Gå til innhold

Radeon 7900-serien får ekstra rått minne


Anbefalte innlegg

Og hvorfor det? AMD gjør ikke noe Nvidia ikke ville gjort.

Helt enig. Vi skal være glad for at vi iallefall har to fabrikanter som lager kort som omtrent er like bra, og som omtrent har like store markedsandeler. Ingen hadde vært tjent med om GPU-markedet var som CPU markedet, at det var en dominerende aktør, og kun en utfordrer som levde på "nåde" hos den dominerende aktøren.

 

Tenker oppgradere GPU før TES5: Skyrim, og ser både på HD6970 evt. HD7870 (om sistnevte kommer før 11/11)

Ut i fra hva mine industrikontakter sier så holder jeg fortsatt fast på at det ikke kommer noen 28nm produkter fra hverken AMD eller Nvidia i 2011. Hvis det annonseres nå så blir det enten en papirlansering eller kun low-end kort. Begge produsentene kommer dog med kort i Q1 2012... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor' timestamp='1316881119' post='18354288']

(...)

 

Tenker oppgradere GPU før TES5: Skyrim, og ser både på HD6970 evt. HD7870 (om sistnevte kommer før 11/11)

Ut i fra hva mine industrikontakter sier så holder jeg fortsatt fast på at det ikke kommer noen 28nm produkter fra hverken AMD eller Nvidia i 2011. Hvis det annonseres nå så blir det enten en papirlansering eller kun low-end kort. Begge produsentene kommer dog med kort i Q1 2012... :)

Er det jeg har lest mellom linjene også.

De "trege" transistorene i 28nm er de igang med å produsere, men ikke de som brukes i high-end kortene.

 

 

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1316881119' post='18354288']

Ut i fra hva mine industrikontakter sier så holder jeg fortsatt fast på at det ikke kommer noen 28nm produkter fra hverken AMD eller Nvidia i 2011. Hvis det annonseres nå så blir det enten en papirlansering eller kun low-end kort. Begge produsentene kommer dog med kort i Q1 2012... :)

Jeg er også litt skeptisk til dette punktet, så det blir spennende å se.

 

Det snakkes om at 7870, 7850 og Southern Islands kort nedenfor vil komme med TSMCs 28nm "HPL technology (High Performance Low-power)" i Q4 2011 og at toppkortene skal komme med 28nm HP (High Performance) i Q1 2012.

 

Men siden vi vet at både AMD og Nvidia bruker TSMC og at Nvidia helt sikkert hadde gjort noe av det samme for å lansere 28nm produkter i Q4 2011 så er jeg fortsatt skeptisk til vi ser hva som skjer videre. Forundrer meg ikke om vi hører noe nytt i løpet av oktober/november.

 

EDIT:

Alt er jo også bare ubekreftede rykter ennå. Viktig å presisere.

 

ATi har vært formidablt godt kort til feks Company of heroes. Men siden jeg er så facinert av fysikk har jeg alltid nvidia. Det skuffer meg gang på gang at ikke ATi og Nvidia kan dele teknologier slik at de kan bedre sine produkter for forbrukeren. Feks at det ikke blir noen egen boost ved bruk av Nvidia i ett spill og ati i et annet.

Dette skillet er allerede i ferd med å hviskes ut.

Behind the Scenes with AMD's Eric Demers...

Look at DiRT 3, they're doing DirectCompute for physics computations on all the water, the flag movement effects, doing some of their shadow effects, they're doing all their post processing effects as compute.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vel, det blir i så fall et 6970 om ikke annet. Ikke at det gjør meg så mye, det skal ikke mye til for å overgå HD4870-kortet jeg har for tiden.

 

Sitter på et likt kort selv , personlig skal jeg holde ut litt til så at det kan investeres i 7xxx serien (eller tilsvarende fra Nvidia) med lavere nm og støynivå men til tilsvarende ytelse som 6xxx serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...