Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøve litt med pyro / STR, syntes det var håpløst, så vendte tilbake på hexes charn jeg har (lvl150) og startet NG+ . Ble invadet 3 ganger av blue sentinels før jeg rakk å SPRINTE til Last Giant.. Kom på at jeg hadde red string equippa. Veldig mye PvP aktivitet iallefall: :)


Kan mirror knight summone personer? Altså andre spillere? I NG+ så¨summona han en som het Dale, som ikke oppførte seg som en NPC

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Jepp, han kan det. Bruk cracked red eye orbs eller red sign soapstone i King's Passage, så har du en sjanse for å bli summona når andre spillere utfordrer bossen. Hvis du vil være ekstra jævlig kan du kaste warmth på bossen for å helbrede ham. :devil:

Lenke til kommentar

Haha, får prøve det seinere, virker morsomt å frustrere andre spillere. Har kun Throne watchers og Nashandra igjen på ng+. Må si at Velstadt var VELDIG vanskelig når jeg ikke kan gå høyere enn level 150 og kjører hex.. Skadet så og si ingenting og var vanskelig selv med 2 summons. Har 1500 HP ca og han 1 hitta meg FLERE ganger. Holder nå på å farme twinking titanite i dragon aerie for å makse alt jeg har på meg. Sunset staff +5 og dark infusion + cathias chime +5 med dark infusion gjør grei DMG. 1500 dmg på en Great Resonant Soul blandt annet... :) Mange arbiter spirits som får smake på det

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Haha, får prøve det seinere, virker morsomt å frustrere andre spillere. Har kun Throne watchers og Nashandra igjen på ng+. Må si at Velstadt var VELDIG vanskelig når jeg ikke kan gå høyere enn level 150 og kjører hex.. Skadet så og si ingenting og var vanskelig selv med 2 summons. Har 1500 HP ca og han 1 hitta meg FLERE ganger. Holder nå på å farme twinking titanite i dragon aerie for å makse alt jeg har på meg. Sunset staff +5 og dark infusion + cathias chime +5 med dark infusion gjør grei DMG. 1500 dmg på en Great Resonant Soul blandt annet... :) Mange arbiter spirits som får smake på det

 

Påvirker Sunset Staff Dark skaden til Great Resonant du kaster med chime i andre hånda?

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke..:(. Prøver iallefall å lage meg en ultimat Hex PVP char nå iallefall, begynner å ta form nå.

 

ingen andre som har en Lvl 150 pvp char de bruker?

 

Klarte desverre å drepe Lenigrast (blacksmith i majula) ved et uhell da jeg klarte å launche Scraps of life ved et uhell når jeg skulle trykke meg ut av menyen hans. Må bruke ornifex og Mcduff nå :(

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke..:(. Prøver iallefall å lage meg en ultimat Hex PVP char nå iallefall, begynner å ta form nå.

 

ingen andre som har en Lvl 150 pvp char de bruker?

 

Klarte desverre å drepe Lenigrast (blacksmith i majula) ved et uhell da jeg klarte å launche Scraps of life ved et uhell når jeg skulle trykke meg ut av menyen hans. Må bruke ornifex og Mcduff nå :(

 

Okai, det er vel for catalyst hexes, jeg synes dark orb ble litt overflødig med reso og great reso på, og reasonant weapon var bedre enn dark weapon.

 

Jeg har en som er der snartish, kan si ifra når han tar form. Den er bare på ng nå. Pc right?

 

Woops, jeg måtte betale 120k sure souls etter jeg snagga bellkeeper her om dagen med samme spellen. Heldigvis har ikke den blacksmithen noe spesielt, untatt noen våpen.

Lenke til kommentar

Heheh, litt for lett å ødelegge spillet.

 

 

Ja, spiller på PC :).

 

Ancient dragon på 3 forsøk på NG+. Brukte Scraps of life ved beina og great resonant soul / dark hail. Gikk forsåvidt lett.

 

Gowers Ring of protection reddet meg 2 ganger. : )

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke.. :(. Prøver iallefall å lage meg en ultimat Hex PVP char nå iallefall, begynner å ta form nå.

 

ingen andre som har en Lvl 150 pvp char de bruker?

 

Klarte desverre å drepe Lenigrast (blacksmith i majula) ved et uhell da jeg klarte å launche Scraps of life ved et uhell når jeg skulle trykke meg ut av menyen hans. Må bruke ornifex og Mcduff nå :(

Har en SL 150 Cast speed sorc jeg bruker. Greater Soul Sword er ganske unbalanced og vinner lett 1v2. GSW har ganske ekstrem dmg kombinert med cast speed og har 180grader AOE cone og stagger. gg.

Lenke til kommentar

Dark Souls 1: Jeg fant en blacksmith i catacombs i går når jeg endelig greide å komme meg vekk fra Land of Giants (eller hva det nå heter) . Jeg bruker egentlig Claymore +5 som hovedvåpen, og jeg vet jeg kunne oppgradere det til et annet våpen hos den første blacksmiten du møter.

 

Men jeg valgte å få oppgradert det til Claymore med Flame. er det en "tabbe"? Jeg fikk også et gravelord sverd som virket veldig badass, men vet ikke om det så veldig bra senere?

 

Jeg offret også mange death eyes til han guden i catabombs, men han ga meg ingenting mer..

Lenke til kommentar

Eyes of death gir deg miracles etterhvert om jeg ikke husker feil. (hvis du ofrer til nito).

 

Claymore of flame kan være bra det. Spørs helt på fiendene. Lightning spear fra Sen fortress og halberd +5-15 holdt i lange baner for meg gjennom hele spillet.

 

 

Til EmXz, finnes det greater? Har bare great soulsword jeg.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kun brukt ting jeg har funnet på veien. Finner mye snasent etterhvert som du progresserer.

 

BTW, jeg har kjøpt Ultra Greatsword of the Pursuer av Straid Of Olaphis for soul of the pursuer, mister jeg noen fordel av å ha kvittet meg med sjelen hans?

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Pleier dere å kjøpe equipment eller finner dere ting på veien? Har nettopp starter på Dark Souls 2 og bør jeg kjøpte ting på begynnelsen?

 

 

 

Ta vare på alt av titanite til du finner et våpen du liker moveset til (hvordan det føles mtp range, stamina drain osv).Anbefaler sterkt å ta vare på twinkling titanite til du har 15 stk. Da får du til å oppgradere mye bra våpen til +5 (max for twinkling titanite).

 

edit : legger inn spoilertags, beklager hvis jeg spoila for noen.

Black knight ultra greatsword finner du i telsadora etter du har åpnet en dør som krever en nøkkel, i det rommet med alle edderkoppene rett før bossen. Det sverdet er redonk med tanke på at det har native firedmg i tillegg til å scale med str og dex, så hvis du infuser det med fire, så får du 2x firedmg scaling på det. Sick shit i pvp. og roll-lightattack er sick i pvp.

 

Pursuers ultra greatsword er et bra våpen i starten av spillet, da dmg er sick etter +2 eller +3 og du får det relativt tidlig.

 

Anbefaler IKKE å upgrade roaring haleberd (boss soul våpen, skeleton lords), siden av en eller annen grunn suger det ballekake. kjempedårlig durability og lav dmg. Dark scythe har samme moveset , og er mye bedre- Og det krever vanlig titanite.

 

 

De som krever twinkling titanite = +5 max (15 stk)

De som krever petrified dragon bone (boss soul våpen) = +5 max (tror det er 10 eller 15 stk)

Resten som krever vanlig titanite = +10 max

 

 

Blacksmith i majuala selger 10x titanite shard. Etter det kreves Large titanite shard som du finner litt her og der, så titanite chunk. Du får titanite chunk av å drepe folk i bell keepers covenant. siste oppgradering på vanlige våpen er +10. Da trenger du en titanite slab.

 

 

I Dark souls spillene er oppgradering av våpen veldig viktig, men hvilket våpen du bruker er ikke så farlig. Dexterity builds for dex våpen, mye str for store tunge osv. Spørs litt hvordan du tenker å spille. Personlig gikk jeg for sorcerer/hexer i DS2, og bruker fremdeles (NG++) Bastard sword som krever 20 str og 11 dex bare.

(dropper av hollows i forest of fallen giants , og du finner det der også).

 

Etter iron keep når du finner dull ember, så kan du infuse våpen med element osv. Magic slik at det scaler med intelligence, fire for firedmg, lightning osv.

 

 

Før pursuer bør du faktisk ha oppgradert våpenet ditt til +4 eller +5.

 

 

Det går an å respecce med soul vessels til de gamle damene i things betwixt, slik at du kan teste ut om du liker de digre våpenene, eller rapiers/spears/scythes/mellmstore osv. Den første får du når du snakker ut all dialogen med cartographer i forest of fallen giants inni ei hule. Da får du nøkkel til huset i Majuala, og i kjelleren der ligger en soul vessel.

 

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar

Jeg har kun brukt ting jeg har funnet på veien. Finner mye snasent etterhvert som du progresserer.

 

BTW, jeg har kjøpt Ultra Greatsword of the Pursuer av Straid Of Olaphis for soul of the pursuer, mister jeg noen fordel av å ha kvittet meg med sjelen hans?

 

Bare skjoldet.

Men du bør ta vare på Soul of the sinner, the rotten, dukes dear freja og old iron king(??) for å få åpnet veien til drangelic castle.De soulene har et "flammeikon" . Hvis ikke må du ha 1 mill soul memory på første playthrough, 2 mill for andre osv, og gå gjennom shrine of winter.

 

Endret av BakaBerg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Pleier dere å kjøpe equipment eller finner dere ting på veien? Har nettopp starter på Dark Souls 2 og bør jeg kjøpte ting på begynnelsen?

 

 

 

Ta vare på alt av titanite til du finner et våpen du liker moveset til (hvordan det føles mtp range, stamina drain osv).Anbefaler sterkt å ta vare på twinkling titanite til du har 15 stk. Da får du til å oppgradere mye bra våpen til +5 (max for twinkling titanite).

 

edit : Black knight ultra greatsword finner du i telsadora etter du har åpnet en dør som krever en nøkkel, i det rommet med alle edderkoppene rett før bossen. Det sverdet er redonk med tanke på at det har native firedmg i tillegg til å scale med str og dex, så hvis du infuser det med fire, så får du 2x firedmg scaling på det. Sick shit i pvp. og roll-lightattack er sick i pvp.

 

Pursuers ultra greatsword er et bra våpen i starten av spillet, da dmg er sick etter +2 eller +3 og du får det relativt tidlig.

 

Anbefaler IKKE å upgrade roaring haleberd (boss soul våpen, skeleton lords), siden av en eller annen grunn suger det ballekake. kjempedårlig durability og lav dmg. Dark scythe har samme moveset , og er mye bedre- Og det krever vanlig titanite.

 

De som krever twinkling titanite = +5 max (15 stk)

De som krever petrified dragon bone (boss soul våpen) = +5 max (tror det er 10 eller 15 stk)

Resten som krever vanlig titanite = +10 max

 

Blacksmith i majuala selger 10x titanite shard. Etter det kreves Large titanite shard som du finner litt her og der, så titanite chunk. Du får titanite chunk av å drepe folk i bell keepers covenant. siste oppgradering på vanlige våpen er +10. Da trenger du en titanite slab.

 

I Dark souls spillene er oppgradering av våpen veldig viktig, men hvilket våpen du bruker er ikke så farlig. Dexterity builds for dex våpen, mye str for store tunge osv. Spørs litt hvordan du tenker å spille. Personlig gikk jeg for sorcerer/hexer i DS2, og bruker fremdeles (NG++) Bastard sword som krever 20 str og 11 dex bare. (dropper av hollows i forest of fallen giants , og du finner det der også).

 

Etter iron keep når du finner dull ember, så kan du infuse våpen med element osv. Magic slik at det scaler med intelligence, fire for firedmg, lightning osv.

 

Før pursuer bør du faktisk ha oppgradert våpenet ditt til +4 eller +5.

 

Det går an å respecce med soul vessels til de gamle damene i things betwixt, slik at du kan teste ut om du liker de digre våpenene, eller rapiers/spears/scythes/mellmstore osv. Den første får du når du snakker ut all dialogen med cartographer i forest of fallen giants inni ei hule. Da får du nøkkel til huset i Majuala, og i kjelleren der ligger en soul vessel.

 

Wow, mye info for en som nettopp started. Men jeg skal prøve å huske på det! :)

 

 

Btw, hvordan får man estus flask i begynnelsen av spillet? Jeg ser nå på en walkthrough og han har flere estus flasker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...