Gå til innhold

FIFA 12 Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Er faktisk helt uenig i at det er flaks om ballen går i mål eller ikke. Selv er jeg elendig på hodet og slipper ofte inn mål på innlegg fra kant. Irriterende ja, tilfeldig nei. En kompis av meg rydder unna hver gang når han spiller. Personlig scorer jeg aldri på hodet heller.

 

Når han scorer fem mål på hodet er det vanskelig å se at det er bare tilfeldigheter. Det blir litt som når folk skriver til meg at jeg er dritt når jeg nettopp har slått dem 8-0.

 

Når det gjelder hva som ser dumt og ikke dumt ut så er vel det ganske likegyldig. Tipper du har kanter, men er flinkere til å bruke midten. Det ser da minst like dumt ut å ha to kanter som man ikke bruker. Synes bare det høres rart ut å irritere seg over ting som så til de grader er en del av spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sagt at det alltid er flaks, og han her hadde antagelig mer skills enn flaks. Men noe flaks må man fortsatt ha for å slå Djourou og Kaboul på hodet og score fem ganger, uten at jeg vet hvem av de to som var mest involvert.

 

Får bare håpe at det var Djourou som ble den store syndebukken, hadde vært en skandale om det var Kaboul som tapte gang på gang. Uansett er det ille nok om Djourou er skyld i fem mål etter hodeduell.

 

De fleste jeg har møtt er omtrent like dårlige på innlegg som meg selv, og da scorer man kanskje på hvert 20. innlegg. Derfor er det veldig greit å presse folk ut mot kantene, fordi jeg "vet" at de ikke vil score på innlegget.

 

Jeg spiller uten kanter, med unntak av backene som kommer på overlapp iblant. Skal ikke slå innlegg uansett :p

Lenke til kommentar

Djourou/Kaboul har ikke sjans mot Klose/Cisse PÅ FIFA. La oss huske at dette er ikke akkurat som i virkeligheten, og på FIFA er enkelt og greit Klose og Cisse beist i lufta og er mye bedre i lufta enn Djourou og Kaboul.

 

Djourou/Kaboul har ikke sjans mot Klose/Cisse PÅ FIFA. La oss huske at dette er ikke akkurat som i virkeligheten, og på FIFA er enkelt og greit Klose og Cisse beist i lufta og er mye bedre i lufta enn Djourou og Kaboul.

Lenke til kommentar

Djourou/Kaboul har ikke sjans mot Klose/Cisse PÅ FIFA. La oss huske at dette er ikke akkurat som i virkeligheten, og på FIFA er enkelt og greit Klose og Cisse beist i lufta og er mye bedre i lufta enn Djourou og Kaboul.

 

Djourou og Kaboul er ikke kremen av stoppere, nei, men i luftrommet skal de holde en viss klasse. Jeg valgte de mye på grunn av det, samtidig som de har grei fart og ikke er så verst på å forsvare.

 

Når Kaboul har 84 i heading, hva er da årsaken til at han skulle tape så enkelt? Noe som går utover heading-verdien?

Lenke til kommentar

Timingen din?

 

Er noen som er dårligere/bedre på innlegg enn andre.

 

Altså, som regel har jeg "stålkontroll" på innleggene. Så hvis jeg har dårlig timing, så er det MYE dårlig timing hos de jeg spiller mot.

 

Men det kan kanskje være at de blir dårligere enn man skulle tro fordi forsvarsevnen til de to ikke er god nok.

 

Problemet er bare at det blir ganske misvisende om andre ting enn heading skal spille inn på hodespillet, når de først har klart å markere angriperen og er riktig plassert når ballen kommer.

 

Antagelig hadde det vært greit med flere skills på spillerne, så det ble enklere å se styrker og svakheter.

Lenke til kommentar

Les denne: http://www.ea.com/uk/football/news/fifa-12-attributes-guide-02

 

Sier hva de forskjellige skillsa gjør. Ikke noe overraskende, kanskje bortsett fra avsluttninger og langskudd. Siden det virker som at en spiller som har 99 i avslutninger, men 1 i langskudd, vil være elendig til å skyte utenfor 16.

 

Men uansett, da ser du at det er jumping som er veldig avgjørende. Siden det er det som avgjør hvor høyt du kommer opp.

 

Klose og Cisse har høye fysiske stats, (balanse, styrke, spenst) så derfor vinner de mange dueller, også er det gode på hodet, så de klarer å styre headingene godt.

 

Man ser forøvrig alle statsa til spillerne. Du må IKKE fokusere på de statsa som er på kortet til spillerne.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har ikke sett på de, jeg ser bare på det som er tydelig oppført på kortet og som man får opp ved å trykke på høyrespaken. :p da tar jeg det delvis på min kappe, selv om jeg fortsatt mener det er tåpelig at han kunne knuse stopperne mine så enkelt og score med hodet fem ganger i én og samme kamp.

 

Det er ikke Roberto Carlos jeg har i midtforsvaret mitt, men to spillere som skal være gode hodespillere.

 

Robinson som er keeper stod heller ikke høyt i kurs etter den kampen, men jeg forventer ikke all verden av han. Da koker det mer når Mandanda på førstelaget mitt slipper inn headinger fra 10 meter.

 

Takk for linken.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

 

Altså, som regel har jeg "stålkontroll" på innleggene. Så hvis jeg har dårlig timing, så er det MYE dårlig timing hos de jeg spiller mot.

 

 

 

Timing har mye å si. Jeg vet om folk som bare "SPAMMER" på headeknappen(satser på det beste) istedenfor å time opphoppet skikkelig.

 

Min spillestil går ofte ut på slå innlegg innpå en svær spiss som f.eks. Gomez. Skårer som regel minst et mål på hodet per kamp...

Lenke til kommentar

Heading stats går mest på hvor god spilleren er til å heade ballen på mål. Bare se på Hangeland, ikke så gode headstat, men han er fortsatt en bra mann å ha i forsvar til å rense bort innleggene. Grunnen er at han er høy. En spiller på 1.65 cm med 99 i heading slår ikke Hangeland fordi han kommer ikke høyt nok. Spenst har også mye å si og styrke, men man skal aldri undervurdere høyden.

 

Et triks jeg bruker for å ikke tape hodeduellen er å like så tett på dem som mulig og ikke jakte etter ballen, men skuve spissen unna. Da bommer de som regel på ballen eller header skyhøyt over;)

Lenke til kommentar

Hvordan forsvarer man seg?!?!!

 

Jævla drittspill. Taper 7-4. Jeg har 17 skudd mot mål, 10 på mål, treffer stang 3 ganger.

Han scorer 2 på langskudd, et mål hvor forsvareren min takler ballen i en medspiller og den ender opp hos angriperen igjen. 2 mål på hodet - innlegg. Siste kommer han gjennom alene mot keeper.

 

Sånn går no kampan. Taper kamper jeg føler jeg har full kontroll i. Kan man stille opp keeper fra idiot til "OK"? Motstandere har keepere som får fingen på alt.

 

*whine!*

 

Edit:

Siste målet har jeg glemt. Sikkert helt fantastisk. Garantert.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Den brasilianske spilleren MArlos er verdt rundt 80K på ps3, men igår ble han solgt til den ukrainske ligaen somn ikke finnes på spillet. Det betyr at man ikke kan få han i pakker lenger. På noen få timer steg prisen på han fra 80K til 200K.

 

Helt sykt hvor fort markedet reagerer på slike ting. Nå kan jo man tjene en utrolig profit på han. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...