Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Dumt at du har hatt problemer med din telefon. Men, med tanke på at jeg aldri har opplevd noen av de problemene du poengterer så burde du advare for dette når du selger.

 

Batterilevetiden på min telefon har oversteget alle forventninger. Tok en batteritest da var det 17% igjen etter 1 døgn og 13 timer, med tung bruk(ellers lader jeg hver natt uansett, selv om det er mellom 40 og 60% igjen).

 

Det må være noe galt med telefonen din, da jeg ikke opplever noe hakking, dog føles nettleseren merkelig til tider, noe jeg håper blir fikset i en oppgradering da jeg ikke hadde problemet med 4.0.1.

 

Dekning kan jeg ikke uttale meg om, da jeg bor og oppholder meg som regel kun på plasser der jeg har full dekning hele tiden.

 

Talekvaliteten har jeg tvertimot fått svert god kritikk på.

 

Synest det er for mye klaging rundt oppdateringer for galaxy nexus etter at SGS2 fikk android 4.0.3. Tipper det kommer en 4.1.x oppdatering innen 1 måneds tid.

 

Kan også nevne at jeg kjører unrooted, stock.

 

EDIT: Det jeg selvsagt mente med min post, er at før du selger burde du levere den inn på service en andre gang.

Endret av Tri66er
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Då er min Nexus pakket ned og klar for salg.. Nok får vera nok tenker eg. Latterlig batterilevetid, Hakking uansett kva ein gjer. Eg har dårleg dekning i leiligheita, men med nexus har eg ingenting til tider. Talekvaliteten til og med etter 1 runde på service er forsatt for dårleg. Android 4.0 fungerar fint, men har ein del bugs som må lukes ut med oppdateringar som aldri kjem.

 

Eg venter heller på Galaxy S3. Ein ordentlig nestegenerasjons mobil :) (ifølge ryktene)

 

Dårlig dekning ja. Der har du forklaringen.

 

La min i et mobilskap av metal da den var fullada. Etter 8 timer (uten bruk) var batteriet nesten tomt. Viste seg å være særdeles dårlig dekning inni det skapet. Satt på flymodus dagen etter, da hadde den fortsatt fullt batteri etter 8 timer.

 

Ellers jeg jeg godt fornøyd med batteriet, gruser mine tidligere smart-telefoner ihvertfall.

 

Kan aldri gå tilbake til et skin nå som jeg er vant med utukla Android :p

Endret av droid
Lenke til kommentar

Då er min Nexus pakket ned og klar for salg.. Nok får vera nok tenker eg. Latterlig batterilevetid, Hakking uansett kva ein gjer. Eg har dårleg dekning i leiligheita, men med nexus har eg ingenting til tider. Talekvaliteten til og med etter 1 runde på service er forsatt for dårleg. Android 4.0 fungerar fint, men har ein del bugs som må lukes ut med oppdateringar som aldri kjem.

 

Eg venter heller på Galaxy S3. Ein ordentlig nestegenerasjons mobil :) (ifølge ryktene)

 

Dårlig dekning ja. Der har du forklaringen.

 

La min i et mobilskap av metal da den var fullada. Etter 8 timer (uten bruk) var batteriet nesten tomt. Viste seg å være særdeles dårlig dekning inni det skapet. Satt på flymodus dagen etter, fortsatt fullt etter 8 timer.

 

Ellers jeg jeg godt fornøyd med batteriet, gruser mine tidligere smart-telefoner ihvertfall.

 

Kan aldri gå tilbake til et skin nå som jeg er vant med utukla Android :p

 

ja eg var redd dekninga var problemet. Min 3gs derimot tar fint 2 dager uten lading med samme dekningsforhold. Eg har eigentleg ingen preferanser når det kjem til androidversjoner sidan dette var min første, men så lenge det virkar kan det godt vera touchwiz oppå.

Lenke til kommentar

Det er synd at alle skal være så forbanna opptatt av stråling. For etter hva jeg har fått med meg så må de som lager mobiler ta hensyn til at mobilen ikke kan stråle så så mye, og etter logisk tenkning så skjønner man fort hva som må begrenses når det skal bli mindre stråling.

 

Men det var noe slikt som at de gamle mobilene brukte hadde stårling på 1 w, mens de nye har på 0.1 w. (Fakta rundt dette er det mulig jeg bommer på, men poenget mitt er det samme). Så hadde de fått lov til å la mobilene stråle så mye som de ville, så hadde ikke dekning vært noe problem.

 

Nå skal det sies at min samboer har en iPhone 4, mens jeg har denne telefonen. Og signalet på iPhone 4 er til å le av. Mens hun sitter der med E/G og har en nedlasting på 2 mbit sitter jeg med fult signal på H og en nedlasting på 10 mbit. Dette i samme stue, samme operatør.

 

Jeg valgte å roote å prøve ASOP rommet her om dagen og med Franco kernel. Forskjellen er stor. Før etter ca 1 time med skjerm på (sjekket under batteri) ville jeg hatt igjen ca 50% av batteriet. Etter jeg bytter sitter jeg igjen med 75 % med 1 time skjerm på. Så det er overraskende. I går hadde jeg brukt mobilen i 3,5 time. Med surfing (merk at jeg sitter på 3G nettet, så det går MYE ekstra batteriet pga det), spilt etc. så hadde jeg igjen 10 % på kvelden. Regner med at hadde jeg brukt WiFi hadde resultatet vært mye bedre, men dog, allikevel veldig bra. Telefonen bruker nesten ikke strøm når den ligger i standby.

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan dere som oppnår over et døgn med mye bruk poste noen grafer? Selv opplever jeg at så lenge skjermen ikke er på varer batteriet lenge, men med skjermen på renner det fort nedover. På det meste har jeg klart 40 timer, men med mail, nettleser, wordfeud, gdocs og spotify er det sjelden mer igjen enn 10 % når klokka blir 12-1.

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg verken wordfeud eller spotify, men bruker en god del browser(både wifi og 3g), telefonsamtaler, meldinger, mail, draw some, wimp(minimalt), kamera, facebook, evernote, osv.

 

Slik det står nå har jeg 48% igjen, etter 16 timer og 53 minutt.

 

Poster gjerne grafer om du forteller meg hvordan jeg får disse ut.

 

Edit: Kanskje mine grafer ville hvert ubrukelige uansett, med tanke på at som jeg sa tidligere, lader jeg hver kveld uansett, bortsett fra den ene testen.

Endret av Tri66er
Lenke til kommentar

Då er min Nexus pakket ned og klar for salg.. Nok får vera nok tenker eg.

...

Virker som om du har hatt maks uflaks og fått et skikkelig mandagsprodukt. Jeg opplever min Nexus som den mest stabile mobilen jeg har hatt siden Nokia 5110. Batteri er sånn cirka som forventet, hvilket vil si at den holder cirka 1.5 døgn ved mitt bruk.

Null lag. Minst like god dekning som jeg har opplevd med tidligere mobiler. Av bugs er det stort sett appene jeg kan skylde på. Det vil ikke forandre seg nevneverdig uansett Android-mobil (ikke at iOs er noe bedre hva gjelder bugs heller). Bugs i Android 4+ skyldes ofte dårlig koding av apps og vil nok bli vesentlig bedre etterhvert som flere får det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her har du grafen sann den ser ut hos meg.

 

Sender deg linken til mitt bilde, da det ble for stort til å legge inn her og at jeg ikke har ork til å redigere.

 

Dette er så langt idag, og siden jeg er på jobb, har jeg ikke brukt telefonen like mye som jeg ville gjort utenfor arbeidstid. Men, som du ser har jeg ikke langt ifra fult batteri etter nesten 8 timer.

 

EDIT: som du ser har jeg ikke beste dekning på mitt kontor, men har ingen problemer med batteribruk.

Endret av Tri66er
Lenke til kommentar

Her har du grafen sann den ser ut hos meg.

 

Sender deg linken til mitt bilde, da det ble for stort til å legge inn her og at jeg ikke har ork til å redigere.

 

Dette er så langt idag, og siden jeg er på jobb, har jeg ikke brukt telefonen like mye som jeg ville gjort utenfor arbeidstid. Men, som du ser har jeg ikke langt ifra fult batteri etter nesten 8 timer.

 

EDIT: som du ser har jeg ikke beste dekning på mitt kontor, men har ingen problemer med batteribruk.

 

Et av de største batterislukene man kan utsette seg for er kombinasjonen av mye datatrafikk og dårlig dekning. Hvis du prøver å skru av wifi en dag på kontoret ditt (og beholder bakgrunnsdata på) kan jeg garantere at grafen ikke blir like pen ;)

Endret av anders iver
Lenke til kommentar

Et av de største batterislukene man kan utsette seg for er kombinasjonen av mye datatrafikk og dårlig dekning. Hvis du prøver å skru av wifi en dag på kontoret ditt (og beholder bakgrunnsdata på) kan jeg garantere at grafen ikke blir like pen ;)

 

Nå prøver jeg ikke å bruke batteriet fortest mulig, da.

 

Poenget mitt er bare at når jeg sammenligner batteriet på Nexusen med HTC Desire og Desire HD(mine tidligere telefoner) så kommer nexusen svært bra ut. Faktisk nermere dobbelt så bra. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk et problem selv.

 

Eller, det er vel ikke et problem, men det gjør vakttelefonene jeg får fra min arbeidsplass mindre komfortabel.

 

I alle mine tidligere telefoner har samtaler som har blitt satt videre i køen(vakttelefon) til meg vist slik: "0047MOBILNUMMER"(det skal det også gjøre, da vi har satt samtaletype som "Priviligert" og CallerID som "0047"

 

Dette fungerer altså ikke på min Galaxy Nexus.

 

Er det noen som vet om en "fix" til dette problemet? Finnes det en innstilling som gjør det mulig å vise callerid?

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg - og flere - ønsker den offisielle, da den har lading via disse pogo-pinsa.. Veldig greit å slippe å fomle med ledning.

 

Spurte Samsung på facebook, og de sa den kom april/mai. Latterlig seint, da.

Nå vet jeg ikke hva pogo-pinsa er, men Brodit har varianter med og uten ladekontakt integrert i holderen, og for den med så kan en velge om en vil ha med sigarett-tenner kontakt eller ledning for fast tilkobling i bilden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...