Gå til innhold

Ole Martin Årst


Step_up

Anbefalte innlegg

Som profesjonell fotballspiller lever man av fotball, og bare det. En vanlig arbeidstaker lever av "vanlig" arbeid. Skjønner godt dem som ikke er på banen en vanlig fotballkamp for å være med på fødsel. Om det er malere, leger eller fotballspillere bryr meg lite.

 

Det er jo ingen vanlige fotballkamper de spiller. Hadde de vært amatører så hadde jeg vært enig med deg...

 

 

Fotballspillere er vanlige arbeidstakere. At vi i det hele tatt har 16-20 profesjonelle fotballag i Norge, gjør at nisjen heller ikke er så veldig liten. Fotballspillere har vanlige rettigheter, pg betaler skatt som alle andre. De har korte arbeidsdager, men så jobber de 7 dager i uken også, i tillegg til kamp og mye reising. Å ikke unne noen å være til stede under sitt egets barns fødsel, bare for å spille fotballkamp, er i beste fall uintelligent. Nei, det står ikke i kontrakten deres. Men det står i Norges Lover. Man har rettigheter som arbeidstaker i Norge, og å overvære sitt egets barns fødsel er en del av den pakken.

 

det er jo ikke uintelligent, og det er jo ikke snakk om å ikke unne noen det. Men som proffesjonell da følger det med en del ansvar og tillit. Og da bør man være såpass pliktoppfyllende at man kontraktsfester slikt fremfor å svikte ditt eget lag når det gjelder som mest slik¨Årst gjorde. Som proffesjonell med flere millioner i årslønn, da er det direkte ansvarsløst å svikte laget slik Årst gjorde!

 

 

Så det du sier er at fotballspillere kan bare drite i å bli regulert av arbeidsmiljøloven? Og ja, fotballspillere har vikarer, det kalles reservespillere.

 

Det har jeg aldri sagt. Men jeg sa at de har ikke den samme typen arbeidsdag og de har heller ikke ferie på den måten. det fungerer litt annerledes. Og nei, en reservespiller kan ikke kalles en vikar, for det er ikke en vikar på samme måten og i de fleste tilfeller mister man veldig mye når man må sette inn en reservespiller...I et vanlig arbeid så kan vikaren som oftest fylle hele tomrommet, slik fungerer det ikke innen fotballen med mindre et lag har bortimot like gode reserver som førstevalg...

 

Årst til TIL?

 

Man skulle da tro at TIL hadde lært. de har jo vært nede denne veien før. jaja, de får satse på at han har blitt sitt ansvar mer bevisst. Men de bør ikke la han ta straffer...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke få inn en vikar som gjør jobben min like godt som meg. Det tror jeg heller ikke er veldig vanlig. Vikaren må få opplæring og oppfølging for i det hele tatt å være i nærheten av å gjøre samme oppgaver.

Ikke alle sitter i kassen på Rema - og selv der er vikarer vanligvis dårligere enn fast ansatte.

 

De spiller forøvrig helt vanlige fotballkamper. Som profesjonell fotballspiller følger det sikkert litt ansvar og tillit. Som mann og far følger det med enda mer ansvar. Ikke alle i TL har så fryktelig godt betalt. Hvor skal grensen gå? 1.5 millioner? 1.8?

Lenke til kommentar

Fotballspillere er vanlige arbeidstakere. At vi i det hele tatt har 16-20 profesjonelle fotballag i Norge, gjør at nisjen heller ikke er så veldig liten. Fotballspillere har vanlige rettigheter, pg betaler skatt som alle andre. De har korte arbeidsdager, men så jobber de 7 dager i uken også, i tillegg til kamp og mye reising. Å ikke unne noen å være til stede under sitt egets barns fødsel, bare for å spille fotballkamp, er i beste fall uintelligent. Nei, det står ikke i kontrakten deres. Men det står i Norges Lover. Man har rettigheter som arbeidstaker i Norge, og å overvære sitt egets barns fødsel er en del av den pakken.

 

det er jo ikke uintelligent, og det er jo ikke snakk om å ikke unne noen det. Men som proffesjonell da følger det med en del ansvar og tillit. Og da bør man være såpass pliktoppfyllende at man kontraktsfester slikt fremfor å svikte ditt eget lag når det gjelder som mest slik¨Årst gjorde. Som proffesjonell med flere millioner i årslønn, da er det direkte ansvarsløst å svikte laget slik Årst gjorde!

 

At man er profesjonell betyr bare at man er yrkesaktiv. Og hvorfor skal man avtale noe i en kontrakt, når vedkommende allerede har denne rettigheten gjennom norsk lov? Og snakk ikke om lønn. Alle som har barn vet at man heller ville bodd på gata enn å miste det. Å dra inn lønna hans er komplett irrelevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...