for å gjøre mobiloppgavene på en mer produktiv måte, uten å kategorisere apper i mapper? Likt som i 2007 sa du?

 

SGS II 8mnd gammel!:

 

Dual Core 1,2GHz

4,3" SAMOLED+*

21Mpbs download*

1080i videokamera

8mpix Kamera

Lettere*

Tynnere*

Tåler mer ved uhell*

 

Apple kom kun med catch up her! Hvor ble det av noe som helst spektakulært? Det uteble, noe som har resultert i enormt mange skuffende fans verden over på alle forum.

 

Hva med når Nexus Prime, Galaxy S III slippes nå denne mnd, og til nyåret? De driter meget fort på 4s skal jeg si deg.

 

Lunken mottakelse?

 

http://www.digi.no/879600/kursfall-etter-iphone-lansering

 

http://pocketnow.com/iphone/editorial-apple-disappoints-with-no-iphone-5

 

http://www.engadget.com/2011/10/04/iphone-4s-vs-the-smartphone-elite-galaxy-s-ii-bionic-and-tita/

 

http://e24.no/boers-og-finans/ny-iphone-skuffer-markedet/20106315

 

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10030454

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

http://www.euroinvestor.no/stock/overview.aspx?id=38687

http://www.euroinvestor.no/stock/overview.aspx?id=329476

 

Apple: $ 372,84

Samsung Electronics: $ 415,00

 

Den må svi!

 

Samsung er herved gått forbi apple.

 

 

Litt fail å sammenligne aksjer fra to forskjellige børser...

 

Du har tatt apple fra Nasdaq (USA), så har du tatt samsung electronics fra LSE (London) patetisk...

Lenke til kommentar

Må si jeg er skuffet, men ikke for min del men for iPhone fans.

Dette var noe folk ikke forventet, men selvsagt... om de vil ha mobilen kan de godt kjøpe den. For min del er det ganske fattig den har dårligere specs enn galaxy s2. For all del så har jeg lest på engadget, da de skulle måle specs fra gs2 og andre mobiler som htc titan osv. De vinner lett på specs, men jeg er egentlig ikke så overrasket. Men jeg syntes synd på iPhone fans som ble skuffet og de som ikke ble skuffet, fordi de kan få noe langt bedre

 

Jeg derimot syntes det er sykt hva samsung gjorde i Korea med sin gs2. 1280x720 skjerm med LTE og super amoled skjerm. Neste uke skal de ha en presentasjon til... lurer på hva som kommer frem da. Kan dessuten ikke tenke meg hva gs3 på specs vil være. Samsung vinner min sjel på produktene dems, ikke bare mobil men tv også :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var det bare meg, eller var dette VELDIG skuffende? Telefonen henger jo allerede langt bak dagens mobiltelefoner hva angår teknologi, hvordan tror dere det vil se ut om et år?

langt bak? gå dette litt nærere etter i sømmene og du vil se hvor langt foran de andre Apple ligger. fortsatt høyest skjermoppløsning. kanskje det beste mobilkamera noensinne. klasseledende stemmestyring. tidløs design. perfekt, liten formfaktor. klasseledende nettskyintegrasjon. klasseledende utvalg i spill og apps. svært god batterilevetid. prosessorkraft i bøtter og spann. klasseledende utvalg av tredjeparts tilbehør. noen nek misliker itunes, men faktum er at det er den suverent beste og mest avanserte alt-i-ett løsningen for å synkronisere innhold mellom mange mobile enheter og pc, det finnes ikke make hos noen andre produsenter. iphone er verdens mest solgte telefon fordi det er verdens beste mobiløkosystem man kjøper seg inn i, ferdig med det. til tross for en grisehøy pris, kommer 4s garantert til å gruse alle smarttelefoner salgsmessig det kommende året, sannsynligvis vil iphone4 innta andreplassen, slik 3gs var verdens nest mest solgte telefon i fjor.

 

det som mangler for å gjøre den perfekt er værtetting og lavere pris. overhodet ikke bekymret for hva som skjer om ett år. iphone 3gs fra mange år tilbake henger feks fortsatt godt med. htc telefoner fra samme tidsalder ser ut som de kommer fra steinalderen, og er stuck med utdaterte androidversjoner. billigandroidene fra idag føles som en dårlig vits i forhold til den ekstremt gode touchimplementasjonen og oleophobiske glasset på en 3gs.

 

Hvor mye bedre ytelsen er får vi vente å uttale oss om til vi har noen tall. Eneste vi har å gå ut ifra nå er Apple's lovnader om hvor revolusjonerende rask telefonen er. De kan man stappe langt oppi rævva si, inntil man ser noe håndfast.

 

Oppløsningen er langt ifra spesiell, flere av toppmodellene i dag har omtrent samme oppløsning. Og snart ser vi telefoner med HD-oppløsning på skjermen.

 

Design er idividuelt. Personlig synes jeg designet er ganske fint, dog noe gammelt og muligens litt kjedelig. Noen synes det er stygt, andre fint. Slik er design. Jeg kan mene HTC Hero er en pen telefon, det gjør ikke telefonen objektivt sett pen.

 

Liten formfaktor, eller latterlig liten skjerm?

 

At en telefon selger bra, gjør det den bra? Er Justing Bieber det ypperste musikkverdenen kan by i dag?

 

Og igjen, min skuffelse gikk ut på det vi faktisk vet om telefonen, ikke det vi kan håpe på er bra.

 

 

Batteriet er det ingenting spesielt med lenger.

 

Tilbehør og økosystem: OK, best i klassen. Helt enig. Dog, jeg sa at telefonen var skuffende, ikke alt rundt. Jeg hadde håper på større skjerm (som man fint kan få uten å øke volumet av selve telefonen), minst samme oppløsning, bedre batteri og ny design.

 

Kamera? Rappet rett fra Sony. Arc og N8 er nok fortsatt best/blant de beste i klassen. Men igjen, dette vet vi ennå ikke noe om før vi ser tester. At du sier at 4S kanskje har det beste kameraet noensinne er rett og slett helt feil. Det er i beste fall en antagelse.

 

Fortsatt liten skjerm, samme designet, middelmådig batteri, samme oppløsning, samme kvalitet på skjermen, og fortsatt dårlig utnyttelse av potensiell skjermplass. DET er det vi vet om 4S.

 

Edit: Misforstå meg ikke 4s er helt sikkert en GOD telefon. Men jeg hadde forventet meg mer! iPhone har stort sett alltid vært ledende på å ta i bruk ny teknologi, og forbedre gammel teknologi til noe som lå milevis foran konkurentene. Feks retinaskjerm. I dag er iPhone i beste fall en del av de beste, Ikke den beste.

Endret av Bjarnemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var det bare meg, eller var dette VELDIG skuffende? Telefonen henger jo allerede langt bak dagens mobiltelefoner hva angår teknologi, hvordan tror dere det vil se ut om et år?

På hvilken måte henger den etter et år? Skjermstørrelsen er kanskje mindre enn de andre flaggskipene på markedet, men er den egentlig for liten? Folk som er over gjennomsnittet interessert i mobiltelefoner vil kanskje ha størst mulig skjerm (selv om jeg synes 3,5" er en perfekt størrelse, og vil si at jeg er over snittet interessert i mobiltelefoner), så fungerer den meget bra til det aller meste.

Hvis det ikke var skjermstørrelsen du siktet til, hva da? Prosessoren er jo absolutt ikke dum (jeg har aldri sett antydning til hakking eller "henging" på iPad 2, og iPhone-OS er mye lettere å dra), kameraet ser meget bra ut, bedre batteritid, og lagringsplassen er oppe i 64GB.

Edit: ser at noen klarte å spør om det samme, og du klarte å svare innen jeg skrev dette innlegget.. Morsomt.. :nei:

Endret av alfi27
Lenke til kommentar

Når det gjelder Siri, så er vel det helt likt det som windows kaller Tellme ( http://youtu.be/iB6pWs46GY8 )

 

Jeg har selv også prøvd talegjenkjenningssystemet som ligger i google chrome og det fungerer bra det, men bare på engelsk vel å merke. Det blir vel også litt av problemet til Siri, At det bare fungerer på engelsk så langt.

 

Får håpe at dette kommer i norsk språkdrakt, både til Android, Windows, og Apple. Det ser jo unektelig kult ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig, hva kunne de gjort dårligere, sånn realistisk sett? At den fikk bedre hardware-specs på GPU, CPU og minne er jo nesten helt utenkelig at ikke skulle skje. Utover det er det lite spennende å hente, kanskje det eneste som er mer enn det absolutt laveste man kunne tenke seg av oppgraderinger er at de kanskje har fått endel bedre kamera (spennende å se hvordan det blir i praksis, megapixel-mengden er jo i praksis irrelevant)

 

AtW

Nå er vel iPhone 4s en bedre oppfølger av 4, enn det 3gs var for 3. Dette er vel irrelevant, men jeg har vanskelig for å si meg uenig med deg, jeg hadde egentlig forventet meg mer.

 

Det virker faktisk som om iPhone 4s har dårligere batterilevetid (i praksis) enn iPhone 4, var det ikke meningen med forbedret batteri?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1235455&view=findpost&p=18400897

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...