Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Jeg spilte en forholdsvis lettbeint karakter, og slet skikkelig med Gwyn. Fant etterhvert ut at det var lettest å banke ham ved å bare kle på meg den tyngste rustningen jeg hadde (Havel's), og så bare stå der og denge, verken blokke, parere eller flytte på meg. Litt kjipt egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte en forholdsvis lettbeint karakter, og slet skikkelig med Gwyn. Fant etterhvert ut at det var lettest å banke ham ved å bare kle på meg den tyngste rustningen jeg hadde (Havel's), og så bare stå der og denge, verken blokke, parere eller flytte på meg. Litt kjipt egentlig.

 

virkelig? prøvde det med Guardian set fra DLC, og det gikk ikke.

Lenke til kommentar

Jeg tok Gwyn ved å holde meg nærme ham, fremprovosere angrep og kontre med Pyromancy, spesielt Combustion og Fireballs. Jeg husker ikke helt hvor mange forsøk det tok, men det var rundt 10. Min erfaring med bossene fra Dark Souls er også at hvor bra det går avhenger mye av hvilke angrep de tilfeldigvis velger å bruke. Jeg slet f.eks. mye mer med Bone Dragon på andre gjennomspilling enn første, da den første gang valgte å repetere et par simple angrep veldig ofte og fokuserte mer på Solaire enn meg.

Lenke til kommentar

går rundt med divine greataxe og raw battleaxe. har vært borte så ikke kommet meg til bleachfalls eller hva det heter enda. merket at greataxen mister veldig mye på å være divine mot en del av motstanderne som lurker rundt i darkroot garden og undead burg områdene. litt kjipt egentlig. Battleaxe'en er helt ok men har desverre litt repeternede angrepsformer noe som gjør den litt kjedelig i lengden.

 

oooog jeg hater curse... skulle til å ta bossen nedi det kanalsystemet på vei til bleachfalls, hadde 9000 sjeler og klarte pine meg å blir cursed og dævve.. FU Basilisks!!

Lenke til kommentar

DLCen burde vel dukke opp på PS Store snart nå.

 

Hvilken DLC? Kan man oppgradere til prepare to die edition eller hva det nå heter?

Fullførte aldri vanlige dark souls, så det kunne vært en anledning til å plukke det opp igjen.

 

Men så fullførte jeg aldri demons souls heller... kanskje det først..

Lenke til kommentar

DLCen burde vel dukke opp på PS Store snart nå.

 

Hvilken DLC? Kan man oppgradere til prepare to die edition eller hva det nå heter?

Fullførte aldri vanlige dark souls, så det kunne vært en anledning til å plukke det opp igjen.

 

Men så fullførte jeg aldri demons souls heller... kanskje det først..

 

Artorias of the Abyss, dvs det nye som var med i Prepare to Die Edition. Det er ganske sømløst integrert i hovedspillet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående valg av våpen foretrekker jeg å ha et kraftig sverd som hovedvåpen med et element som er effektivt mot mange fiender og som kanskje ikke er så godt representert blant de magiene man måtte ha. Ved siden av foretrekker jeg å ha et langt spyd til bruk i situasjoner der det ikke går an å svinge et sverd, som i tunneller og smale kanter, og jeg har vanligvis divine på det slik at det kan ha en dobbel funksjon mot undead. Har alltid en bue ved siden av, for selv om man ikke er så god med bue er det alltid nyttig å kunne tirre fiender fra lang avstand.

Lenke til kommentar

Mitt favorittvåpen for tida er Velka's Rapier. Den kan gjøre alt det spyd kan, og i tillegg er den kjapp, tar masse skade ved ripostes og backstabs, og har et utrolig sexy R2-angrep.

 

Jeg er dog litt usikker på hva som skal være mitt 2. våpen. Bruker Moonlight Greatsword en del. Det skalerer veldig bra med intelligens, men jeg er ikke helt komfortabel med å svinge digre sverd som dette. Vurderer å bytte det ut med enten en uchigatana, falchion eller Balder side sword.

Når det gjelder oppgradering av våpen, er det noen som vet om jeg bør oppgradere til magic weapon, enchanted weapon, eller bare bruke Crystal Magic Weapon på et vanlig oppgradert våpen? Fyren min har 45 i intelligens.

 

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar

Noen tips til hva jeg må/bør gjøre på NG+ ?

 

føler at jeg ikke gidder og loke rundt for og finne alle items, har jo dem (vel nesten alle) fra før :)

Så bortsett fra og banke ALLE bosser, og ta firekeeper souls, hva er det og gjøre?

Trophys? Lage unike våpen, oppgradere slik at du har et av hver type. Drive med PVP? Personlig synes eg spillet er så bra at jeg ikke har noe i mot å spille gjennom flere ganger for spillets skyld.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noen tips til hva jeg må/bør gjøre på NG+ ? føler at jeg ikke gidder og loke rundt for og finne alle items, har jo dem (vel nesten alle) fra før :) Så bortsett fra og banke ALLE bosser, og ta firekeeper souls, hva er det og gjøre?
Trophys? Lage unike våpen, oppgradere slik at du har et av hver type. Drive med PVP? Personlig synes eg spillet er så bra at jeg ikke har noe i mot å spille gjennom flere ganger for spillets skyld.

 

Trophys - kunne ikke brydd meg mindre, aldri vært interesert/fasinert av gamerscore/achivements/trophys/whatnot

unike våpen - tja, hvordan finne ut av dette egentlig ? har bare sett moonlight greatsword, og jeg har en drøss av boss-souls. Og den var faith/int basert?

PvP - middels interesert

Synes det var veldig overkill at de første mobsa man møter (de med broken swords) gjør glatt over 150-200 hps i damage på meg, når jeg har +10 armor, og ~240 i armor rating.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...