Gå til innhold

Sjekk ut den gjennomsiktige TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

somsakt det er ikke nytt, men mange bruksområder har den. hadde vært litt stilig med en slik tab da=)

men ser noen skriver om at vi kan bruke det på eller som bilruter å til dere sier jeg bare:

vi bor desverre i norge å tviler på at vi får låv å erstatte hele eller deler av frontruten på bilen med en skjerm. men i dette tilfellet skal jeg faktisk være enig i at det er faktisk direkte farlig og kommer garatert til å være skyld i alt for mange kolisjoner siden de skyter til himmels hvis biler hadde fått dette:P

 

 

Lenke til kommentar

om fargegjengivelsen hadde blitt mer fluoriserende så hadde dette kunnet bli et kjekt bruksområde for stillbilder f.eks i museumer. "fotorammer" som krever lite strøm og blir mørke når taklyset slåes av. Noe sånt i kjøkkenvinduet hadde også vært fint sammenkoblet med hvitevarer for å samordne matlaging/oppskrifter/prosess av matlagingen for de som prøver noe nytt hele tiden.

 

HUD i bil kan nok gå, men jeg tror nok jeg heller ville ha gått for noe som BMW har i et par av sine modeller.

 

Klarer noen å lage slike med berøringsmuligheter så hadde slike skjermer vært optimale i f.eks busslommer som nevnt tidligere, bare som en interaktiv enhet, evt på busser. Men! Hadde det ikke vært moro å se 50 passasjerer på bussen peke hvileløst i vinduene på bussene når de passerer deg i gata? :b

Lenke til kommentar

Å bruke slikt som HUD tror jeg heller ikke er en suksess.

I allefall Boeing 737 HUDen (Ja, 737-900 og Buisness Jeten kan du få montert ett HUD som ekstrautstyr.) vil du ikke ha noe som gjør det vanskelig å se hva som er bak.

Og der har jo allerede farger (BMW M5 og Chevrolet Corvette C6)

 

Det var ett ord for dette en stund tilbake som en bruker her i kommentarfeltet nevnte og det var "Teknologi fråtsing" altså de smekker i hopen ett eller annet med noen fancy teknologi uten noe mål eller mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...