Gå til innhold

Onehundred pushups, vektøkning og sixpack


Anbefalte innlegg

Hei, jeg følger ett program som heter onehundredpushups. Som dere sikkert forstår så er målet mitt å klare 100 pushups. Til nå klarer jeg 67...

 

Iallefall, programmet er annen hver dag og etter hver dag jeg har "onehundredpushups" programmet så spiser jeg ett rått egg, men her er problemstillingen. Jeg ønsker også å få frem en tydelig sixpack. Jeg vet foresten at man skal steke eggene for å få maksimalt utbytte av proteinene, men jeg er lat...

 

På siden av onehundredpushups så driver jeg med vanlig trening, ca. 3 dager i uken (løping, sykling, svømming, noen få ganger vekter og roergometer).

 

Spørsmålet mitt er da: Hvordan får jeg maksimalt utbytte av onehundredpushups uten at jeg må spise produkter som inneholder mye fett/karbohydrater? Og hva er den mest effektive fremgangsmåten å få sixpack på?

 

Jeg ønsker også å gå opp i vekt, ettersom jeg bare veier litt over 60 kg, men hva må jeg gjøre uten å legge på meg fett? Som sagt så løfter jeg vekter innimellom, uten resultat...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke så mange kommentarer, men jeg har et spørsmål?

 

- Hvorfor spiser du et rått egg hver dag?

 

Er det fordi du liker dette bedre enn steikte/kokte, eller er det fordi du tror effekten er større med rå egg?

Om det er fordi du tror effekten er større av rå egg, kan jeg glede deg med at det ikke stemmer.

Kroppen har større nytte av kokte egg enn rå.

 

Skal du gå opp i vekt må du enten spise mye eller ta tilskudd.

Lenke til kommentar

Er det fordi du liker dette bedre enn steikte/kokte, eller er det fordi du tror effekten er større med rå egg?

Om det er fordi du tror effekten er større av rå egg, kan jeg glede deg med at det ikke stemmer.

Kroppen har større nytte av kokte egg enn rå.

 

Jeg vet foresten at man skal steke eggene for å få maksimalt utbytte av proteinene, men jeg er lat...

Lenke til kommentar

Du et eitt, rått egg? Det inneheld kanskje 6g proteiner, 3-4% av kva du bør få i deg i løpet av ein dag.

 

Å gå opp i vekt samtidig som du går ned i fettprosent er ein vanskeleg kombinasjon. Om du vil opp i vekt ville eg fokusert på det ein periode og heller ta fettet seinare for å få fram magemusklane.

 

Det å ta ørten push-ups er ikkje noko ideell styrketrening. Etter kvart blir det så lett at musklane ikkje får den store utfordringen lengre. Kan samanliknast med å ta 100 bicep curls med ei lett vekt.

 

Om du vil bli større vil eg heller anbefale eit styrkeprogram. Om du skal gå opp i vekt utan å bygge musklar må du nesten legge på deg fett.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

ET HELT RÅTT EGG? :ohmy: :ohmy: Hvordan i huleste kan det ha seg at du ikke er 120kg muskler ennå?

 

 

:p Spøk tilside, den mest vanlige måten for å få muskler og sixpack er å spise i overskudd en periode for å legge på seg muskler, for så å ta bort fettet du har fått med i slengen da du lå i underskudd, mens du mister så lite muskler som mulig.

 

 

 

edit:skriveleif.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, sixpacken er den største utfordringen. I hvert fall om du ønsker deg sixpack og ikke bare synlige muskler fordi du er syltynn.

 

Skaff deg et fullkroppsprogram og tren HELE kroppen, så stimulerer du til økt muskelvekst. Dette må du gjøre i kombinasjon med litt kalorioverskudd, f.eks 200-300kcal i overskudd hver dag. Problemet med det er at å beregne et overskudd som er så lite er vanskelig. Regn ut forbruket ditt omtrentlig her.

 

Tren, bygg masse og om en god stund kan du se an kroppen din og vurdere om du ønsker å kvitte deg med fettprosent for å få frem synlig sixpack.

Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic, men Fredrik, hvor nøyaktig er den kalkulatoren? Jeg fikk veldig høyt resultat til tross for at jeg nok førte på mer stillesitting enn vanlig. Jeg forbrenner 4318 kcal i følge den siden, og det kan da ikke stemme?

 

Et vanlig døgn består av 7-8 timer søvn, gjøre seg klar til jobb, kjøre til jobb, jobbe (fysisk tung jobb, grafse, spa, steinarbeid, skogsarbeid osv), komme meg hjem, gjøre litt enkelt husarbeid, sitte foran dataen, slappe av, lage mat, ut på løpetur (ca 30 min - 1 time) og så er det i seng.

Lenke til kommentar

Aldri stol blindt på "kalkulatorer" på nettet, det er andre i kommentatorfeltet som også har fått merkelig høye tall.

 

Andre grunner til mistanke:

 

1: Den har ingen mulighet for å legge inn styrketrening, og den ligger på en styrketreningsside.

 

2: Den er fra iform.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...