Gå til innhold

Blande Smirnoff 21. 37,5%


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trinn 1: finn ein vin du er glad i.

Trinn 2: fortsett å kjøpe denne vinen.

 

Hvis ikkje det går:

 

Lag smoothie. Det smakar utruleg godt og sprit-smaken er svak. :)

 

Jeg er veldig glad i hvitvin, men alle de gode er somoftest mye dyrere enn vanlig alkohol...

 

Men hvis du har en hvit å anbefale til rundt 100-lappen så er det bare å skrike ut! Vinen bør være halvtørr - tørr og ikke veldig søt.

Spør i veg på vinmonopolet! Eg har bare fått gode råd der.

Lenke til kommentar

Å blande med f.eks red-bull funker greit.

Blandingsforhold: 1 del sprit, 4 deler red-bull.

Du sitter da igjen med en 7,5% drink, altså, litt sterkere enn øl, du tåler dermed litt mindre av det enn med øl.

 

1:1 blandingsforhold er ALT for mye, selv for en garvet sprit-drikker som meg :p

 

Lol, tenker i begynnelsen blande 1:1 trodde det var standard e blant folk ^^ men det tar jo tid som f..., så bli jo 1:0 senere utover :p

Lenke til kommentar

Lightbrus smaker bare kvalmt, sies det er pga søtningsstoffene

 

Tenkte eg berre skulle kommentere dette litt. Lettbrus som blandevatn har mykje med om du liker lettbrus frå før eller ikkje. Lettbrus smaker søtare enn vanlig sukker brus fordi søtningstoffa som blir brukt er mykje søtare enn sukker.

 

Det finnes ein del drinker der du skal bruke lettbrus, nettopp for å få fram denne søtsmaken.

Det vil derfor i stor grad være smak og behag om du liker lettbrus eller ikkje.

 

 

Når det gjeld dette med cola som blandevatn så fugerer det greit, men du skal bruke det forsiktig. Enkelte ting fungerer cola veldig bra til spesielt på mørk sprit som rom (og whiskey og cognac dersom du er av typen som tørr å gjere dette). Men til kvit sprit blir cola vanligvis dårlig.

 

I tillegg vil du kunne risikere å øydelegge colaen for deg sjølv. Dersom du drikk deg dårlig på sprit og cola så er det ikkje veldig godt med ei kald cola dagen derpå. Det kan derfor være lurt å bruke blandevatn som du ikkje setter pris på å nyte også utan alkohol.

Lenke til kommentar

Jeg gjentar spørsmålet i håp om svar: Hvordan er det å blande sprit og smoothie (Skogsbærsmoothie)?

 

Også må jeg spørre om noe annet også. Hva er best å gjøre?

 

1. Ferdigblande spriten og blandevannet før man drar på festen (blande i samme flaske)?

2. Ha med seg blandevann og sprit, i to forskjellige flasker, så blander jeg drinkene etterhvert som jeg skal drikke de?

3. Evt annet?

Lenke til kommentar

Jeg gjentar spørsmålet i håp om svar: Hvordan er det å blande sprit og smoothie (Skogsbærsmoothie)?

 

Også må jeg spørre om noe annet også. Hva er best å gjøre?

 

1. Ferdigblande spriten og blandevannet før man drar på festen (blande i samme flaske)?

2. Ha med seg blandevann og sprit, i to forskjellige flasker, så blander jeg drinkene etterhvert som jeg skal drikke de?

3. Evt annet?

 

Det er vel berre å teste. Husk at smoothie har mykje mindre konsentrert smak enn andre typer med kunstig smakstoffer så det er viktig å ikkje blande for sterkt.

 

Vanligvis er det best å blande etterkvart dersom du kan det. For det fyrste blir det ofte betre når du blander etterkvart, spesielt når du bruker ferskvarer til å blande med. I tillegg vil du kunne tilsette isbiter som alltid er bra i ein drink. I tillegg vil du då kunne variere kor sterkt du blander, på den måten kan den fyrste drinken være svak og dei andre kan bli gradvis sterkare.

 

I tillegg så vil du ha muligheita til å bruke den spriten som du ikkje drikk opp til å blande ein anna drink nestegong du skal ut.

 

Det er aldri bra å ha igjen rester med utblanda drink, spesielt dersom du blander med smoothie som du snakker om her. Ei veke gammal smoothie/sprit miks er nok ikkje akkurat det beste.

Lenke til kommentar

Jeg gjentar spørsmålet i håp om svar: Hvordan er det å blande sprit og smoothie (Skogsbærsmoothie)?

 

Også må jeg spørre om noe annet også. Hva er best å gjøre?

 

1. Ferdigblande spriten og blandevannet før man drar på festen (blande i samme flaske)?

2. Ha med seg blandevann og sprit, i to forskjellige flasker, så blander jeg drinkene etterhvert som jeg skal drikke de?

3. Evt annet?

 

Det er vel berre å teste. Husk at smoothie har mykje mindre konsentrert smak enn andre typer med kunstig smakstoffer så det er viktig å ikkje blande for sterkt.

 

Vanligvis er det best å blande etterkvart dersom du kan det. For det fyrste blir det ofte betre når du blander etterkvart, spesielt når du bruker ferskvarer til å blande med. I tillegg vil du kunne tilsette isbiter som alltid er bra i ein drink. I tillegg vil du då kunne variere kor sterkt du blander, på den måten kan den fyrste drinken være svak og dei andre kan bli gradvis sterkare.

 

I tillegg så vil du ha muligheita til å bruke den spriten som du ikkje drikk opp til å blande ein anna drink nestegong du skal ut.

 

Det er aldri bra å ha igjen rester med utblanda drink, spesielt dersom du blander med smoothie som du snakker om her. Ei veke gammal smoothie/sprit miks er nok ikkje akkurat det beste.

 

Hvis du leser hele tråden, så skriver jeg at jeg pleier å "regne-ut" hvor mye jeg skal ha med meg på festene jeg drar på. Slik at jeg slipper å måtte gi vekk store deler, hvis det er noen som har forlite, og jeg har formye. Når jeg snakker om hvordan man gjør det så gjelder dette så mener jeg da, om det har noe å si om jeg blander den ut før eller etter jeg kommer på festen.

 

Når man har blitt litt beruset så bedøver jo man smaksløkene, så da kjenner man gjerne ikke den vonde spritsmaken.

 

Etter å ha tenkt gjennom mitt eget spørsmål litt så ser jeg egentlig at det er dumt spurt av meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...