Gå til innhold

Skal kjøpe laptop til tungt bruk, men ikke spilling


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg studerer til teknisk master, og bruker flere tyngre programmer. MatLab, tung kompilering og generellt prosessorkrevende oppgaver. Intel i5/i7 er vel noe jeg kunne tenkt meg.

 

Det jeg ikke trenger laptopen til er spilling, det får jeg heller kjøpe en bedre stasjonær til senere.

 

Prislappen tenker jeg kan ligge på rundt 6500-9000 kroner, avhengig av valuta for pengene. Ser helst at størrelsen holder seg rundt 14".

 

 

Håper noen av dere mer enn middels interesserte kan hjelpe meg med å velge en god maskin!

 

 

På forhånd, tusen hjertelig takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk Prisjakt.no, sett inn ønske om prosessor, pris, størrelse og andre ting i søkekriteriene, trykk "søke" .... voila!

 

Inenfor budsjettet ditt vil jeg vel holde denne Asus N55SF som et klart alternativ. Sterk firekjerners prosessor, 8 GB RAM, matt skjerm med god oppløsning .... på kjøpet får du et skjermkort som er kraftigere enn du behøver, men pytt pytt.

 

Klarer du deg med lavere oppløsning på skjermen, har du denne: Asus X53SV. Fremdeles med quad-core, 8 GB RAM og et skjermkort du ikke trenger.

 

Du finner ingen 14-tommere eller mindre med quad-core prosessor innenfor det budsjettet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg trenger hjelp til nøyaktig det, da jeg ikke har særlig peiling på alt det nye som er kommet på markedet av prosessorer og minne. Ser ikke helt grunnen til et slikt forum hvis alle heller bare skulle ha brukt prisjakt...

 

Edit: ser nå at du endret innlegget ditt, takk :)

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/hp-envy-14-2090-ci7-20-8gb-750-hd6630-145-w7hp/product/5010600654

 

Er vel det nærmeste, men denne har litt lav skjermoppløsning til ditt bruk, ellers er det en fin maskin med quadcore CPU.