Gå til innhold

Her er Razers spillmonster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud.. Det er ikke rart PC-markedet sliter.. Det er så gjennomsyret av stagnasjon, og bærbare PC-er er rett og slett bare ikke egnet for spilling. Stasjonære PC-er er og blir best, og det er lite som kan konkurrere mot mus og tastatur når det gjelder kontrollere. PC-en er og vil for alltid være forbeholdt ekte gamere, men konsoller vil vinne massene på sin enkelhet. Jeg vil for alltid være en PC-gamer, selv om jeg har en PS3. PS3 er artig for sosiale spill eller tidsfordriv, men skal jeg spille noe ordentlig er det kun PC som gjelder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle mine erfaringer med Razer sine produkter har vært negativ, foruten Razer Naga ( musen ).

 

Jeg har hatt Razer Megalodon headsettet og mikrofonen var helt jævlig ( i forhold til f.eks G35 fra Logitech som har en fantastisk mikrofon og lyd. ) Razer Black Widow Ultimate bråker veldig mye ( noe jeg visste før jeg kjøpte det. ) og jeg likte ikke å skrive med tastaturet. Men jeg bruker 1/3 av tiden min ved pc'en i senga for å surfe på nettet med tv'en, så da bruker jeg min gamle Logtiech MX518 og Razer Black Widow til det, istede for å gå fram og tilbake til dataen hver gang jeg skal skrive inn noe, så kjøpet var ikke helt ubrukelig. :)

 

Samme her, har det Medalodon headsettet, hos meg overoppheter det til tider, slik at det skrur seg av og må være koblet fra litt før det funker.

 

Tastaturet Razer Lycosa klikker fulstendig til tider, innimellom funker ikke enkelte knapper, andre ganger "spammer" det enkelte taster konstant så det må kobles fra PCen.

 

Razer Mamba musa hadde en lei tendens til å bevege musepekeren ørlite skrått oppover mot høyre når jeg vilte hånda på den, EKSTREMT irriterende i FPS. Kjøpte den for 1400kr, bytta ut med en mus til 20kr på tilbud hos komplett. :thumbdown:

Lenke til kommentar

GT555M? Verdens Første spillbærbar???

 

I rest my case.

 

enig. dette skjermkortet er ikke noe særlig til spilling for å si det sånn.

 

GT555 fungerer faktisk overraskende bra til å bare være et mellomklasssekort, så det er ikke helt rett det du skriver. På en annen side så var det ikke spesielt imponerende spesifikasjoner til å være en "spill-bærbar".

Lenke til kommentar

Det er jo et utrolig antall forskjellige Gt555m og alle har samme navn. Den leveres med alt fra 96 til 144 cores med både 128 bit GDDR5 eller 192 bit DDR3, klokka fra 590-753 mhz:

• 144 cores 709MHz (GF106), 128Bit GDDR5: MSI GX780

• 144 cores 590MHz (GF106), 192Bit DDR3: Dell XPS 17, Alienware M14x

• 144 cores 590MHz (GF106), 128Bit DDR3: Schenker XMG A501 / A701 (Clevo W150HRM / W170HN)

• 96 cores 753MHz (GF108), 128Bit GDDR5: Lenovo Y570p / Y560p

 

Hvilken versjon bruker Razer?

 

Uansett med 17 tommers skjerm som sikkert er full HD blir, uansett utgave, GT555M et hakk for lite for dem som liker å skru opp grafikken litt.

 

GT555M har en texture fillrate på 16 billion/sec og memory bandwidth på 50GB/sec, noe som er latterlig mye lavere enn mitt snart tre år gamle GTX285 (ikke M, men desktop) som har en fillrate på 52 billion/sec og memrybandwitdth på 160GB/sec.

 

Selv det gode gamle GeForce 8800GT har tall som får GT555M til å se ut som leketøy.

Lenke til kommentar

Razer Black Widow Ultimate bråker veldig mye ( noe jeg visste før jeg kjøpte det. ) og jeg likte ikke å skrive med tastaturet.

 

Kjøper du et mekanisktastatur så må du nesten regne med mye støy / bråk og at tastene føles merkelige å skrive på om du er vant til dagens rubber dome, membran og / eller scissor switch tastaturer. Black Widow bruker vell som mekaniske gaming tastatur flest cherry mx black switcher som er temmelig tragisk til alt annet enn nettopp spilling.

 

Det er Cherry mx blue

Personlig er det det beste tastaturet jeg noen gang har tatt i. Men hadde vært interessant å prøvd et tastatur med cherry mx brown, da de bråker litt mindre.

Lenke til kommentar

Har Razer samarbeidet med Apple? Ser jo nesten ut som en blåkopi av en MacBook Pro 17", bare med lufting bak også denne noe snodig trackpad løsningen, etter det jeg ser så er det faktisk ingen touchpad nedenfor tastaturet i det hele tatt? Kan bli bra dette, spesifikasjonene er gode, vekten er akseptabel til å være 17" og designet er knall.

 

En blåkopi av macbook pro? Den er nå ganske så vesentlig ulik spør du meg. Hva er det som gjør den så lik? Tastatur og trackpadoppsett, frager osv er jo helt forskjellig.

 

AtW

 

Herregud.. Det er ikke rart PC-markedet sliter.. Det er så gjennomsyret av stagnasjon, og bærbare PC-er er rett og slett bare ikke egnet for spilling. Stasjonære PC-er er og blir best, og det er lite som kan konkurrere mot mus og tastatur når det gjelder kontrollere. PC-en er og vil for alltid være forbeholdt ekte gamere, men konsoller vil vinne massene på sin enkelhet. Jeg vil for alltid være en PC-gamer, selv om jeg har en PS3. PS3 er artig for sosiale spill eller tidsfordriv, men skal jeg spille noe ordentlig er det kun PC som gjelder.

 

Problemet er at markedet er gjennomsyret med stagnasjon, mens det relativt nye konseptet spillbærbare er udugelig? Personlig så bruker jeg ikke bærbare til slikt, men det finnes jo et marked for de, uansett om man ønsker å karakterisere det markedet som "ekte gamere" eller ikke

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud.. Det er ikke rart PC-markedet sliter.. Det er så gjennomsyret av stagnasjon, og bærbare PC-er er rett og slett bare ikke egnet for spilling. Stasjonære PC-er er og blir best, og det er lite som kan konkurrere mot mus og tastatur når det gjelder kontrollere. PC-en er og vil for alltid være forbeholdt ekte gamere, men konsoller vil vinne massene på sin enkelhet. Jeg vil for alltid være en PC-gamer, selv om jeg har en PS3. PS3 er artig for sosiale spill eller tidsfordriv, men skal jeg spille noe ordentlig er det kun PC som gjelder.

 

Med stasjonær har man også større/lettere muligheter for å putte inn akkurat de delene du vil, f.eks Viftestyring, vannkjøling, generell modding, kalde katoder, osv. Alt er bare så mye bedre med stasjonær, å klage på vekten kan du bare drite i, for et big tower med 2-4 skjermkort, en stor PSU og alt mulig annet veier ikke så forferdelig mye at du ikke har mulighet til å flytte den til f.eks LAN 1-5 ganger i året. Hvis du klager på det kan du bare holde deg til glovarme bærbare ubrukelig piss.

Lenke til kommentar

Problemet er at markedet er gjennomsyret med stagnasjon, mens det relativt nye konseptet spillbærbare er udugelig? Personlig så bruker jeg ikke bærbare til slikt, men det finnes jo et marked for de, uansett om man ønsker å karakterisere det markedet som "ekte gamere" eller ikke

 

AtW

 

Zynga-spill på FB er vel det eneste bærbare duger til , alt annet blir liksom second hand. Er vel ikke gamere det AtW,,,,,??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...