Gå til innhold

Blande Smirnoff 21. 37,5%


Anbefalte innlegg

Hei, en venn av meg skaffet meg en halvliter med Smirnoff 21. 37,5% (Det er den røde smirnoff flasken). Jeg smakte en sup av den, smakte ikke spesielt godt, så helte jeg 3-4 cl nedi ett shot-glass og blandet det ut med Eldorado appelsinjuice med blaningsforholdene 1:1. Smakte heller ikke spesielt godt.

 

Det jeg er på jakt etter er noe å blande dette j*velskapet med, altså fjerne spritsmaken. Jeg er ikke veldig kjent med sprit fra før, har smakt 2-3 shotter før, men thats it (og er absolutt ikke kjent med smirn 21.)

 

Sååå, hva kan jeg blande flasken min med for at det skal smake godt? Og hva skal blandingsforholdet være? Husk, jeg er amatør!

 

Jeg lurer også på hva inntaket mitt bør være på en kveld fordelt på 3-4-5 timer? Jeg tåler generelt lite, vanligvis så tåler jeg 4-5 halvlitere iløpet av en 4 timers lang kveld. En gang så drakk jeg en halvliter med portvin (22%) og 3 halvlitere med øl. Jeg kollapset ca 40 minutter etter jeg hadde styrtet portvinen, i dumskap. Jeg lå fordetmeste i gresset å spydde resten av kvelden, for så å bli fulgt hjem av noen venner og overlevert til min desperate søster. En kveld jeg ikke ønsker å gjenoppleve. Så hva burde jeg drikke for å få maks utbytte av kvelden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man blander sprit/ vodka med appelsinjuice får man hva som kalles: Screwdriver. En rimelig klassisk og enkel drink.

 

Det du derimot gjør feil med den er:

 

1: 1:1 er alt for sterkt

2: Bruker billig appelsinjuice. Kjøp deg feks Tine Sunniva eller Tropicana

 

Slik lager man en Screwdriver:

 

1 del Vodka til 3 deler god appelsinjuice, topp med isbiter.

 

Andre drinkforslag:

 

Bland vodka med Battery/ Red Bull 1:3

Bland vodka med Fanta Lemon 1:3

Bland vodka med Sprite 1:3, klem 2 båter lime oppi.

 

Alle disse er typiske long drink typer. De skal ha et glass på ca 2.5-3dl

 

Man blir sjeldent kvitt spritsmaken av simple drinker som dette. Det skal som regel litt mer til.

 

Smirnoff 21 smaker ganske mye til å være en Vodka, Anbefaler heller Finlandia da den er mer smakløs. Ellers sies det at vodkaen smaker mindre om man legger den i fryseren over natta før man skal drikke.

 

Jeg veit om en brukbar måte å skule nesten all smak, men den skal jeg nok ikke nevne om du ikke ønsker å bli pumpa :whistle:

 

Hvis du ikke tåler mer en 4-5 halvlitere med pils på 4 timer må du være forsiktig med spriten. Nesten så jeg ville anbefale deg å teste hvor mye sprit du tåler ved å bare lage deg et par drinker hjemme og se hvor mange som går ned før senga kaller. Bedre å finne ut dette hjemme en ute i kulda på svarte natta. Skulle ikke tro du skulle klare mer en 2-3 slike drinker uten å drikke noe annet over en 4-5 timers periode. Om de svartner etter en halvliter portvin og et par pils...

 

Selv bruker det å gå med en 4-6 halvlitere pils og så gjerne en 4-5dl sprit. Men nå tror jeg nok at jeg har litt mer erfaring ;)

 

En del leifer som snek seg inn.

Endret av vesleengen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å blande inn Pepsimax/Cola, hvordan smaker det? Kan du fortelle litt om denne "Jeg veit om en brukbar måte å skule nesten all smak"? Før jeg drar på fest så drar måler jeg opp hvor mye sprit jeg skal ha med meg også lar jeg resten ligge hjemme, den kvelden jeg var uheldig med alkoholen var jeg dum, ettersom jeg visste jeg ikke tåler mye, men ville tøye grensene + jeg styrtet portvinen.

 

Kan gjerne komme med mer avanserte drinker...

Hva er den beste drinken du kjenner til? Er en mojito godt?

 

--

 

Jeg har også ett lite spørsmål off topic - Når man drikker en taquilla skal man slikke en saltstripe, styrte en shot med taquilla og bite en sitronskive, hvorfor saltet? Jeg har forstått det slik at taquilla smaker kloakk, så jeg antar at sitronskiven er for å fjerne smaken, men saltstripen forstår jeg ikke helt? Saltet hjelper bare til å beholde væske i kroppen - noe som igjen fører til at man merker alkoholen mindre...

Lenke til kommentar

Vodka med pepsi MAX / Coal = bad idea. Det samme er å blande med annen lettbrus.

 

Siden du ber om det: Iste fjerner mye smak.

 

Bra du ikke tar med deg hele flaska :thumbup: Av min erfaring er det slik at om man har med mye sprit på fest kommer mange til å bare ta/stjele den fra deg. Damene blir som regel ekstra innpåslitne, ikke fordi de liker deg på noen måte, de vil bare utnytte...

 

Avanserte drinker krever langt mer en bare vodka og litt blandevann. Ofte 2-3 typer sprit, 2-3 typer blandevann, sitron/lime, is, og ekstra ting som sukker, melis, sourmix og blå curacao. Det er dyrt å lære seg å blande drinker :p

 

Personlig er jeg svært glad i brun rom. Så derfor er classisk Capt'n'coke (rom med cola og litt lime) og Fidel Castro (rom med lime, is og amerikansk gingerale) mine favorittdrinker.

 

Nå til Tequilaen. Nei Tequila smaker ikke dritt om man kjøper en god tequila. I Norge er det dårlig utvalg med tequila. Så de som sier det smaker kloakk har nok kun smakt Sierra Tequila. Dette er den billigste og dårligste man nesten får tak i. Får man derimot saker som El Jimador og slikt er tequila noe helt annet.

 

Når man drikker tequila brukes saltet til å døve den brennende og litt spesielle og oljete smaken tequila ofte har. Lime/sitronen er til å balansere eller forsterke smaken etterpå. Men å gjøre slikt er mest vanlig bare om man har blank tequila. Lagret tequila er brun og er mye "glattere" på smak og glir derfor ned pent uten.

 

Noen leifer

Endret av vesleengen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hold deg unna alt med colasmak. Det meste av sitrusfrukt smak passer veldig godt, og skjuler det meste av spritsmak

 

Fanta Lemon

Sprite

Schweppes

Mack Grape soda

 

Kan anbefale rom om du ikke er så glad i spritsmak. Tror Captain Morgan Spiced Gold passer deg godt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Vodka med pepsi MAX / Coal = bad idea. Det samme er å blande med annen lettbrus.

 

Siden du ber om det: Iste fjerner mye smak.

 

Bra du ikke tar med deg hele flaska :thumbup: Av min erfaring er det slik at om man har med mye sprit på fest kommer mange til å bare ta/stjele den fra deg. Damene blir som regel ekstra innpåslitne, ikke fordi de liker deg på noen måte, de vil bare utnytte...

 

Avanserte drinker krever langt mer en bare vodka og litt blandevann. Ofte 2-3 typer sprit, 2-3 typer blandevann, sitron/lime, is, og ekstra ting som sukker, melis, sourmix og blå curacao. Det er dyrt å lære seg å blande drinker :p

 

Personlig er jeg svært glad i brun rom. Så derfor er classisk Capt'n'coke (rom med cola og litt lime) og Fidel Castro (rom med lime, is og amerikansk gingerale) mine favorittdrinker.

 

Nå til Tequilaen. Nei Tequila smaker ikke dritt om man kjøper en god tequila. I Norge er det dårlig utvalg med tequila. Så de som sier det smaker kloakk har nok kun smakt Sierra Tequila. Dette er den billigste og dårligste man nesten får tak i. Får man derimot saker som El Jimador og slikt er tequila noe helt annet.

 

Når man drikker tequila brukes saltet til å døve den brennende og litt spesielle og oljete smaken tequila ofte har. Lime/sitronen er til å balansere eller forsterke smaken etterpå. Men å gjøre slikt er mest vanlig bare om man har blank tequila. Lagret tequila er brun og er mye "glattere" på smak og glir derfor ned pent uten.

 

Noen leifer

 

Ahh, iste finnes det masse av her hjemme. Drikker det en del, men jeg ble litt redd for å bli "kvalm" av å drikke det hvis jeg takler spriten dårlig. Ps. er det sitron eller peach da som anbefales, og er forholdet fremdeles 1:3?

 

Hvorfor fungerer lightbruser dårlig sammen med sprit? Evt. vanlig cola?

Endret av Centrotar
Lenke til kommentar

Vodka og dark dog glir rett ned etter erfaring :p

 

Men holder meg heller til Havana Club blank rom, lager mojito (sukker,lime, minte *mose med muddler*, club soda, rom, is... i denne rekkefølgen ), eller blander med lime og sprite.

Eller bare en halvflaske mintuu, og plastshotglass.

 

Og som de over sier, ikke ta med mye mer enn du kan drikke selv. Jeg tar alltid med bare en halvflaske, da er det nok til meg før byen (der jeg kanskje tar et fåtall shots eller whisky) og mulighet for å gi bort en drink uten at det er så farlig.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Men holder meg heller til Havana Club blank rom, lager mojito (sukker,lime, minte *mose med muddler*, club soda, rom, is... i denne rekkefølgen ), eller blander med lime og sprite.

Nåja. Alltid is før alkohol, dersom du ikke shaker med is. Strengt tatt ville jeg også hatt rom før club soda, men jeg kan ikke argumentere bedre for det enn at "det føles mer riktig". :-)

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hatt så synes jeg Smirnoff vodkaen smaker så daut uansett hva jeg blander den med :p

 

"SKY" synes jeg har minst sprit smak når du blander den. Smaker nesten ikke sprit smaken i det hele tatt.

 

Jeg kan ingenting om mixing så jeg pleier bare og ha f.eks

 

Sky+schweppes+(sprite/battery/redbull) en av de tre pleier jeg som regel og blande med. Funke ok...

 

 

Forresten.. første og siste gang jeg shotter hjemmebrent... uten og vite %

 

Har mistet hele gleden i og drikke etter den ganga haha.. xD

Endret av lfceven
Lenke til kommentar

Trinn 1: finn ein vin du er glad i.

Trinn 2: fortsett å kjøpe denne vinen.

 

Hvis ikkje det går:

 

Lag smoothie. Det smakar utruleg godt og sprit-smaken er svak. :)

 

Jeg er veldig glad i hvitvin, men alle de gode er somoftest mye dyrere enn vanlig alkohol...

 

Men hvis du har en hvit å anbefale til rundt 100-lappen så er det bare å skrike ut! Vinen bør være halvtørr - tørr og ikke veldig søt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...