Gå til innhold

Google Chrome går snart forbi Firefox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har vel gåde Chrome og Firefox en incognito-modus? Eller tar jeg feil. Nå ville jeg vel aldri brukt et Google-produkt om jeg først skulle surfe privat. Men det er nå en annen sak. ;)

 

Personlig sverger jeg fortsatt til Firefox. Joda Chrome fungerer fint det. Men jeg føler på mange måter at det å bruke Chrome bare er med på å gi Google enda større makt over Web-en. Mozilla driver jo kun med nettlesere i forhold til Web-en, og er i så måte ikke et like stort trusselbilde.

Lenke til kommentar

Har brukt Opera i alle år, både i Windows, OSX og diverse Linux-distroer.

Har prøvd alle de andre browserne, men Opera har for min del det lille ekstra med tanke på funksjoner (som er godt laget).

 

Selvfølgelig kan du få mye av det som addons til FF og Chrome, men utførelsen synes jeg er så utrolig mye bedre i Opera. F.eks har jeg enda ikke funnet en speed dial-addon til FF som er i nærheten av Opera sin.

 

Det eneste jeg bruker andre browsere til er å koble opp mot intranettet til jobb (IE9) og Chrome når det er f.eks medieavspillere (typisk med Silverlight) som ikke fungerer skikkelig i Opera.

Lenke til kommentar

Det er uaktuelt å bruke Chrome av to grunner:

 

1. NoScript. Hvilke nettlesere som støtter NoScript er viktigere for meg enn hvilken nettleser det er.

 

2. Museklikking. Når stavekontrollen setter en rød strek under ordet du skriver i Chrome, så er den eneste måten å få opp stavingsforslaga på å klikke på ordet med høyre museknapp. Går du til ordet med piltastene (for så å bruke en hurtigtast for høyreklikk), så forsvinner stavekontrollen. Jeg hater software som baserer seg på museklikk heller enn tastaturinput (som forøvrig er hovedgrunnen til at jeg foretrekker Windows framfor MacOS og Ubuntu).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...