Gå til innhold

post apokalyptisk bøker


Anbefalte innlegg

Post apokalyptisk bøker :)

Litt info fra Wikipedia om dette

 

Nå har det seg sånn at jeg nesten aldri har leste bøker tidligere egentlig.

Men Jeg har fått interessen for Post apokalyptiske bøker om

-Zombier

-Pandemi utbrudd (eller noe sånt?)

-Kjernefysisk krigsføring

 

Akkurat nå leser jeg "Metro-2033" som foreløpig er veldig bra :)

Vurderte og kjøpe "Metro-2044" også men den var kun gitt ut Svensk og Tysk der jeg har prøvd og fått tak i den.

For meg har det ingenting og si om boken er gitt ut på Norsk eller Engelsk.

 

Håper jeg traff rett plass og skrive om dette :o

 

Noen andre her inne som er interessert i det samme som meg, som har noen gode anbefalinger av bøker som jeg ikke burde gå glipp av? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 år senere...

Earth Abides av George R. Stewart - en pest tar livet av de aller fleste, en ensom fyr kjører rundt i USA og leter etter andre overlevende. Trist og bra.

I Am Legend av Richard Matheson - en av de to viktigste inspirasjonene for zombiekatastrofefilmene. En ensom overlevende fører en enmannskrig mot vampyrer i en død storby. Veldig veldig bra!! Ligner ikke filmene.

Day of the Triffids (Triffidenes dager) av John Wyndham - den andre viktigste inspirasjonskilden til zombiefilmer. En katastrofal ulykke med et høyteknologisk våpen i atmosfæren, og kunstig fremavlede intelligente kjøttetende planter, gjør verden til et skummelt sted. Skikkelig klassiker. 28 Dager Senere ligner veldig og starten på The Walking Dead er en homage.

The Death of Grass av John Christoffer - hva om den grusomme pesten rammet gressplanter isteden? Det inkluderer forresten korn og ris. Veldig, veldig mørk og veldig trist og fæl. Noen gang lurt på hvordan skurkene i Mad Max filmene ble sånn? SÅNN ble de sånn.

A Canticle for Leibovitz av Walter M. Miller - atomkrig har bombet oss tilbake til middelalderen. Vi følger munker som tar vare på all slags info fra før katastrofen men ikke forstår infoen. Etterhvert blir samfunnet mer teknologisk igjen…men er det så lurt? En trist men også morsom bok.

noe helt annet:

Star Man’s Son også kjent som Daybreak - 2250 AD, og No Night Without Stars

Begge av Andre Norton. Disse bøkene er hovedinspirasjon til Gamma World (post apoc D&D), en stor inspirasjon til både Tor Åge Bringsværd og Fallout spillene. Morsomme og spennende bøker med rare mutanter, skumle datamaskiner osv.

Ker Shus av Tor Åge Bringsværd - en menneskegutts reise gjennom en post-apoc verden befolket av muterte dyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...