Gå til innhold

Ole Martin Årst


Step_up

Anbefalte innlegg

Han begynner å vise seg som litt av en gavepakke til lag som kjemper i nedrykksstriden. først prioriterte han fødestua(tenk, en proffesjonell fotballspiller som tjener millioner. UHØRT! hadde han vært amatør, greit.) og nå bommer han på en straffe. At det går an :nei: . Noe for nedrykkstruede lag å styre unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg aldri sagt, men en proffesjonell fotballspiller bør da for pokker kontraktsfeste om man skal ha barn!!!!Man får betalt for være fotballspiller og da skal man da være på FOTBALLKAMPER og ikke på fødestuen! han er da ingen amatør!

 

så gjengi det ihvertfall riktig hvis du først skal prøve å gjengi det. du har forresten en t for mye i vet i innlegget ditt ;).

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Såklart skal han være på fødestuen om det kommer et barn, det er jo noe av det største som kan skje en person. At du som en hatende person sitter her og klager over det synes jeg er lavmål. Man går ikke glipp av fødselen til sitt eget barn for en fotballkamp.

 

EDIT: Og siden du klager på skrivefeil, så tror jeg du skal sjekke over rettskrivingen din selv. Punktom, komma og store bokstaver skal brukes.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Det jeg aldri sagt, men en proffesjonell fotballspiller bør da for pokker kontraktsfeste om man skal ha barn!!!!Man får betalt for være fotballspiller og da skal man da være på FOTBALLKAMPER og ikke på fødestuen! han er da ingen amatør!

 

 

Så den dagen kona di skal føde kommer du til å være på jobb hele dagen og gjerne jobbe overtid hvis du må det?

Lenke til kommentar

Såklart skal han være på fødestuen om det kommer et barn, det er jo noe av det største som kan skje en person. At du som en hatende person sitter her og klager over det synes jeg er lavmål. Man går ikke glipp av fødselen til sitt eget barn for en fotballkamp.

 

EDIT: Og siden du klager på skrivefeil, så tror jeg du skal sjekke over rettskrivingen din selv. Punktom, komma og store bokstaver skal brukes.

 

Er man proffesjonell fotballspiller, så bør man ta konsekvensene av det!

 

Og det var ingen klage, men en vennlig påpekning som regelverket sier...rettskrivingen min er fin. det du skriver der går ikke på rettskriving, det heter vel noe annet. at jeg ikke har brukt store bokstaver i begynnelsen, er ikke noe jeg henger meg opp i. det er vel ikke det farligste...

Lenke til kommentar

Er man proffesjonell fotballspiller, så bør man ta konsekvensene av det!

En fotballklubb er en arbeidsgiver, og en fotballspiller er en arbiedstaker.

 

Så enkelt er det. Det er ikke noe mer eller mindre.

 

Så jeg regner med at alle revisorer, advokater, rimi-medarbeidere og lignende heller ikke kan være med på fødsler ettersom det ikke står i kontrakten deres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Driver å leser gjennom innleggene hans nå for å se om han trollet eller ikke.. :ermm:

 

man troller da ikke bare fordi man har en mening som er forskjellig fra andres meninger...

 

Det jeg aldri sagt, men en proffesjonell fotballspiller bør da for pokker kontraktsfeste om man skal ha barn!!!!Man får betalt for være fotballspiller og da skal man da være på FOTBALLKAMPER og ikke på fødestuen! han er da ingen amatør!

 

 

Så den dagen kona di skal føde kommer du til å være på jobb hele dagen og gjerne jobbe overtid hvis du må det?

 

det er forskjell på å være proffesjonell fotballspiller og å være en vanlig arbeidsstaker...

 

Er man proffesjonell fotballspiller, så bør man ta konsekvensene av det!

En fotballklubb er en arbeidsgiver, og en fotballspiller er en arbiedstaker.

 

Så enkelt er det. Det er ikke noe mer eller mindre.

 

Så jeg regner med at alle revisorer, advokater, rimi-medarbeidere og lignende heller ikke kan være med på fødsler ettersom det ikke står i kontrakten deres?

 

allikevel er det da stor forskjell på å være proffesjonell fotballspiller og å være en vanlig arbeidstaker...

Lenke til kommentar

allikevel er det da stor forskjell på å være proffesjonell fotballspiller og å være en vanlig arbeidstaker...

Hva er forskjellen?

 

det ene stedet får man dager man kan være borte pga dette her og man kan skaffe vikarer...I fotballen så får man ikke sånt og man kan heller ikke skaffe vikarer. i fotballen får man betalt for å spille kamper, man får da ikke betalt for å være på fødestuen. man tjener millioner på å spille kamper hvor treneren har tatt det med i beregningen at man skal spille, også svikter man laget sitt når det gjelder som mest. i Årsts tilfelle kunne det blitt katastrofalt. er man amatør, da hadde det vært greit som sagt. men når han ikke har det med i kontrakten at man skal bli far, da burde han vært med å spilt...

 

for arbeidstaker er situasjonen en helt annen.

Lenke til kommentar

Om arbeidsgiver mener det er et kjempeproblem med fødsler, så må de få det inn i kontraktene sine. Det vel bare du og Ivar Hoff i dette landet som mener at man åpenbart bør være på banen når kona ligger på fødestuen.

 

Jeg tror ikke Årst eller andre med kalvende kone hadde hatt hodet på rett plass, og prestasjonen ville raskt blitt deretter.

 

*Men han er jo profesjonell! Det er klart hodet er på rett plass!*

 

Ja, han er profesjonell. Han er også menneske. Kanskje først og fremst menneske. Så far. Så mann. Så fotballspiller.

Lenke til kommentar

Fotballspillere er vanlige arbeidstakere. At vi i det hele tatt har 16-20 profesjonelle fotballag i Norge, gjør at nisjen heller ikke er så veldig liten. Fotballspillere har vanlige rettigheter, pg betaler skatt som alle andre. De har korte arbeidsdager, men så jobber de 7 dager i uken også, i tillegg til kamp og mye reising. Å ikke unne noen å være til stede under sitt egets barns fødsel, bare for å spille fotballkamp, er i beste fall uintelligent. Nei, det står ikke i kontrakten deres. Men det står i Norges Lover. Man har rettigheter som arbeidstaker i Norge, og å overvære sitt egets barns fødsel er en del av den pakken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

det ene stedet får man dager man kan være borte pga dette her og man kan skaffe vikarer...I fotballen så får man ikke sånt og man kan heller ikke skaffe vikarer. i fotballen får man betalt for å spille kamper, man får da ikke betalt for å være på fødestuen. man tjener millioner på å spille kamper hvor treneren har tatt det med i beregningen at man skal spille, også svikter man laget sitt når det gjelder som mest. i Årsts tilfelle kunne det blitt katastrofalt. er man amatør, da hadde det vært greit som sagt. men når han ikke har det med i kontrakten at man skal bli far, da burde han vært med å spilt...

 

for arbeidstaker er situasjonen en helt annen.

Så det du sier er at fotballspillere kan bare drite i å bli regulert av arbeidsmiljøloven?

 

Og ja, fotballspillere har vikarer, det kalles reservespillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...