Gå til innhold

[Løst] Fikk D på eksamen, klagde, fikk F, mistet studieplassen.


RuneKO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-211409

Jeg er lei av stereotypen som weebl beskriver: "men det er jo ofte sånn at folk som er vant med å kun få gode karakterer klager når de får en dårlig en kun fordi de bruker å få bedre".

 

Det er noen drittsekk-utsagn jeg har kommet med, ja, men dette er mine meninger. Jeg burde kanskje holdt de for meg selv, jeg får uansett ikke noe annet enn frustrasjon fra andre ut av dette (som jeg godt forstår).

Endret av medlem-211409
Lenke til kommentar

er nysgjerrig på grunnlaget på klagen jeg.... men det er jo ofte sånn at folk som er vant med å kun få gode karakterer klager når de får en dårlig en kun fordi de bruker å få bedre

Det er vel strengt tatt et krav at klagen har en "god grunn". Så ja, begrunnelsen "jeg pleier å få bra i alle andre fag, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk det på denne" holder nok ikke. Men jeg tviler sterkt på at det var begrunnelsen.

Lenke til kommentar

@ditro: Du står fritt til å komme med de utsagn du mener, så lenge du ikke angriper trådstarter (som person). Trådstarters handling står du derimot fritt til å si omtrent hva du vil om.

 

Det som er litt problematisk i denne saken, er at vi vet veldig lite om den. Vi vet ingen ting om hvilket grunnlag trådstarter (sin samboer) hadde for klagen. Det er godt mulig at det virkelig var gode grunner for å klage (hvis personen f.eks har regnet seg frem til hvor mange prosent riktig h*n burde ha fått, og dette ikke samsvarer for fem flate øre med karakteren h*n fikk.

 

Litt for mange her tar det forgitt at hun klagde fordi hun har B i snitt, og det virker nesten som at folk i utgangspunktet er sure på personen fordi h*n får gode karakterer.

Lenke til kommentar

@ditro: Du står fritt til å komme med de utsagn du mener, så lenge du ikke angriper trådstarter (som person). Trådstarters handling står du derimot fritt til å si omtrent hva du vil om.

 

Det som er litt problematisk i denne saken, er at vi vet veldig lite om den. Vi vet ingen ting om hvilket grunnlag trådstarter (sin samboer) hadde for klagen. Det er godt mulig at det virkelig var gode grunner for å klage (hvis personen f.eks har regnet seg frem til hvor mange prosent riktig h*n burde ha fått, og dette ikke samsvarer for fem flate øre med karakteren h*n fikk.

 

Litt for mange her tar det forgitt at hun klagde fordi hun har B i snitt, og det virker nesten som at folk i utgangspunktet er sure på personen fordi h*n får gode karakterer.

 

Ja du har rett. Det handlet ikke om at resten av karakterene var gode så derfor måtte denne bli bra. De var flere fra klassen som hadde sett nøye igjennom den å var alle enige i at det var en god oppgave. Dette er utenfor mitt felt så jeg kan ikke si om den var bra eller dårlig.

 

 

Men hovedsakelig var det selve systemet skolen har begynt med som plager meg. Og som gjorde at jeg lagde denne tråden. At man ikke skal få lov til å fortsette neste skoleår som planlagt, å heller ta opp eksamen til høsten/våren? Skal finne ut litt mere spesifikk i morgen av hvor disse reglene står/betyr osv.

Håpet var å finne noen som kunne ha noen gode råd om f.eks spesielle personer vi kunne henvendt oss til.

Lenke til kommentar

Dette er noe av det dummeste jeg har vært borti.

 

Det er ikke noe dummere enn klager der karakteren blir satt opp.

 

 

Det var ikke bare at karakteren ble satt ned som lå til grunn for den setningen, men hele opplegget. Blant annet at man ikke kan fortsette skolen, samtidig som man tar opp en eksamen.

Lenke til kommentar

Ble det noen oppklaring i dette?

 

Jeg går selv på HIOA (ingeniørutdanningen) og er overrasket over at man kan miste studieplassen hvis man stryker i ett fag nå. Det var hvert fall ikke sånn da det fortsatt het HIO.

 

Har sendt inn en søknad om å få fortsette 3. året som normalt, så heller ta opp eksamen ved første anledning.

Venter fortsatt på svar.

 

Ut ifra det jeg har forstått, har man fire år på seg til å fullføre en bachelor. Med hennes friår er tiden ute sommer 2012. Vet ikke om dette er forskjellig fra hva slags studie man driver med. Har dere på ingeniørutdanningen muligheten til å fortsette neste skoleår hvis dere stryker i et fag? Hvis du ser for deg at du er i samme situasjon, der det er for sent med konteeksamen på sommeren.

Lenke til kommentar

På ingeniør stryker jo alle i hytt og pinevær så tror ikke de ville ha kastet ut folk etter første stryk. Du må ha en viss studieprogresjon da, du kan ikke begynne på tredjeåret og bare ha tatt første året uten å søke om friår såvidt jeg vet. Så å bare stryke alene er nok ikke det som var utslagsgivende her i deres sak, det er nok heller at hun ligger langt bak.

Lenke til kommentar

På ingeniør stryker jo alle i hytt og pinevær så tror ikke de ville ha kastet ut folk etter første stryk. Du må ha en viss studieprogresjon da, du kan ikke begynne på tredjeåret og bare ha tatt første året uten å søke om friår såvidt jeg vet. Så å bare stryke alene er nok ikke det som var utslagsgivende her i deres sak, det er nok heller at hun ligger langt bak.

 

Mulig jeg forklarte meg litt dårlig eller misforstår deg, men hun har tatt både 1. og 2. året. Med et friår i mellom. Det var eksamen i 2. klasse i våres som ble gjort om til stryk.

Endret av RuneKO
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...