Gå til innhold

Heineken tønne


EvenUH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men disse 5-liters fatene man får på butikken er jo også i metall..

 

Grunnen til at bokser smaker metall er at du får dem oppunder nesen når du drikker, altså at lukten bidrar til smaken.

Har så langt ikke møtt noen som drikker rett fra femliters fat ;)

Innholdet er, som sagt, nøyaktig det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har så langt ikke møtt noen som drikker rett fra femliters fat ;)

Det har du nå :!:

Eller, møtt er vel kanskje ikke helt riktig...

 

Uansett, de har jo dette på de fleste(?) butikker som selger vanlig øl...

De har det på Meny her ihvertfall, så du kan jo evt. dra til en Meny-butikk og sjekke.

Vet jeg har sett dette på ICA og Rimi også.

Lenke til kommentar

Alt øl fra fat smaker bedre enn fra flaske, for ikke å snakke om det som er på boks og smaker metall. Kullsyren oppfattes som "skarpere" jo mindre volum det er på beholderen, derfor oppfatter vi den "mildere" smaken fra fat som best, sjøl om det er nøyaktig samme innholdet.

 

5-litrene er i realiteten en forvokst boks og må ikke forveksles med tradisjonelle fat der kullsyre tilsettes ved tapping, men det er sikkert en grei gimmick om en har fest.

 

Som andre er inne på finnes det mye godt øl. Hver enkelt må imidlertid få drikke det en vil. I alle fall så lenge de har tatt seg tid til å smake såpass med varianter at de har noe å sammenligne ut fra og da tenker jeg ikke bare på 13 sorter pils.

Lenke til kommentar

5-litrene er i realiteten en forvokst boks og må ikke forveksles med tradisjonelle fat der kullsyre tilsettes ved tapping, men det er sikkert en grei gimmick om en har fest.

 

Som andre er inne på finnes det mye godt øl. Hver enkelt må imidlertid få drikke det en vil. I alle fall så lenge de har tatt seg tid til å smake såpass med varianter at de har noe å sammenligne ut fra og da tenker jeg ikke bare på 13 sorter pils.

De forvokste 5-litringene har jeg aldri smakt, det jeg derimot har smakt er bayersk "Weissbier" fra 30-liters fat, men også den i aluminium.

Det var en ekstraordinær drikkeopplevelse, vil jeg si, den "dempede" kullsyresmaken passet godt til "hvitøllet". Og for de som ikke vet hva "Weissbier" er, kan jeg skynde meg å si at det er øl laget fra hvete i stedet for fra bygg, som er vanlig. Du får kjøpt det i Norge også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...