Gå til innhold

Occupy Wall Street $eptember 17th


rufs

Anbefalte innlegg

 

Det aller, aller meste blir laget av vanlige mennesker, ikke de som sitter på toppen, spesielt ikke av Wall Street aktører, hvor en av deres viktigste inntektskilder er å sjonglere aksjer med millisekunds nøyaktighet. Den slags bidrar ikke til økonomien på noen måte.

 

Dette handler om et fåtall mennesker som bygger sin rikdom på ryggen til millioner av andre. De er ikke interessert i menneskers vel og være, eller videre utvikling. De jobber kun for sin egen rikdom. De fører gjerne krig for å selge våpen og skaffe seg ressurser. De introduserer og vedlikeholder lover, manipulerer rettsvesenet, for å fylle opp fengslene som de eier. Mye av den amerikanske fengselsbefolkningen blir brukt i noe som ligner slavearbeid. De jobber mot et offentlig helsevesen, slik at de kan fortsette å få ut så mye penger som mulig av helseindustrien. Lidelsene som følger er irrelevante for dem.

Endret av KarlRoger
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg forstår er at du har sett på noen få dokumentarer, og dereter trodd at du forstår hvordan økonomien fungerer. Det utrolig mye du kan kjøpe som varer veldig lenge. Lyspærer er et slikt produkt. TV-er varer lenge, ovner varer lenge, sportsutstyr varer lenge. Hvorfor har ikke de blitt med på konspirasjonen?

 

Men noen produkter varer kortere. Det er det to årsaker til

1. Det er mer lønnsomt

2. Karteller, som har ingenting med konsumerisme å gjøre.

 

Saklig, du skyter deg i foten og sier at det er mer lønnsomt å lage produkter som har kortere levetid. Uten disse kortlevde produktene hadde ikke det økonomiske systemet fungert. Ja du har helt rett i at det er flere produkter som har lang levetid, men mange av disse produktene kommer i ny utgave kort tid etter og de "gamle" kan byttes ut. Jeg prøver ikke å snakke mot teknologisk utvikling, men prøver å si at det trengs en bedre måte å produsere gods på. Jeg spurte om du trodde at dette gagnet miljøet i lengden, ikke om hvilke varer som er mest holdbare.

 

Arbeidsledigheten i USA er ekstremt høy? De har en arbeidsledighet på 9.1%. I Finland var den 17.6% i 1994. Utenom Norge, så ligger skandinaviske land på 7-8% arbeidsledighet nå. I de fleste afrikanske land er den på 20 - 99.7%. Er det automatisering som har ført til arbeidsledighet der også?

 

Igjen, viser du at du mangler kunnskap om økonomi. Arbeidsledigheten i Spania, Hellas og USA er etterspørsels arbeidsledighet.

Det er arbeidsledighet som kommer av at arbeidsgiverene ikke stoler nok på økonomien, til å ansatte folk. Det har ingenting med automatisering å gjøre.

 

Det som kan ha noe med automatisering å gjøre er strukturell arbeidsledighet. Strukturell arbeidsledighet er langtidsarbeidsledighet. I USA ligger den på ca 1-2%. I Hellas og Tyskland ligger den på ca 5%. Altså, den strukturelle arbeidsledigheten i USA er lav.

 

Hva er hovedårsaken til strukturell arbeidsledighet

1. Høye barrierer for å bli ansatt, som høy minimumslønn, reguleringer, vanskelig å sparke ansatte, etc.

2. Markedsfeil, hvor f.eks. folk utdanner seg til feil yrker.

 

Automatisering er ikke årsaken, selv om det kan påvirke 1 og 2.

 

Ja jeg er fult klar over at det er andre årsaker enn bare automatisering av arbeid som påvirker arbeidsledighet. Det jeg sa var at på kort sikt vil ikke den nåværende økonomiske modellen klare å holde tritt med den teknologiske utviklingen. Det jeg ville frem til var at så lenge bedrifter kan automatisere arbeid for å øke lønnsomheten, så vil dette skje. Ja, nye jobber vil oppstå som et resultat av dette, men mange vil også bli stående igjen uten arbeid, og uten muligheter for videre utdanning. Siden du er så skolert i det økonomiske system, kan du jo forklare hvorfor DU mener at det er så stor etterspørsels arbeidsledighet? Og nei, syte som en gammel gubbe om at "dagens ungdom" ikke gjør annet enn å klage og kreve er ikke en mulig løsning. Har du noe mer enn en stor pekefinger?

 

De som er gamle protesterer ikke, fordi deres levestandar faller ikke. Det er levestandaren til unge som faller.

 

Du er en del av problemet, fordi du er en del av "må ha" samfunnet. Du forventer "gratis skole", "gratis helsehjelp også for dyre operasjoner", "høy pensjon", "alle duppedittene du har rundt deg", "vaskemaskin", "høy trygd om du blir syk", "100% sykepenger". "arbeidsledighetstrygd", etc.

 

Du sitter her og klager over konsumsamfunnet, krever at du skal kunne leve som en konge, og du synes vi jobber for mye selv om vi har aldri jobbet mindre. Grunnen til at jeg vil at du skal se rundt deg, er fordi det er fryktelig mye du tar for gitt.

 

Nydelig. Er sikker på at det er en håndfull mennesker som ville vært uenig med det du sier her.

http://no.wikisource.org/wiki/Verdenserkl%C3%A6ringen_om_Menneskerettighetene Summerer vel opp det jeg "forlanger" ganske greit vil jeg tro. Du vet ikke hva jeg krever, og du kjenner ikke meg. Det eneste du sitter igjen med for å få utløp for sinnet ditt er å angripe den personen du tror jeg er. Det som poenget med teknologisk utvikling er og gi mer tilbake til hvert menneske gjennom innovasjon. Ja jeg er enig i at folk krever for mye, og det er derfor jeg og de som protesterer på OccupyWallstreet skjønner at noe radikalt må gjøres for å endre våre nåværende vaner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Automatisering av arbeid fører ikke til arbeidsledighet? Tull!

Automatisering av arbeid fører ikke til arbeidsledighet. Automatisering fører til mer varer, mer fritid, bedre helse, spare miljøet og nye muligheter blir tilgjengelige når vi automatisere. Vis du mener vi ikke skal automatisere så kan du forestille deg hvordan det blir vis vi skal reversere automatiseringen. Det vil bety at du må kaste vaskemaskinen som du vasker klærne dine og oppvaskmaskinen må du bare kaste. Du mener vel at dette er bra for da får du mer arbeid, da kan du bruke mer av fritiden til å vaske. Varer i butikken blir mye mye dyrere fordi det tar lenger tid og mer arbeidstimer å produsere denne og du må og selvsagt arbeide flere timer for å få rå til denne.

 

Automatisering er veldig mange ting. Vi automatiserer farlig arbeid som lakkering av biler,sykler, osv. Vi automatiserer ned-stenging av plattformer slik at det bare er til å trykke på en knapp. Temperaturen i huset ditt reguleres automatisk. I moderne fly og båter er det mye arbeid som er automatisert. Og slik kan jeg fortsette å skrive om i timesvis.

 

Vis vi tenker Norge isolert sett, så kan vi tenke oss at en bedrift som får konkurranse ifra billig kinesisk arbeidskraft. Denne bedriften kan velger å automatisere mer av arbeidet, dermed kan bedriften overleve i Norge istedenfor å flytte ut.

 

Jeg er jo ikke imot automatisering, er ikke det som er temaet. Automatisering er bra, og det befrir mennesker fra tidkrevende og tungt arbeid. Det du må tenke på er at for hver jobb som blir automatisert, vil mindre mennesker være nødvending for å utføre dette arbeidet. Ser vi ikke frem til den dagen da rutine arbeid kan erstattes av automatisering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det aller, aller meste blir laget av vanlige mennesker, ikke de som sitter på toppen, spesielt ikke av Wall Street aktører, hvor en av deres viktigste inntektskilder er å sjonglere aksjer med millisekunds nøyaktighet. Den slags bidrar ikke til økonomien på noen måte.

 

Dette handler om et fåtall mennesker som bygger sin rikdom på ryggen til millioner av andre. De er ikke interessert i menneskers vel og være, eller videre utvikling. De jobber kun for sin egen rikdom. De fører gjerne krig for å selge våpen og skaffe seg ressurser. De introduserer og vedlikeholder lover, manipulerer rettsvesenet, for å fylle opp fengslene som de eier. Mye av den amerikanske fengselsbefolkningen blir brukt i noe som ligner slavearbeid. De jobber mot et offentlig helsevesen, slik at de kan fortsette å få ut så mye penger som mulig av helseindustrien. Lidelsene som følger er irrelevante for dem.

 

Men samtidig er de avhengige av de 99 prosentene for å tjene millionene, og det er faktisk selskapene som presser teknologien videre. For å konkurere mot hverandre MÅ DE presse teknologien videre, mye mulig det er masse spekulasjon på aksjemarkedet, men de trenger arbeiderene som skal kjøpe produktene, og de trenger å konkurere mot hverandre.

Lenke til kommentar

Saklig, du skyter deg i foten og sier at det er mer lønnsomt å lage produkter som har kortere levetid. Uten disse kortlevde produktene hadde ikke det økonomiske systemet fungert. Ja du har helt rett i at det er flere produkter som har lang levetid, men mange av disse produktene kommer i ny utgave kort tid etter og de "gamle" kan byttes ut. Jeg prøver ikke å snakke mot teknologisk utvikling, men prøver å si at det trengs en bedre måte å produsere gods på. Jeg spurte om du trodde at dette gagnet miljøet i lengden, ikke om hvilke varer som er mest holdbare.

Så vi skal kaste bort resurser for å skape produkter med svært lang holdbarhetstid?

 

Hvis du er redd for miljøet, så er det bare å skatte produkter etter hvor mye de koster miljøet. Du trenger ikke å bytte ut systemet for å få det til. Og selv om gjør det vil levetiden til en del produkter forbli kort, fordi det er mer lønnsomt.

 

Men du kommer ikke med løsninger. Du kommer bare med anklager. Det er problemet med Wall Str. demonstrantene også, de fleste demonstrantene har ingen løsninger, de bare demonsrerer for å demonstrere.

 

Ja jeg er fult klar over at det er andre årsaker enn bare automatisering av arbeid som påvirker arbeidsledighet. Det jeg sa var at på kort sikt vil ikke den nåværende økonomiske modellen klare å holde tritt med den teknologiske utviklingen. Det jeg ville frem til var at så lenge bedrifter kan automatisere arbeid for å øke lønnsomheten, så vil dette skje. Ja, nye jobber vil oppstå som et resultat av dette, men mange vil også bli stående igjen uten arbeid, og uten muligheter for videre utdanning. Siden du er så skolert i det økonomiske system, kan du jo forklare hvorfor DU mener at det er så stor etterspørsels arbeidsledighet? Og nei, syte som en gammel gubbe om at "dagens ungdom" ikke gjør annet enn å klage og kreve er ikke en mulig løsning. Har du noe mer enn en stor pekefinger?

Kan du vær så snill slutte å skrive om emner du kan ingenting om. Her viser du at du ikke en gang vet hva etterspørselsledighet er for noe.

 

Det er høy etterspørselsledighet, fordi krisen førte til at mange uproduktive jobber ble fjernet og usikkerheten er for høy til å ansette igjen. Du forstår opplagt nok ikke økonomi, så du har ingen anelse om automatisering fører til arbeidsledighet eller ikke. Hvorfor later du da som om du vet hvorfor arbeidsledigheten er høy i USA og andre land.

 

For å svare, automatisering fører ikke til høy arbeidsledighet. Når en gammel jobb fjernes, så vil noen andre bedrifter skape nye jobber. Maredet gjør det av seg selv.

 

Nydelig. Er sikker på at det er en håndfull mennesker som ville vært uenig med det du sier her.

http://no.wikisource.org/wiki/Verdenserkl%C3%A6ringen_om_Menneskerettighetene Summerer vel opp det jeg "forlanger" ganske greit vil jeg tro. Du vet ikke hva jeg krever, og du kjenner ikke meg. Det eneste du sitter igjen med for å få utløp for sinnet ditt er å angripe den personen du tror jeg er. Det som poenget med teknologisk utvikling er og gi mer tilbake til hvert menneske gjennom innovasjon. Ja jeg er enig i at folk krever for mye, og det er derfor jeg og de som protesterer på OccupyWallstreet skjønner at noe radikalt må gjøres for å endre våre nåværende vaner.

Det er lett å se hva slags mennesker du er

1. Du skrev tidligere at vi jobber så mye, selv om vi aldri har jobbet midre.

2. Du gir dagens system null kredit for de fantastiske forholdene som folk har for øyeblikket.

3. Jeg nevnte at dagens ungdom har blitt en "må ha" generasjon og at folk burde være mer takknemmelige for det de har. Det viste du null forståelse for.

 

Vi må ha radikale forandringer sier du? Jeg spør heller, hvorfor og hva slags forandringer? Om det er miljøet som beskymrer deg, så er det bare å skatte sktiviteter som ødelegger for miljøet. Grunnen til at USA ikke har mange slike skatter, er fordi de ikke tror det er et alvorlig problem. Det må du respektere.

 

Ikke bare demonstrer for å demonstrere. Utdann deg, ikke uttal deg om emner som du kan ingenting om, slutt å tro på alt du hører. Jeg hadde ikke vært like kritisk mot deg, om du ikke gikk inn i diskusjonen som om du har alle svarene allerede.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

For å utvide at Wall Street protestene og EvoDar kjemper ikke imot konsumerisme, så kan vi se på kravene deres. Omtrent alle kravene kan summeres som "vi vil ha mer penger!"

 

Kravene til Occupy Wall Street

 

Demand one: Restoration of the living wage. This demand can only be met by ending "Freetrade" by re-imposing trade tariffs on all imported goods entering the American market to level the playing field for domestic family farming and domestic manufacturing as most nations that are dumping cheap products onto the American market have radical wage and environmental regulation advantages. Another policy that must be instituted is raise the minimum wage to twenty dollars an hr.

 

Demand two: Institute a universal single payer healthcare system. To do this all private insurers must be banned from the healthcare market as their only effect on the health of patients is to take money away from doctors, nurses and hospitals preventing them from doing their jobs and hand that money to wall st. investors.

 

Demand three: Guaranteed living wage income regardless of employment.

 

Demand four: Free college education.

 

Demand five: Begin a fast track process to bring the fossil fuel economy to an end while at the same bringing the alternative energy economy up to energy demand.

 

Demand six: One trillion dollars in infrastructure (Water, Sewer, Rail, Roads and Bridges and Electrical Grid) spending now.

 

Demand seven: One trillion dollars in ecological restoration planting forests, reestablishing wetlands and the natural flow of river systems and decommissioning of all of America's nuclear power plants.

 

Demand eight: Racial and gender equal rights amendment.

 

Demand nine: Open borders migration. anyone can travel anywhere to work and live.

 

Demand ten: Bring American elections up to international standards of a paper ballot precinct counted and recounted in front of an independent and party observers system.

 

Demand eleven: Immediate across the board debt forgiveness for all. Debt forgiveness of sovereign debt, commercial loans, home mortgages, home equity loans, credit card debt, student loans and personal loans now! All debt must be stricken from the "Books." World Bank Loans to all Nations, Bank to Bank Debt and all Bonds and Margin Call Debt in the stock market including all Derivatives or Credit Default Swaps, all 65 trillion dollars of them must also be stricken from the "Books." And I don't mean debt that is in default, I mean all debt on the entire planet period.

 

Demand twelve: Outlaw all credit reporting agencies.

 

Demand thirteen: Allow all workers to sign a ballot at any time during a union organizing campaign or at any time that represents their yeah or nay to having a union represent them in collective bargaining or to form a union.

 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Så vi skal kaste bort resurser for å skape produkter med svært lang holdbarhetstid?

 

Hvis du er redd for miljøet, så er det bare å skatte produkter etter hvor mye de koster miljøet. Du trenger ikke å bytte ut systemet for å få det til. Og selv om gjør det vil levetiden til en del produkter forbli kort, fordi det er mer lønnsomt.

 

Men du kommer ikke med løsninger. Du kommer bare med anklager. Det er problemet med Wall Str. demonstrantene også, de har absolutt ingen løsninger, og bare demonsrerer for å demonstrere.

 

Ja det var akkurat det jeg mente. En kan lage produkter som f.eks PCer på en måte som gjør at enkelt deler kan skiftes ut istedet for at hele pcen skiftes ut. Dagens samfunn er ikke bygget opp slik!

 

http://abcnews.go.com/Business/occupy-wall-street-declaration-york-protesters/story?id=14656653 litt om hva som blir forlangt fra hippiene på wallstreet. Viser like mye uvitenhet som du anklager meg for. Ja skatter gjør jo fortiden underverker for miljøet!

 

 

Kan du vær så snill slutte å skrive om emner du kan ingenting om. Her viser du at du ikke en gang vet hva etterspørselsledighet er for noe.

 

Det er høy etterspørselsledighet, fordi krisen førte til at mange uproduktive jobber ble fjernet og usikkerheten er for høy til å ansette igjen. Du forstår opplagt nok ikke økonomi, så du har ingen anelse om automatisering fører til arbeidsledighet eller ikke. Hvorfor later du da som om du vet hvorfor arbeidsledigheten er høy i USA og andre land.

 

For å svare, automatisering fører ikke til høy arbeidsledighet. Når en gammel jobb fjernes, så vil noen andre bedrifter skape nye jobber. Maredet gjør det av seg selv.

 

Ligger litt i ordet hva det handler om. Forstår ikke hvorfor du henger deg opp i hva jeg kan eller ikke. Fordi krisen førte til det sier du, ja krisen var jo et resultat av det frie markedet som du forsvarer. Lenge leve den usynlige hånd!

 

Det er lett å se hva slags mennesker du er

1. Du skrev tidligere at vi jobber så mye, selv om vi aldri har jobbet midre.

2. Du gir dagens system null kredit for de fantastiske forholdene som folk har for øyeblikket.

3. Jeg nevnte at dagens ungdom har blitt en "må ha" generasjon og at folk burde være mer takknemmelige for det de har. Det viste du null forståelse for.

 

Vi må ha radikale forandringer sier du? Jeg spør heller, hvorfor og hva slag forandringer? Om det er miljøet som beskymrer deg, så er det bare å skatte sktiviteter som ødelegger for miljøet. Grunnen til at USA ikke har mange slike skatter, er fordi de ikke tror det er et alvorlig problem. Det må du respektere.

 

Ikke bare demonstrer for å demonstrere. Utdann deg, og finn løsninger!

 

Nailed it.

Det som hadde gitt mest tilbake til folk generelt ville vært å la alle bedrifter operere som non-profit, med en maks grense for lederlønn. Mer penger tilbake til medarbeidere, mer penger til samfunnet.

Prøv heller å sette ting litt i perspektiv. Er ikke alle som er så heldige som deg ser du. Fordi de ikke tror det er et alvorlig problem? Slutt å anta at du forstår hvordan alle tenker. Kanskje du hadde hatt godt av å se litt dokumentarer du også?

 

Her er en liten godbit du kan kose deg med, sikkert midt i blinken for deg!

http://www.youtube.com/watch?v=tvhQUR4LdXo

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å utvide at Wall Street protestene og EvoDar kjemper ikke imot konsumerisme, så kan vi se på kravene deres. Omtrent alle kravene kan summeres som "vi vil ha mer penger!"

 

Kravene til Occupy Wall Street

 

Demand one: Restoration of the living wage. This demand can only be met by ending "Freetrade" by re-imposing trade tariffs on all imported goods entering the American market to level the playing field for domestic family farming and domestic manufacturing as most nations that are dumping cheap products onto the American market have radical wage and environmental regulation advantages. Another policy that must be instituted is raise the minimum wage to twenty dollars an hr.

 

Demand two: Institute a universal single payer healthcare system. To do this all private insurers must be banned from the healthcare market as their only effect on the health of patients is to take money away from doctors, nurses and hospitals preventing them from doing their jobs and hand that money to wall st. investors.

 

Demand three: Guaranteed living wage income regardless of employment.

 

Demand four: Free college education.

 

Demand five: Begin a fast track process to bring the fossil fuel economy to an end while at the same bringing the alternative energy economy up to energy demand.

 

Demand six: One trillion dollars in infrastructure (Water, Sewer, Rail, Roads and Bridges and Electrical Grid) spending now.

 

Demand seven: One trillion dollars in ecological restoration planting forests, reestablishing wetlands and the natural flow of river systems and decommissioning of all of America's nuclear power plants.

 

Demand eight: Racial and gender equal rights amendment.

 

Demand nine: Open borders migration. anyone can travel anywhere to work and live.

 

Demand ten: Bring American elections up to international standards of a paper ballot precinct counted and recounted in front of an independent and party observers system.

 

Demand eleven: Immediate across the board debt forgiveness for all. Debt forgiveness of sovereign debt, commercial loans, home mortgages, home equity loans, credit card debt, student loans and personal loans now! All debt must be stricken from the "Books." World Bank Loans to all Nations, Bank to Bank Debt and all Bonds and Margin Call Debt in the stock market including all Derivatives or Credit Default Swaps, all 65 trillion dollars of them must also be stricken from the "Books." And I don't mean debt that is in default, I mean all debt on the entire planet period.

 

Demand twelve: Outlaw all credit reporting agencies.

 

Demand thirteen: Allow all workers to sign a ballot at any time during a union organizing campaign or at any time that represents their yeah or nay to having a union represent them in collective bargaining or to form a union.

 

 

 

They have taken our houses through an illegal foreclosure process, despite not having the original mortgage.

 

They have taken bailouts from taxpayers with impunity, and continue to give Executives exorbitant bonuses.

 

They have perpetuated inequality and discrimination in the workplace based on age, the color of one’s skin, sex, gender identity and sexual orientation.

 

They have poisoned the food supply through negligence, and undermined the farming system through monopolization.

 

They have profited off of the torture, confinement, and cruel treatment of countless nonhuman animals, and actively hide these practices.

 

They have continuously sought to strip employees of the right to negotiate for better pay and safer working conditions.

 

They have held students hostage with tens of thousands of dollars of debt on education, which is itself a human right.

 

They have consistently outsourced labor and used that outsourcing as leverage to cut workers’ healthcare and pay.

 

They have influenced the courts to achieve the same rights as people, with none of the culpability or responsibility.

 

They have spent millions of dollars on legal teams that look for ways to get them out of contracts in regards to health insurance.

 

They have sold our privacy as a commodity.

 

They have used the military and police force to prevent freedom of the press.

 

They have deliberately declined to recall faulty products endangering lives in pursuit of profit.

 

They determine economic policy, despite the catastrophic failures their policies have produced and continue to produce.

 

They have donated large sums of money to politicians supposed to be regulating them.

Lenke til kommentar

For å utvide at Wall Street protestene og EvoDar kjemper ikke imot konsumerisme, så kan vi se på kravene deres. Omtrent alle kravene kan summeres som "vi vil ha mer penger!"

 

Kravene til Occupy Wall Street

 

Demand one: Restoration of the living wage. This demand can only be met by ending "Freetrade" by re-imposing trade tariffs on all imported goods entering the American market to level the playing field for domestic family farming and domestic manufacturing as most nations that are dumping cheap products onto the American market have radical wage and environmental regulation advantages. Another policy that must be instituted is raise the minimum wage to twenty dollars an hr.

 

Demand two: Institute a universal single payer healthcare system. To do this all private insurers must be banned from the healthcare market as their only effect on the health of patients is to take money away from doctors, nurses and hospitals preventing them from doing their jobs and hand that money to wall st. investors.

 

Demand three: Guaranteed living wage income regardless of employment.

 

Demand four: Free college education.

 

Demand five: Begin a fast track process to bring the fossil fuel economy to an end while at the same bringing the alternative energy economy up to energy demand.

 

Demand six: One trillion dollars in infrastructure (Water, Sewer, Rail, Roads and Bridges and Electrical Grid) spending now.

 

Demand seven: One trillion dollars in ecological restoration planting forests, reestablishing wetlands and the natural flow of river systems and decommissioning of all of America's nuclear power plants.

 

Demand eight: Racial and gender equal rights amendment.

 

Demand nine: Open borders migration. anyone can travel anywhere to work and live.

 

Demand ten: Bring American elections up to international standards of a paper ballot precinct counted and recounted in front of an independent and party observers system.

 

Demand eleven: Immediate across the board debt forgiveness for all. Debt forgiveness of sovereign debt, commercial loans, home mortgages, home equity loans, credit card debt, student loans and personal loans now! All debt must be stricken from the "Books." World Bank Loans to all Nations, Bank to Bank Debt and all Bonds and Margin Call Debt in the stock market including all Derivatives or Credit Default Swaps, all 65 trillion dollars of them must also be stricken from the "Books." And I don't mean debt that is in default, I mean all debt on the entire planet period.

 

Demand twelve: Outlaw all credit reporting agencies.

 

Demand thirteen: Allow all workers to sign a ballot at any time during a union organizing campaign or at any time that represents their yeah or nay to having a union represent them in collective bargaining or to form a union.

 

"Admin note: This is not an official list of demands. This is a forum post submitted by a single user and hyped by irresponsible news/commentary agencies like Fox News and Mises.org. This content was not published by the OccupyWallSt.org collective, nor was it ever proposed or agreed to on a consensus basis with the NYC General Assembly. There is NO official list of demands."

Har har har

 

 

Selskapene er "onde" fordi staten lar dem være "onde". Staten gir selskaper kontrakter de tjener på, og som gjør det vanskligere for andre selskaper som ikke får kontraktene av staten. Forsåvidt, er hovedkritikken bl.a. mot selskaper, rettet mot selskaper den amerikanske staten kjøper tjenester av og selskaper den amerikanske staten tar vare på uten at de gjør noe bra for det amerikanske folk. Motstanden mot krig er også stor.

 

+1

Endret av del_diablo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det var akkurat det jeg mente. En kan lage produkter som f.eks PCer på en måte som gjør at enkelt deler kan skiftes ut istedet for at hele pcen skiftes ut. Dagens samfunn er ikke bygget opp slik!

 

http://abcnews.go.com/Business/occupy-wall-street-declaration-york-protesters/story?id=14656653 litt om hva som blir forlangt fra hippiene på wallstreet. Viser like mye uvitenhet som du anklager meg for. Ja skatter gjør jo fortiden underverker for miljøet!

Enkelte deler er lett å skifte ut på PC-er.

 

Men forskjellen er at du tror på en konspirasjon at markedet gir dem muligheten til å lure forbrukerene. Uten karteller, så hindrer markedet bedriftene i å holde nede levetiden. Det er fordi folk vil heller kjøpe varene som varer lenge.

 

Eksemplet i dokumantaren din var om karteller, som de tydligvis måtte bruke sterke virkemidler for å holde sammen.

 

 

Ligger litt i ordet hva det handler om. Forstår ikke hvorfor du henger deg opp i hva jeg kan eller ikke. Fordi krisen førte til det sier du, ja krisen var jo et resultat av det frie markedet som du forsvarer. Lenge leve den usynlige hånd!

Igjen prater du om ting du ikke kan noe om. Krisen kom hovedsakelig fra elendig styring av banksystemet. Dette er topp 5 iforholdtil økonomisk frihet og 5 på bunn av vestlige land.

 

 

1. Hong Kong

2. Singapore

3. New Zealand

4. Switzerland

5. Australia

 

...

 

59. Portugal

70. Iceland

70. Italy

81. Greece

83. Israel

http://www.freetheworld.com/2011/reports/world/EFW2011_chap1.pdf

 

Hvilke land var det som fikk størst problemer? De på topp, eller de på bunn? Selv semi-sosialistiske land får bankriser. Det handler ikke om fritt marked, men dårlig styring og dårlige reguleringer.

 

Nailed it.

Det som hadde gitt mest tilbake til folk generelt ville vært å la alle bedrifter operere som non-profit, med en maks grense for lederlønn. Mer penger tilbake til medarbeidere, mer penger til samfunnet.

Ok, har du tenkt på konsekvensene av forslaget ditt.

 

1. Hvorfor skulle jeg risikere mine egne penger, om jeg ikke kan tjene noe på det? Hva skjer med nyskapning da, om ingen er villige tl å invistere sine egne penger.

 

2. Hvordan skal en makslønn for ledere løse noen problemer. Vil ikke det bare føre til at de beste lederene stikker til utlandet hvor de kan tjene mer penger?

 

Prøv heller å sette ting litt i perspektiv. Er ikke alle som er så heldige som deg ser du. Fordi de ikke tror det er et alvorlig problem? Slutt å anta at du forstår hvordan alle tenker. Kanskje du hadde hatt godt av å se litt dokumentarer du også?

 

Her er en liten godbit du kan kose deg med, sikkert midt i blinken for deg!

De som demonstrerer er ikke fattige. Det er studenter som demonstrerer. De er irriterte, fordi de ikke får seg en jobb. Ikke alle er like "heldige" som meg, men de som demonstrerer er det.

 

Jeg så nylig om en dokumentar om bankrisen i Argentina. Men jeg har ingen interesse å se på konspirasjonsdokumentarer som blander karteller og konsumerisme.

Lenke til kommentar

For å utvide at Wall Street protestene og EvoDar kjemper ikke imot konsumerisme, så kan vi se på kravene deres. Omtrent alle kravene kan summeres som "vi vil ha mer penger!"

 

Kravene til Occupy Wall Street

 

Demand one: Restoration of the living wage. This demand can only be met by ending "Freetrade" by re-imposing trade tariffs on all imported goods entering the American market to level the playing field for domestic family farming and domestic manufacturing as most nations that are dumping cheap products onto the American market have radical wage and environmental regulation advantages. Another policy that must be instituted is raise the minimum wage to twenty dollars an hr.

 

Demand two: Institute a universal single payer healthcare system. To do this all private insurers must be banned from the healthcare market as their only effect on the health of patients is to take money away from doctors, nurses and hospitals preventing them from doing their jobs and hand that money to wall st. investors.

 

Demand three: Guaranteed living wage income regardless of employment.

 

Demand four: Free college education.

 

Demand five: Begin a fast track process to bring the fossil fuel economy to an end while at the same bringing the alternative energy economy up to energy demand.

 

Demand six: One trillion dollars in infrastructure (Water, Sewer, Rail, Roads and Bridges and Electrical Grid) spending now.

 

Demand seven: One trillion dollars in ecological restoration planting forests, reestablishing wetlands and the natural flow of river systems and decommissioning of all of America's nuclear power plants.

 

Demand eight: Racial and gender equal rights amendment.

 

Demand nine: Open borders migration. anyone can travel anywhere to work and live.

 

Demand ten: Bring American elections up to international standards of a paper ballot precinct counted and recounted in front of an independent and party observers system.

 

Demand eleven: Immediate across the board debt forgiveness for all. Debt forgiveness of sovereign debt, commercial loans, home mortgages, home equity loans, credit card debt, student loans and personal loans now! All debt must be stricken from the "Books." World Bank Loans to all Nations, Bank to Bank Debt and all Bonds and Margin Call Debt in the stock market including all Derivatives or Credit Default Swaps, all 65 trillion dollars of them must also be stricken from the "Books." And I don't mean debt that is in default, I mean all debt on the entire planet period.

 

Demand twelve: Outlaw all credit reporting agencies.

 

Demand thirteen: Allow all workers to sign a ballot at any time during a union organizing campaign or at any time that represents their yeah or nay to having a union represent them in collective bargaining or to form a union.

 

"Admin note: This is not an official list of demands. This is a forum post submitted by a single user and hyped by irresponsible news/commentary agencies like Fox News and Mises.org. This content was not published by the OccupyWallSt.org collective, nor was it ever proposed or agreed to on a consensus basis with the NYC General Assembly. There is NO official list of demands."

 

Jeg har aldri sagt at det var offesielle krav. De var derfor jeg sa at de har ingen løsninger. De bare protesterer for å protestere.

 

Men de uoffesielle kravene viser godt hva slags folk det er i occupy wall street. Det er ikke folk som er imot konsumerisme. Det er folk som vil ha mer penger.

Lenke til kommentar

For å utvide at Wall Street protestene og EvoDar kjemper ikke imot konsumerisme, så kan vi se på kravene deres. Omtrent alle kravene kan summeres som "vi vil ha mer penger!"

 

Kravene til Occupy Wall Street

 

Demand one: Restoration of the living wage. This demand can only be met by ending "Freetrade" by re-imposing trade tariffs on all imported goods entering the American market to level the playing field for domestic family farming and domestic manufacturing as most nations that are dumping cheap products onto the American market have radical wage and environmental regulation advantages. Another policy that must be instituted is raise the minimum wage to twenty dollars an hr.

 

Demand two: Institute a universal single payer healthcare system. To do this all private insurers must be banned from the healthcare market as their only effect on the health of patients is to take money away from doctors, nurses and hospitals preventing them from doing their jobs and hand that money to wall st. investors.

 

Demand three: Guaranteed living wage income regardless of employment.

 

Demand four: Free college education.

 

Demand five: Begin a fast track process to bring the fossil fuel economy to an end while at the same bringing the alternative energy economy up to energy demand.

 

Demand six: One trillion dollars in infrastructure (Water, Sewer, Rail, Roads and Bridges and Electrical Grid) spending now.

 

Demand seven: One trillion dollars in ecological restoration planting forests, reestablishing wetlands and the natural flow of river systems and decommissioning of all of America's nuclear power plants.

 

Demand eight: Racial and gender equal rights amendment.

 

Demand nine: Open borders migration. anyone can travel anywhere to work and live.

 

Demand ten: Bring American elections up to international standards of a paper ballot precinct counted and recounted in front of an independent and party observers system.

 

Demand eleven: Immediate across the board debt forgiveness for all. Debt forgiveness of sovereign debt, commercial loans, home mortgages, home equity loans, credit card debt, student loans and personal loans now! All debt must be stricken from the "Books." World Bank Loans to all Nations, Bank to Bank Debt and all Bonds and Margin Call Debt in the stock market including all Derivatives or Credit Default Swaps, all 65 trillion dollars of them must also be stricken from the "Books." And I don't mean debt that is in default, I mean all debt on the entire planet period.

 

Demand twelve: Outlaw all credit reporting agencies.

 

Demand thirteen: Allow all workers to sign a ballot at any time during a union organizing campaign or at any time that represents their yeah or nay to having a union represent them in collective bargaining or to form a union.

 

"Admin note: This is not an official list of demands. This is a forum post submitted by a single user and hyped by irresponsible news/commentary agencies like Fox News and Mises.org. This content was not published by the OccupyWallSt.org collective, nor was it ever proposed or agreed to on a consensus basis with the NYC General Assembly. There is NO official list of demands."

 

Jeg har aldri sagt at det var offesielle krav. De var derfor jeg sa at de har ingen løsninger. De bare protesterer for å protestere.

 

Men de uoffesielle kravene viser godt hva slags folk det er i occupy wall street. Det er ikke folk som er imot konsumerisme. Det er folk som vil ha mer penger.

 

Først poster du noe for å påstå at de har krav, så påstår du at den ene personens post er en fellesnevner.

Du har rett: De krever mer penger, på en annen side så har de full rett til å gjøre det.

I mellomtiden sitter småfascistene rundt og påstår at de ikke har rett til å gjøre det som må gjøres.

At du påstår at det er noe galt eller umoralsk gjør deg til en hard fascist.

Lenke til kommentar

They have taken our houses through an illegal foreclosure process, despite not having the original mortgage.

De tar husene, fordi de ikke klarer å betale tilbake huslånene. Hvem er "they"?

 

They have perpetuated inequality and discrimination in the workplace based on age, the color of one’s skin, sex, gender identity and sexual orientation.

Dette er jo bare tull. Om det er noen som diskrimerer så er det arbeidsgiveren, og han kan bli straffes for det.

 

 

They have continuously sought to strip employees of the right to negotiate for better pay and safer working conditions.

Rettere sagt, folket har stemt på republikanerene som mener at fagforeninger står i veien for god levestandar for folk flest. Men man kan ikke bare øke lønnen om det er ingen produktivitetsvekst.

 

They have held students hostage with tens of thousands of dollars of debt on education, which is itself a human right.

Er det en menneskerett å få andre mennesker til å betale for din høyere utdanning. Den er ny! Kan du henvise meg til paragrafen?

 

They have consistently outsourced labor and used that outsourcing as leverage to cut workers’ healthcare and pay.

Skal vi stenge alle bedrifter inni i landet som en kommuniststat. Hvis jeg produserer en vare i USA, hvorfor skulle jeg ikke få lov til å flytte bedriften min til utlandet?

 

Hvem er they? De har pratet om høyrevridde velgere, politikere og eiere av bedrifter.

 

They have influenced the courts to achieve the same rights as people, with none of the culpability or responsibility.

Nå snakker de plutselig om bedrifter. Hvilke grupper er det de ikke inkluderer i they.

 

They determine economic policy, despite the catastrophic failures their policies have produced and continue to produce.

Så katastrofalt! USAs levestandar er et av de beste i verden, så de har lite å klage over. Jeg står ved det jeg sier.

 

Dette har ingenting med konsumerisme å gjøre, men om bortskjemte unge som er irriterte over at levestandaren ikke alltid øker. Jeg synes folk skal være litt mer takknemmelig for den fantastiske levestandaren vi allerede har, og innse at man ikke alltid kan ha mer og mer. Det inkluderer offentlige tjenester.

Lenke til kommentar

 

Enkelte deler er lett å skifte ut på PC-er.

 

Men forskjellen er at du tror på en konspirasjon at markedet gir dem muligheten til å lure forbrukerene. Uten karteller, så hindrer markedet bedriftene i å holde nede levetiden. Det er fordi folk vil heller kjøpe varene som varer lenge.

 

Eksemplet i dokumantaren din var om karteller, som de tydligvis måtte bruke sterke virkemidler for å holde sammen.

 

Nei, og det blir vanskeligere å vanskeligere og skifte ut deler. Vil ikke engang begynne å nevne Apple.

Selvfølgelig lures forbrukerne i mange tilfeller, hele konsumersamfunnet ble bygget på løgn. Edward Bernays er nevneverdig.

 

 

Ok, har du tenkt på konsekvensene av forslaget ditt.

 

1. Hvorfor skulle jeg risikere mine egne penger, om jeg ikke kan tjene noe på det? Hva skjer med nyskapning da, om ingen er villige tl å invistere sine egne penger.

 

2. Hvordan skal en makslønn for ledere løse noen problemer. Vil ikke det bare føre til at de beste lederene stikker til utlandet hvor de kan tjene mer penger?

 

1: Det er her barrierene ligger. Så lenge folk ikke klarer å handle i andre enn deres egen interesse så vil ikke dette skje. Det må drives av et ønske om å skape nyvinning for å gagne menneskeheten generelt, ikke bare enkeltpersoner. Man må ha andre motivasjons faktorer enn kun profitt.

 

2: Det må være en løsning som går på tvers av grenser.

 

De som demonstrerer er ikke fattige. Det er studenter som demonstrerer. De er irriterte, fordi de ikke får seg en jobb. Ikke alle er like "heldige" som meg, men de som demonstrerer er det.

 

Jeg så nylig om en dokumentar om bankrisen i Argentina. Men jeg har ingen interesse å se på konspirasjonsdokumentarer som blander karteller og konsumerisme.

 

Per definisjon er vel en fattig person en uten jobb?

Lenke til kommentar

Først poster du noe for å påstå at de har krav, så påstår du at den ene personens post er en fellesnevner.

Du har rett: De krever mer penger, på en annen side så har de full rett til å gjøre det.

I mellomtiden sitter småfascistene rundt og påstår at de ikke har rett til å gjøre det som må gjøres.

At du påstår at det er noe galt eller umoralsk gjør deg til en hard fascist.

Jeg skrev aldri om kravene var offesielle, eller uoffesielle.

 

Nei, de har ikke full rett til å kunne leve som konger, og våres levestandar må ned en dag. De fleste her i verden lever under langt verre forhold. De fleste her i verden kan bare drømme om å leve like godt som demonstrantene. Jeg kritiserer dem for å ikke verdsette deres høye levestandar.

 

Gjør det meg til en facist?

Lenke til kommentar

Først poster du noe for å påstå at de har krav, så påstår du at den ene personens post er en fellesnevner.

Du har rett: De krever mer penger, på en annen side så har de full rett til å gjøre det.

I mellomtiden sitter småfascistene rundt og påstår at de ikke har rett til å gjøre det som må gjøres.

At du påstår at det er noe galt eller umoralsk gjør deg til en hard fascist.

Jeg skrev aldri om kravene var offesielle, eller uoffesielle.

 

Nei, de har ikke full rett til å kunne leve som konger, og våres levestandar må ned en dag. De fleste her i verden lever under langt verre forhold. De fleste her i verden kan bare drømme om å leve like godt som demonstrantene. Jeg kritiserer dem for å ikke verdsette deres høye levestandar.

 

Gjør det meg til en facist?

 

Jeg hadde vært enig i deg om det poltiske systemet deres hadde fungert, poltiet hadde vært ukorrupt, selskapene blir straffet for overtrampene sine, rettsystemt hadde fungert, de utdannet hadde fått jobb og nesten alle hadde vært i arbeid og minimumslønnnen hadde vært noe å leve av.

Men siden du påstår at fattigdom og elendighet som er dagens situasjon er en god ting, og du støtter at ting skal bli verre, så er du en hard fascist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, og det blir vanskeligere å vanskeligere og skifte ut deler. Vil ikke engang begynne å nevne Apple.

Selvfølgelig lures forbrukerne i mange tilfeller, hele konsumersamfunnet ble bygget på løgn. Edward Bernays er nevneverdig.

Ok, la oss sammenligne dette. Apple-PC-er er vanskelige å reparere.

 

Det er lett å bytte på stasjonære PC-er og vanlige laptopper kan ihvertfall bytte ram. Hvorfor kjøper ikke folk dette istedenfor? Fordi de færreste er interesert i å bytte utstyr. Når PC-en blir 5 år gammel og slutter å fungere, så er det uansett på tide å få seg en ny.

 

1: Det er her barrierene ligger. Så lenge folk ikke klarer å handle i andre enn deres egen interesse så vil ikke dette skje. Det må drives av et ønske om å skape nyvinning for å gagne menneskeheten generelt, ikke bare enkeltpersoner. Man må ha andre motivasjons faktorer enn kun profitt.

 

2: Det må være en løsning som går på tvers av grenser.

1. The road to hell is paved with good intentions

- Omtrent ingenting av det vi bruker ble skapt av noen uten interesse å tjene penger. For det andre, hvorfor skulle jeg risikerer mine egne penger om jeg ikke vil tjene noe på det. Jeg er interesert i å gagne menneskeenheten generelt, men jeg ønsker ikke å risikere å gjøre meg selv til en gjeldslave for det om jeg ikke får noe igjen for risikoen jeg tar.

 

2. Hvordan skal du gjøre dette? Skal vi gå til krig imot de som ikke følger dine internasjonale lover? Jeg tror f.eks. ikke Kina eller India vil være særlig interesert i en slik internasjonal lov.

 

 

Per definisjon er vel en fattig person en uten jobb?

 

En fattig person er en person som har lite å leve på. De er ikke fattige.

Lenke til kommentar

Jeg hadde vært enig i deg om det poltiske systemet deres hadde fungert, poltiet hadde vært ukorrupt, selskapene blir straffet for overtrampene sine, rettsystemt hadde fungert, de utdannet hadde fått jobb og nesten alle hadde vært i arbeid og minimumslønnnen hadde vært noe å leve av.

Det vil alltid være korrupsjon, arbeidsledighet og andre problemer. Fatumet er forsatt, at selv de som er "fattige" i USA lever godt sammenlignet med gjennomsnittpersonen i verden. De som demonstrerer er ikke en gang fattige etter amerikansk definisjon. De er hovedsaklig studenter.

 

Jeg synes det er enda verre når de klager over konsumerisme, når de er konsumerismer og klager over at de ikke får mer penger. Hadde vi gått vekk fra konsumersamfunnet ville levestandaren deres gått ned.

 

Men siden du påstår at fattigdom og elendighet som er dagens situasjon er en god ting, og du støtter at ting skal bli verre, så er du en hard fascist.

Har aldri sagt at fattigdom og elendighet er positivt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde vært enig i deg om det poltiske systemet deres hadde fungert, poltiet hadde vært ukorrupt, selskapene blir straffet for overtrampene sine, rettsystemt hadde fungert, de utdannet hadde fått jobb og nesten alle hadde vært i arbeid og minimumslønnnen hadde vært noe å leve av.

Det vil alltid være korrupsjon, arbeidsledighet og andre problemer. Fatumet er forsatt, at selv de som er "fattige" i USA lever godt sammenlignet med gjennomsnittpersonen i verden. De som demonstrerer er ikke en gang fattige etter amerikansk definisjon. De er hovedsaklig studenter.

 

Jeg synes det er enda verre når de klager over konsumerisme, når de er konsumerismer og klager over at de ikke får mer penger. Hadde vi gått vekk fra konsumersamfunnet ville levestandaren deres gått ned.

 

Ditt argument er enkelt: Noen andre har det verre, derfor kan vi ikke gjøre det bedre!

Du påstår også at man ikke kan redusere mengden korrupsjon.

 

Men siden du påstår at fattigdom og elendighet som er dagens situasjon er en god ting, og du støtter at ting skal bli verre, så er du en hard fascist.

Har aldri sagt at fattigdom og elendighet er positivt.

Du påstår at levestandarden MÅ NED, og dermed sier du at du "vi må leve i fattigdom og elendighet".

Levestandarden må ikke ned, infastrukturen må ombygges derimot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ditt argument er enkelt: Noen andre har det verre, derfor kan vi ikke gjøre det bedre!

Du påstår også at man ikke kan redusere mengden korrupsjon.

Jeg har ingen problemer med å diskutere hvordan man skal gjøre det bedre. Jeg synes bare ikke synd på dem, og synes de skal være takknemmelig for deres gode forhold.

 

Problemet er, de har ingen løsninger. De vil bare ha mer penger. Slike demonstrasjoner kan være farlige, fordi det er absolutt ingenting staten kan gjøre som vil tilfredstille dem.

 

Du påstår at levestandarden MÅ NED, og dermed sier du at du "vi må leve i fattigdom og elendighet".

Levestandarden må ikke ned, infastrukturen må ombygges derimot.

Jeg sier at levestandaren vil gå ned.

 

Levestandaren vi har i dag er ikke bærekraftig, fordi vi har over lengre tid hatt muligheten til å selge våres eksport dyrt og kjøpe billig import. Det vil bli langt vanskligere med fremveksten av Kina og India. I tilegg så faller arbeidsinnsatsen.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...