Gå til innhold

"Tight" SD - port på nytt Canon Powershot G12


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag mottok jeg mitt nye Canon Powershot G12 fra japanfoto.

 

Jeg er svært fornøyd og allerede imponert over egonomi og ytelse på dette "lille" kameraet.

 

Men jeg la merke til at SD -kortsporet er litt tight/tregt. Det vil med andre ord si at den er litt kresen på kort hvorav den virker litt trang for mitt nyinnkjøpte Sandisk 8 Gb Extreme SDHC. Kortet går fint inn og låses på plass, men det spretter ikke ut av seg selv når man presser det inn. Jeg må "hjelpe" det i gang med fingerneglen de første millimeterne før den spretter ut ved hjelp av fjæren.

 

Ut fra det jeg kan se på nettet er dette et vanlig problem på mange kameraer som gjerne går seg til over litt tid og bruk. Det har null betydning for praktisk bruk for mitt vedkommende.

 

Hva mener dere om dette? Har dere opplevd lignende?

 

Forøvrig ser porten identisk ut innvendig med mitt Canon EOS 450D, men kanskje en liten anelse trangere vegger nederst i sporet. Det er iallefall nederst det er trangt.

 

Mvh. Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

I dag mottok jeg mitt nye Canon Powershot G12 fra japanfoto.

 

Jeg er svært fornøyd og allerede imponert over egonomi og ytelse på dette "lille" kameraet.

 

Men jeg la merke til at SD -kortsporet er litt tight/tregt. Det vil med andre ord si at den er litt kresen på kort hvorav den virker litt trang for mitt nyinnkjøpte Sandisk 8 Gb Extreme SDHC. Kortet går fint inn og låses på plass, men det spretter ikke ut av seg selv når man presser det inn. Jeg må "hjelpe" det i gang med fingerneglen de første millimeterne før den spretter ut ved hjelp av fjæren.

 

Ut fra det jeg kan se på nettet er dette et vanlig problem på mange kameraer som gjerne går seg til over litt tid og bruk. Det har null betydning for praktisk bruk for mitt vedkommende.

 

Hva mener dere om dette? Har dere opplevd lignende?

 

Forøvrig ser porten identisk ut innvendig med mitt Canon EOS 450D, men kanskje en liten anelse trangere vegger nederst i sporet. Det er iallefall nederst det er trangt.

 

Mvh. Øystein

Ta ut og inn minnekorter 10-20ganger så er problemet fikset. dette virker som skjer på alt canon selger om dagen!

Lenke til kommentar

Ta ut og inn minnekorter 10-20ganger så er problemet fikset. dette virker som skjer på alt canon selger om dagen!

 

Har gjort dette en del ganger nå, med noe bedring som resultat. Jeg må fortsatt pirke litt med neglen i starten før det spretter ut.

 

Konklusjonen er at dette ikke er et problem, og jeg gidder derfor ikke reklamere på dette (særlig mtp. at jeg må betale returfrakt til japanfoto, ventetid osv.)

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...