Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

spørsmål. Jeg spiller som knight, men har funnet ut at jeg ønsker å bruke Spear, Halberd noen ganger for økt rekkevide. Jeg har funnet en Halberd som krever 16 STR og 12 DEX. Mine stats er: 25 str og 20 dex. Men jeg klarer ikke å bruke nevnte våpen på en god måte. Og jeg står med rødt minus tall for an skade right hand weapon.

 

Er det slik at Knight ikke er egnet som klasse for disse våpnene i det hele tatt? Er soul lvl 50, og føler at det eneste våpen jeg kan bruke med ok resultat er Drake sword. Men så har jeg møtte disse basiliskene som jeg hadde ønsket å unngå for mye nærkontakt med.

 

Knights er egnet som ¤%&/ for spears. Høres ytterst merkelig ut at Drake sword er det eneste, med tanke på at du har gode stats i både dex og str. Kanskje den Halberden også krever INT eller FTH. Eneste forklaring.

 

Alle klasser er egnet til alle våpen så lenge statsa dine er adequate.

Endret av Bustersword
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spørsmål. Jeg spiller som knight, men har funnet ut at jeg ønsker å bruke Spear, Halberd noen ganger for økt rekkevide. Jeg har funnet en Halberd som krever 16 STR og 12 DEX. Mine stats er: 25 str og 20 dex. Men jeg klarer ikke å bruke nevnte våpen på en god måte. Og jeg står med rødt minus tall for an skade right hand weapon.

 

Er det slik at Knight ikke er egnet som klasse for disse våpnene i det hele tatt? Er soul lvl 50, og føler at det eneste våpen jeg kan bruke med ok resultat er Drake sword. Men så har jeg møtte disse basiliskene som jeg hadde ønsket å unngå for mye nærkontakt med.

Det at du er Knight skal ikke ha noe med saken å gjøre, en Sorcerer skal kunne bruke en Halberd fint så lenge han har riktige stats. Aner ikke hva som gjør at du ikke får brukt den skikkelig, eneste jeg kan tenke meg som påvirker dette er weigth og stat requirement. Antar at det er dette våpenet http://darksoulswiki.wikispaces.com/Halberd

Har du prøvd å bruke det two-handed? Jeg fant Server(Curved Greatsword) i Blight town, kunne ikke bruke den onehanded men kunne bruke den two-handed, det røde merket gikk bort når jeg tok den two-handed.

 

Btw, Great Club som du finner i Blight Town, Måtte le etter jeg equippet den for å se hvordan den så ut XD

Lenke til kommentar
Er det slik at Knight ikke er egnet som klasse for disse våpnene i det hele tatt? Er soul lvl 50, og føler at det eneste våpen jeg kan bruke med ok resultat er Drake sword. Men så har jeg møtte disse basiliskene som jeg hadde ønsket å unngå for mye nærkontakt med.
Røyken de spyr ut har lengre rekkevidden enn et spyd/halberd uansett. Når det gjelder røde tall kan det ikke tenkes at det kommer opp når du bytter fra Drake sword til halberd/spear. Altså at de har lavere skade?
Lenke til kommentar

Er det noen vits å samle på alt mulig skrap? Jeg har ørti hundre skjold, sverd osv av samme type i inventory. Tenkte da på om det finnes noen kjøpmenn man kan selge dette til senere i spillet. Har lest at det er en spesiell NPC i

Asylum når man går tilbake dit senere

som visstnok tar enkelte få forskjellige gjenstander i bytte. Men det synes å være veldig begrenset hva og hvor mye han tar i mot?

 

Tar litt tid å skrolle gjennom inventory nå. hehe. Men har ikke tatt mot til meg å kaste noe ennå...i tilfelle

 

Du får så lite igjen for det at det er helt sykt.

Lenke til kommentar

Jeg elsker spillet, men av og til så lurer jeg på om jeg ville foretrukket at det var bonfires nærmere enkelte av bossene. Ble ikke nødvendigvis vanskeligere av at det ikke var det, men heller litt tedious å ta alle fiendene på nytt hver gang (for deretter å miste souls). Spillet er nærmest perfekt, men enkelte ganger.

Lenke til kommentar

Jeg elsker spillet, men av og til så lurer jeg på om jeg ville foretrukket at det var bonfires nærmere enkelte av bossene. Ble ikke nødvendigvis vanskeligere av at det ikke var det, men heller litt tedious å ta alle fiendene på nytt hver gang (for deretter å miste souls). Spillet er nærmest perfekt, men enkelte ganger.

Skjønner hva du mener :)

Hadde noen frustrerte øyeblikk på Havel The Rock og Capra Demon i lower Undead Burg. Må jo gå fra første Bonfire i Undead Burg, drepe en masse svake fiender for å komme seg tilbake igjen for å prøve på nytt. Hjalp ikke at jeg begynte å bli så frustrert av å dø på bossene at jeg begynte å gjøre feil mot de vanlige fiendene så de begynte å drepe meg og :hrm:

Men men, er en del av spillet så får vel bare kjøre på videre!

 

På en helt annen side. Hvis noen har tenkt å bestille den offisielle Dark Souls guiden så ikke bestill fra play.com

Bestilte guiden og det har gått snart to uker og har fremdeles ikke fått den. Har ikke fått spilt så mye de siste dagene så kommer sannsynligvis til å få bruk for den uansett. Angrer på at jeg ikke bestilte fra amazon.com...

Lenke til kommentar

Jeg elsker spillet, men av og til så lurer jeg på om jeg ville foretrukket at det var bonfires nærmere enkelte av bossene. Ble ikke nødvendigvis vanskeligere av at det ikke var det, men heller litt tedious å ta alle fiendene på nytt hver gang (for deretter å miste souls). Spillet er nærmest perfekt, men enkelte ganger.

Skjønner hva du mener :)

Hadde noen frustrerte øyeblikk på Havel The Rock og Capra Demon i lower Undead Burg. Må jo gå fra første Bonfire i Undead Burg, drepe en masse svake fiender for å komme seg tilbake igjen for å prøve på nytt. Hjalp ikke at jeg begynte å bli så frustrert av å dø på bossene at jeg begynte å gjøre feil mot de vanlige fiendene så de begynte å drepe meg og :hrm:

Men men, er en del av spillet så får vel bare kjøre på videre!

 

På en helt annen side. Hvis noen har tenkt å bestille den offisielle Dark Souls guiden så ikke bestill fra play.com

Bestilte guiden og det har gått snart to uker og har fremdeles ikke fått den. Har ikke fått spilt så mye de siste dagene så kommer sannsynligvis til å få bruk for den uansett. Angrer på at jeg ikke bestilte fra amazon.com...

 

Ja, enten burde man få beholde souls slik at man faktisk levla mens man gikk til bossen gang på gang, eller at det var flere bonfires. Jeg skjønner at noe av intensiteten avhenger av at man mister souls, men jeg tror faktisk jeg ville foretrekke å få beholde minst halvparten av aquired souls ved dødsfall. Spillet er latterlig bra, men jeg kjedet meg tidvis når jeg måtte gå relativt lange strekker om igjen, og, som du sier, at man begynner å slurve på random fiender som dreper deg.

 

Gevinsten for å drepe Havel er ihvertfall et plaster på såret.

Lenke til kommentar

Du må holde en talisman for å bruke mirakler, deretter kan du bruke den akkurat som en skjold eller våpen. Så hvis du putter den i venstre hånd bruker du mirakler med L1, L2 hvis du har den i høyre. Har du sorcery eller pyrospells må du bruke henholdsvis en wand eller pyromancer flame i stedet for talismanen.

Lenke til kommentar

Du må holde en talisman for å bruke mirakler, deretter kan du bruke den akkurat som en skjold eller våpen. Så hvis du putter den i venstre hånd bruker du mirakler med L1, L2 hvis du har den i høyre. Har du sorcery eller pyrospells må du bruke henholdsvis en wand eller pyromancer flame i stedet for talismanen.

Tusen takk for oppklarende svar :)

Lenke til kommentar

Du må holde en talisman for å bruke mirakler, deretter kan du bruke den akkurat som en skjold eller våpen. Så hvis du putter den i venstre hånd bruker du mirakler med L1, L2 hvis du har den i høyre. Har du sorcery eller pyrospells må du bruke henholdsvis en wand eller pyromancer flame i stedet for talismanen.

Tusen takk for oppklarende svar :)

 

Er litt confusing det der, iogmed at miracles har "up" slotten, og bruker samme knapp som våpen knappen, mens "down" knappen bruker "x" eller "firkant", men iogmed at man må equippe riktig talisman, så skulle det være implisitt at man skal bruke angreps knappen.

 

(det var ikke det for meg heller)

Lenke til kommentar

Må si at noen uventet bugs er svært gledelig :)

Var nede i Ash Lake og prøvde å ta Hydra der, døde flere ganger og sleit litt. Så stod jeg borte ved Dragen for å bytte litt equipment så plutselig så jeg nede til høyre på skjermen, +10 000 souls "you got 2 dragon scales".

Viste seg at hydraen hadde vandret opp på land og døde tvert :p

Jeg visste om denne buggen med å lokke den opp på land, men visste ikke hvordan jeg gjorde det og var ikke interessert i å bruke den heller men så utnyttet Hydraen selv buggen så er ikke så mye jeg får gjort med det :p

Ringt klokke nr 2 og holder på i Sen's Fortress, for ett irriterende sted :)

Lenke til kommentar

Faen! Sitter litt fast i Anor Londo. Er på vei inn til Castle Interior og seff er det to Silver Knights med hver sin bue som skyter spyd og som står på en 1,5 meter bred linje. Blokker du spydene så er det utrolig hard knockback, og du har ca 20 sekund på å drepe han til høyre før han til venstre kommer og knuller deg hardt bakfra :(

Ble invadert to ganger i dag og, irriterende greie... Ene gangen like før bossen i Sen's Fortress og andre gangen i Anor Londo. Kunne ha vunnet første i Sen's men så kom det ett monster som kun fokuserte på meg, morsomme greier. Andre i Londo rakk jeg ikke å gjøre noe, han tok Queelags Fury eller hva den heter two handed og bare angrep og angrep og angrep.

Lenke til kommentar

Prøv å løp til venstre først å ta han som står der. Mellom han og han til høyre er det et tårn, så han står bare å skyter i det tårnet. Når du har drept han på venstre side roller du bare mot han på høyre. så han misser hele tida. Funket for meg :) Har blitt summoned også av folk som ikke har klart det, funket gang på gang ;)

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Eg trur nok at nesten alle stod fast der. Men! Det er heldigvis eit nytt bål rett rundt hyrnet - og like etter treffer du på ein ny smed som smider elektriske våpen. Og eit kryptisk råd til sjefen for området: ikkje drep den store fyrst ...

 

Uansett, det går to stiar der rett etter Tower Knights; den eine stien går inn i rommet med Gargoyles. Den andre stien ser ut som ein blindveg, men der kan du faktisk skyta jævelen til høgre med bogen din utan at han treffer deg med sin. Piggane der fungerer nemleg som ein vegg som du skyt over, iallfall om du står på rett stad. Fienden står så langt burte slik at pilene dine mister ein del av skaden sin, så giftpiler fungerer bra. Kjøp dei frå Female Undead Merchant.

 

Det finst kanskje betre strategiar, men dette er altså det eg gjorde.

Lenke til kommentar

Kom meg endelig forbi de forbanna Silver Knights, løp opp og gikk berserk på han til høyre og greide faktisk å drepe ham :p

Fant ut at jeg hoppet ned med en gang til neste bonfire og ga faen i den andre Knighten, tok i ikke sjansen på å dø på han andre bare for en sjel :p

 

Men er kommet til bossen nå, faen plagsom boss! greide å drepe han lille men han store har jo faen så lange angrep at jeg knapt rekker å komme meg bort til ham før jeg må rulle unna ett eller annet slag og ende opp lenger vekk igjen. Lurte på om jeg skulle equippe 16 fireballs og 6 Fire Orbs for å så tyne begge to litt ned før jeg dreper den lille.

Vel vel, det blir en annen gang. Trenger en pause :thumbup:

 

Edit: De kjempene utenfor bossen som healer er noe faens møkk :hrm:

Skulle bare trengt å drepe dem en gang.

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...