Gå til innhold

Occupy Wall Street $eptember 17th


rufs

Anbefalte innlegg

Hovedstream:

 

http://www.livestream.com/globalrevolution

 

Alternativ stream:

 

http://bambuser.com/channel/wgerrard/broadcast/2012554

 

Alternativ stream 2:

 

http://www.ustream.tv/channel/occupy-u-s#utm_campaign

 

NYPD politiradio:

 

http://www.documentingreality.com/forum/f183/new-york-city-live-police-radio-16758/

 

 

Livestream fra demonstrasjon fra New York, lokaltid der 18:30. Demonstrasjonen startet 17 september og skal fortsette i en måned eller to håper de på.

Skal visstnok bli massearrestasjoner når det lir utpå kvelden der.

Akkurat nå er det ca 8000 seere på streamen.

 

Litt usikker på hva de prøver å oppnå, bortsett fra å få ut frustrasjon for hva de mener er korrupt finanssystem og økonomisk nedgangstid i USA. De fortsetter i samme stil som i Tunisia og Egypt, om noe mere fredlig.

Endret av rufs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen virket utrolig dårlig, desverre.

 

Dette er jo uansett bra at amerikanere sier ifra, og at de gjør det fredelig. USA trenger ingen voldelig omveltning. Ser at dette startet den 17. september. Merkelig at jeg ikke har fått dette med meg, men det er nok ikke alle medier som vil dekke dette. Det er sikkert.

 

Wall St. og kongressen er de virkelige kriminelle tyvene i USA. Vanlige folk i USA vil nok bare si ifra. De vil nok også ha litt igjen for skattene de betaler.

 

Men kan har jo unntak. Hvor mye Ron Paul egentlig representerer den vanlige mann er jeg litt usikker på, men han ser hvertfall mye som ikke er bra i dagens USA selv om at jeg ikke tror hans løsninger er de beste. Dennis Kucinich og Bernie Sanders ville ført USA i riktig retning.

http://www.youtube.com/watch?v=VaF_MZVWM3E

 

 

http://cityroom.blogs.nytimes.com/2011/09/17/wall-street-protest-begins-with-demonstrators-blocked/?scp=1&sq=wall%20st&st=cse

Endret av A H P
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke bare der det er dårlig mediadekning, har jo heller ikke lest noe om det i Norge. Men det er ikke rart. Mediene er jo stor del av apparatet som holder dette korrupte systemet oppe.

 

Det blir nok flere arresterte - hvertfall om dette er noe som fortsetter. Men bra de ikke bruker vold. Da vil nok dette være mye enklere å fortsette med og blir sett på med helt andre øyne om de ødelegger ting og bruker vold.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Interessant å lese kommentarene.

 

Synes denne tråden fortjener mer oppmerksomhet, men forståelig at den ikke får det. Dette er veldig viktig for vanlige amerikanere.

Som vanlig amerikaner selv, hva er det jeg bør vite? Hvis du mener vanlige amerikanere ønsker ett typisk velferd stat som Norge eller andre big government europeisk sosialdemokratisk stat, da kjenner du ikke hva en typisk amerikaner mener.

 

Det er ikke slik som mange venstre orientert Nordmen mener-stakkars undertrykte amerikanere ville bli sosialdemokrater hvis systemet var mer demokratiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant å lese kommentarene.

 

Synes denne tråden fortjener mer oppmerksomhet, men forståelig at den ikke får det. Dette er veldig viktig for vanlige amerikanere.

Som vanlig amerikaner selv, hva er det jeg bør vite? Hvis du mener vanlige amerikanere ønsker ett typisk velferd stat som Norge eller andre big government europeisk sosialdemokratisk stat, da kjenner du ikke hva en typisk amerikaner mener.

 

Det er ikke slik som mange venstre orientert Nordmen mener-stakkars undertrykte amerikanere ville bli sosialdemokrater hvis systemet var mer demokratiske.

 

Min gode mann: Han står og peker på fascimsmen i de forente stater, og at selskaper har alt for stor makt over regjeringen.

Og at "Wall street" ikke holdes ansvarlig for å ødelegge økonomien, noe de arbeider med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant å lese kommentarene.

 

Synes denne tråden fortjener mer oppmerksomhet, men forståelig at den ikke får det. Dette er veldig viktig for vanlige amerikanere.

Som vanlig amerikaner selv, hva er det jeg bør vite? Hvis du mener vanlige amerikanere ønsker ett typisk velferd stat som Norge eller andre big government europeisk sosialdemokratisk stat, da kjenner du ikke hva en typisk amerikaner mener.

 

Det er ikke slik som mange venstre orientert Nordmen mener-stakkars undertrykte amerikanere ville bli sosialdemokrater hvis systemet var mer demokratiske.

 

Dette handler ikke om noe venstre- mot høyreside. Forøvrig, når ble Ron Paul sosialdemokrat? Dette handler om korrupsjon og hvordan vanlige amerikanere blir behandlet. USA har selv en gigantisk stat - de bruker bare pengene på helt andre ting enn vi i Norge. Jeg sier ikke at pengene heller skal brukes på velferdsgoder, selv om at jeg tror det ville vært bedre for vanlige amerikanere. Skatteletter ville vært bedre enn dagens situasjon, da ville vanlige folk hvertfall fått brukt sine egne penger på seg selv.

 

Jeg sier bare at korrupsjonen og de gigantiske summene som hvert år går til store selskaper, bør opphøre. Jeg sier at vanlige folk skal kunne velge politikere som skal representere dem, ikke selskaper.

 

Om dere stemmer på demokrater eller republikanere spiller i praksis ingen rolle. De er alle betalt av de samme bankene og de samme store selskapene.

 

http://www.youtube.com/watch?v=p20q5a2m_00&feature=related

Endret av A H P
  • Liker 5
Lenke til kommentar

USA har selv en gigantisk stat - de bruker bare pengene på helt andre ting enn vi i Norge.

 

Den norsk staten er mer enn 2 ganger stoerre enn den amerikansk staten. 55 prosent av norsk GDP vs. 21 prosent amerikansk GDP.

 

 

Jeg sier bare at korrupsjonen og de gigantiske summene som hvert år går til store selskaper, bør opphøre. Jeg sier at vanlige folk skal kunne velge politikere som skal representere dem, ikke selskaper.

 

Om dere stemmer på demokrater eller republikanere spiller i praksis ingen rolle. De er alle betalt av de samme bankene og de samme store selskapene.

 

Hvorfor da er "corporate tax" høyere i USA enn nesten alle andre vestlige stater hvis selskapene har total control over staten?

Lenke til kommentar

jjkoggan: Begge replikkene dine er irrelevante.

For å drive et byråkrati trenger man penger, og de korrupte poltikerne trenger penger for å få lønn, ergo det må være en form for skatt.

 

Forklar oss hvorfor det ikke er irrelevant hvilken av de 2 partiene som får makten.

Forklar hvorfor de som ledet bankkrakket ikke er satt i fengsel for forsøk på grov økonomisk svindel.

Lenke til kommentar

jjkoggan: Begge replikkene dine er irrelevante.

For å drive et byråkrati trenger man penger, og de korrupte poltikerne trenger penger for å få lønn, ergo det må være en form for skatt.

Byråkratiet i Norge er mye større og krever mye mer skatt enn byråkratiet i USA

 

 

Forklar oss hvorfor det ikke er irrelevant hvilken av de 2 partiene som får makten.

I et to parti system er det lite forskjell mellom sentrum i begge partier.

Det amerikansk politiske systemet deler makten slik at det er meget vanskelig å endre lover og skape nye.

 

 

Forklar hvorfor de som ledet bankkrakket ikke er satt i fengsel for forsøk på grov økonomisk svindel.

 

Fordi publikum er uenige om årsakene til finanskrisen og mange skylder ignorante folk som lånte penger mer enn bankene selv. Personlig ansvar spiller en større rolle i det amerikansk kultur enn norsk kultur.

Lenke til kommentar

Byråkratiet i Norge er mye større og krever mye mer skatt enn byråkratiet i USA

Og det blir bare større og større for hver dag, og det er selvsagt beklagelig. Men uansett er ikke byråkratiet der uten grunn. Vi får mye igjen for våres skatter, selv om rundt 20%(om jeg husker rett) "forsvinner" i byråkrati.

 

Fordi publikum er uenige om årsakene til finanskrisen og mange skylder ignorante folk som lånte penger mer enn bankene selv. Personlig ansvar spiller en større rolle i det amerikansk kultur enn norsk kultur.

 

Selv om at jeg mener at bankene og wall St. selv er ansvarlige for finanskrisen gjennom spekulasjoner og ulovlige lån, så bekrefter jo bare dette hvor korporativistiske deres politikere og ledere er. Staten tar vare på selskaper og banker UTEN noen form for krav til hva pengene skal brukes til. Bankene fikk over 700 milliarder(!!!) av DINE skattepenger, og en måned senere gikk de skattepengene til bonuser til de øverste lederne i bankene. Altså, hvem kan godta noe slik?

 

Er det bedre at staten tar vare på sine fallende banker enn på sine innbyggere som gjør sitt beste for landet sitt? Beklager å si det, men staten sviker dere totalt.

 

Dette beviser forøvrig også at USA ikke er kapitalistisk, da de, som du sier, er ansvarlige for sine egne handlinger. Staten vil ikke ta ansvar for å redde selskaper og banker i et ekte kapitalistisk system.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har fulgt med på dette en stund nå og irriterer meg grønn over at de store norske mediene ikke dekker dette. For min del var dette den siste dråpen som fikk meg til å boikotte VG og DB. Håper andre vil gjøre det samme. For meg så virker det som VG og DB eksisterer bare for å fordumme norges befolkning.

 

Enig i at det er skuffende dekning, men synes likevel at DB har sine øyeblikk hvor de tar opp det som i mine øyne er viktige saker. Desverre er det ikke ofte, men hvertfall oftere enn VG. Vet ikke helt hvordan det er med andre aviser. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg heller burde velge istedetfor VG og DB når det gjelder store landsdekkende aviser. NRK kanskje? De er jo ikke avhengig av det samme "ukebladstoffet" for å lokke lesere.

Lenke til kommentar

http://www.livestream.com/globalrevolution

 

Livestream fra demonstrasjon fra New York, lokaltid der 18:30. Demonstrasjonen startet 17 september og skal fortsette i en måned eller to håper de på.

Skal visstnok bli massearrestasjoner når det lir utpå kvelden der.

Akkurat nå er det ca 8000 seere på streamen.

 

Litt usikker på hva de prøver å oppnå, bortsett fra å få ut frustrasjon for hva de mener er korrupt finanssystem og økonomisk nedgangstid i USA. De fortsetter i samme stil som i Tunisia og Egypt, om noe mere fredlig.

 

Det er egentlig veldig likt, folket oppfører seg fredelig, men myndighetene kommer voldelig inn, banker opp tilfeldige mennesker, bruker pepperspray og tasere uten grunn. Media holder stort sett kjeft, eller vrir på det så godt de kan, fordi deres og landets de facto eiere ikke ønsker for mye oppmerksomhet.

 

Om de ikke skal inn i en svært lang Gandhi-lignende protest, så holder det nok ikke med fredelige opprør for å bli kvitt det ekstremt korrupte politiske systemet de har der borte. De må i det minste få gjort noe med media.

Endret av KarlRoger
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig i at det er skuffende dekning, men synes likevel at DB har sine øyeblikk hvor de tar opp det som i mine øyne er viktige saker. Desverre er det ikke ofte, men hvertfall oftere enn VG. Vet ikke helt hvordan det er med andre aviser. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg heller burde velge istedetfor VG og DB når det gjelder store landsdekkende aviser. NRK kanskje? De er jo ikke avhengig av det samme "ukebladstoffet" for å lokke lesere.

 

NRK, linktv.org og stream fra Google+ burde holde for min del.

Er enig at DB er en smule mer troverdig enn VG.

 

Skjønner ikke hvorfor det her helt uinteressant å rapportere feks dette:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Pf6m_w7K8XM

 

http://bostonreview.net/BR36.5/jeanne_mansfield_occupy_wall_street.php

http://davidscameracraft.blogspot.com/2011/09/occupy-wall-street-march-violence.html

 

Det er 10 dager siden jeg tipset DB, så de kan ikke være uvitende om hva som skjer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trader sjokkerte BBC

 

- Dette er ikke tidspunktet hvor du skal vente på at politikere skal fikse alt. Politikere styrer ikke verden - Goldman Sachs styrer verden. Goldman Sachs bryr seg ikke om denne redningspakken, og det gjør heller ikke de store fondene.

 

Han er hvertfall ærlig. Hvor mye makt Goldman Sachs egentlig har lurer jeg litt på. Uten å kunne si det med sikkerhet, har jeg hørt at svært mange av toppene i det amerikanske finansdepartementet tidligere jobbet i Goldman Sachs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trader sjokkerte BBC

 

- Dette er ikke tidspunktet hvor du skal vente på at politikere skal fikse alt. Politikere styrer ikke verden - Goldman Sachs styrer verden. Goldman Sachs bryr seg ikke om denne redningspakken, og det gjør heller ikke de store fondene.

 

Han er hvertfall ærlig. Hvor mye makt Goldman Sachs egentlig har lurer jeg litt på. Uten å kunne si det med sikkerhet, har jeg hørt at svært mange av toppene i det amerikanske finansdepartementet tidligere jobbet i Goldman Sachs.

 

 

Tror nok den er fake eller hoax om du vil.

Vistnok en uavhengig "trader"

her

 

Mulig han har rett i det meste han sier.

Endret av rufs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...