Gå til innhold

hvor høy volt på p4 2,8?


veggiss

Anbefalte innlegg

har klokka den til 3150 nå med en slk-900 og en eller annen råtten coolermaster vifte jeg hadde liggende. temp er på 40 grader, i følge sisoft sandra. volt er på 1.65. er det trygt å ha den volten? kan jeg evt gå høyere hvis jeg klokker mere? eller bør jeg sette ned volten?

 

takk til de som hjalp meg med minne tråden, kjører minne og cpu synkront nå på 225. måtte gi geil minnet litt slappere timings bare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har klokka den til 3150 nå med en slk-900 og en eller annen råtten coolermaster vifte jeg hadde liggende. temp er på 40 grader, i følge sisoft sandra. volt er på 1.65. er det trygt å ha den volten? kan jeg evt gå høyere hvis jeg klokker mere? eller bør jeg sette ned volten?

 

takk til de som hjalp meg med minne tråden, kjører minne og cpu synkront nå på 225. måtte gi geil minnet litt slappere timings bare.

 

Vcore på 1.65 er på ingen måte _høyt_.. En prosessor i den serien vil ta kvelden på vcore på 2 hvis ikke jeg husker helt feil, så alt over 1.8 kan vel merkes som "litt" høyt.. Kjører selv min 2.8 @ 3330mhz med 1,72 vcore.. Dette er dog mit wasserkühlnung.

Lenke til kommentar

Du bør nok holde deg under 1.7 volt. Elektronmigrasjonen øker når man setter opp spenningen, og prosessoren blir ødelagt over tid.

 

Begrepet "Northwood sudden death" oppstod når NW-prosessorene hadde vært på markedet et års tid. Mange som hadde kjørt kjernespenninger på 1.7v + opplevde rett og slett at prosessoren døde uten forvarsel.

 

På hovedkortet mitt synker kjernespenningen når prosesoren belastes. OC`en i signaturen krever 1.725 volt, og da ligger den på 1.744 idle og faller under 1.6 ved 100% load. Dette tar jeg ikke sjansen på og har satt ned til 3.2ghz når jeg ikke driver med rendring, encoding osv. Dette tillater meg å sette ned til 1.65 volt, og da faller spenningen til 1.57 under belastning.

 

Har jeg forstått det riktig er prosessorene mer ømtålelig for høye spenninger jo smalere produksjonsprosess de er bygd på. Det er vel en grunn til at en Katmai PIII (0.25) skal ha 2volt mens prosessoren i siggen skal ha 1.525.

Lenke til kommentar
har klokka den til 3150 nå med en slk-900 og en eller annen råtten coolermaster vifte jeg hadde liggende. temp er på 40 grader, i følge sisoft sandra. volt er på 1.65. er det trygt å ha den volten? kan jeg evt gå høyere hvis jeg klokker mere? eller bør jeg sette ned volten?

 

takk til de som hjalp meg med minne tråden, kjører minne og cpu synkront nå på 225. måtte gi geil minnet litt slappere timings bare.

 

Hei igjen veggiss. Det burde absolutt ikke være nødvendig med så høy volt som du kjører. Jeg kjører min 2.4c på 3.2GHz på default (1.5v). Har samme kjøler og HK som deg.

 

Mvh. Junta :)

Lenke til kommentar

Muffinman:

 

Du bør nok holde deg under 1.7 volt. Elektronmigrasjonen øker når man setter opp spenningen, og prosessoren blir ødelagt over tid.

 

over tid..?

etter noe mnd ?

 

har amd xp 2500,har nettopp oc til xp 3200 på 1.8 volt

ble litt usikker nå..ingen vil vel ha cpu"en sin ødelakt.

bør man klokke litt ned igjen..!

Lenke til kommentar

[quote="Junta

Hei igjen veggiss. Det burde absolutt ikke være nødvendig med så høy volt som du kjører. Jeg kjører min 2.4c på 3.2GHz på default (1.5v). Har samme kjøler og HK som deg.

 

Mvh. Junta :)

 

jøss...jeg skal prøve å kjøre den på default, men det var betryggende å høre fra de andre her at det ikke var krise å kjøre den på 1.65 volt. kjørte prime95 i natt, og fikk ikke en eneste feil, så jeg temmelig fornøyd med systemet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...