Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen tvinger deg til å bytte kultur.

Hvis politikerne hadde forbydd deg å skrive og snakk norsk og konsekvent fjerne alle artifakter som hadde noe med Norge å gjøre, så har vi noe å snakke om (bare spør samene). Ved innvandring så forsvinner ikke norske kultur, men vi får tilførsel av mer kultur. Smalahove forsvinner ikke ved at man kan også nå kan få tak i pizza eller kebab i Norge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg føler det daglig, mas om å stå på langrenn, om at jeg bør skaffe meg bunad, gå på grisefylla, se på melodi grand prix, bruke ferien min på å steke i syden.

Det går faktisk ann å gå ut av hula si og se at Norge er ikke verdens navle og forstå at ikke alt ved norsk kultur er helt perfekt. Norge har alltid vært i forandring og kommer fortsatt til å være det.

 

Grunnen til at vesten har klart seg så bra i historien er jo faktisk deres evne til å lære seg andre kulturer, vitenskap og bruke det og forbedre det. Eksempler på det er våpenteknologi fra Kina, medisin fra araberne osv.

Endret av Blåbær
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg føler det daglig, mas om å stå på langrenn, om at jeg bør skaffe meg bunad, gå på grisefylla, se på melodi grand prix, bruke ferien min på å steke i syden.

Det går faktisk ann å gå ut av hula si og se at Norge er ikke verdens navle og forstå at ikke alt ved norsk kultur er helt perfekt. Norge har alltid vært i forandring og kommer fortsatt til å være det.

 

Og ingen har trodd, eller sagt det heller.

Så kom deg ut og finn noen annen å plage.

 

Det som er påstått i tråden er at vi tillater muslimer å lage ghettoer, for å så la dem få lov å lage en rar parralel kultur.

Dette er i sterk kontrast til hva vi hadde på 70-tallet.

Lenke til kommentar

I henhold til artikkel 7 i FN's deklerasjon for innfødte befolkningers rettigheter defineres et kulturelt folkemord som "enhver handling som har som formål eller konsekvens at en et folk får redusert sin etniske identiet.

Strengt tatt gjør det ikke det. Det sto i et utkast, men ikke i den vedtatte versjonen. Og så er det sånn at begrepet "indigenous peoples" ikke inkluderer den dominerende kulturen i en nasjonalstat. Dermed er samer inkludert, men ikke resten av oss.

 

Det som er påstått i tråden er at vi tillater muslimer å lage ghettoer, for å så la dem få lov å lage en rar parralel kultur.

Hvor i tråden er dette påstått?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Liksom i USA kommer folkmordet att genomföras genom rasblandning.

Snart dväljes endast rasblandningar uti nordanlandet.

 

Propaganda promoting interracial marriage is saturating America. It is blatant on TV "reality" shows, in Hollywood films and even newspaper ads. This is part of a massive brainwashing campaign directed chiefly at young people to accept interracial dating as a normal and healthy way of life.

 

Black golf star, Tiger Woods, recently announced his engagement to beautiful Swedish model Elin Nordegren (FOLKFÖRRÄDARE). This was given major publicity about the great "catch" she made! The scandal tabloids had a field day over the news that beautiful actress, Nicole Kidman, had moved into the London apartment of rock star Lenny Kravitz. (He is halfblack and half Jewish. Kidman has a black adopted son). The cell phone maker, Nokia, ran nonstop ads during the football season featuring a White businessman holding up a sign to win back his Chinese girlfriend.

 

In a Sports Authority ad a black youth is shooting pool with a White girl. This is no innocent advertising ploy. It is a much darker part of this unending, mind-numbing, propaganda campaign to melt the races down into a single mongrelized melting-pot. In Brazil race-mixing has taken its full effect with 80% of the people who claim to be White having some degree of Negroidal blood. Brazil is also on the brink of violent internal upheaval!

 

 

Only 8% Of World's Population Is White

 

The White European people are the smallest in numbers of any major racial group in the world. The Whites and Japanese have always had the highest I.Q. scores in every intelligence test ever given beginning during World War One. In thousands of tests over the decades Whites have ALWAYS scored from 15 to 20 I.Q. points higher than blacks. When one views the endless wars in backward Africa, mass poverty, a land which gave the world AIDS, (it began in the squalid slums of Uganda), and all the while it is richest continent in natural resources in the world. For White people to interbreed with Negroes would well mean the end of civilization itself! There is no way by which we can breed the blacks up to our level. However, they do have the power to breed our offspring down to their level!

 

Louisiana's late Gov. Jimmy Davis, in his Master's Thesis, written back in 1928, was a very important study which is highly relevant today. After giving statistics of his findings he concluded:

 

"I found a decided difference in test scores; respectively among the mulatto children. The highest scores were made by children more than three-quarters White blood The best scores were always made by a child with the least Negro blood!"

http://www.read-all-about-it.org/archive_english/multiculturalism/brainwashing_ttal0204.html

Lenke til kommentar

Jeg føler det daglig, mas om å stå på langrenn, om at jeg bør skaffe meg bunad, gå på grisefylla, se på melodi grand prix, bruke ferien min på å steke i syden.

Det går faktisk ann å gå ut av hula si og se at Norge er ikke verdens navle og forstå at ikke alt ved norsk kultur er helt perfekt. Norge har alltid vært i forandring og kommer fortsatt til å være det.

 

Grunnen til at vesten har klart seg så bra i historien er jo faktisk deres evne til å lære seg andre kulturer, vitenskap og bruke det og forbedre det. Eksempler på det er våpenteknologi fra Kina, medisin fra araberne osv.

 

Grunnen til at vesten har klart seg bra skyldes biologiske årsaker. Kineserne ga oss krutt og vi landet på månenen? Det er gått mulig vi har lært litt av hvert av kineserne og araberne, men hvorfor betyr det at norske politikers innvandringspolitikk er en suksess?

 

Asiater ser ut til å ha større IQ enn hvite, så det er nok ikke biologiske men hvordan samfunnet er organisert og fungerer som har mest å si på den saken. Jeg har ikke sagt noe om at innvandringspolitikken er en suksess men det er ihvertfall ikke noe som er ensidig negativt. Kultur er ikke noe som er definerbart og fast, men er noe som endrer seg hele tiden. Og jeg ser at impulser fra andre land har mye bra med seg.

Lenke til kommentar

Så "etniske nordmenn" er ikke "indigenous people's" i Norge?

Nei, ikke ifølge den gjengse definisjonen. Det er felles for mange folkegrupper: Inderne er det ikke i India, kineserne er det ikke i Kina, og japanere er det ikke i Japan. Det vi kaller urbefolkning er folkeslag som bodde i et land før nasjonalstaten oppstod, og som vanligvis ikke ble tatt hensyn til når nasjonalstatens kultur ble definert eller vokste fram. Som samer, indianere, aboriginere osv. Og det er dette som gjør at deres kultur antas å trenge særlig vern mot kulturelt "folkemord". I motsetning til de kulturelle og politiske makthaverne, som vi etniske nordmenn er, i likhet med japanere og russere og andre, selv om vi godt kan være den "opprinnelige" befolkningen i et land.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg føler det daglig, mas om å stå på langrenn, om at jeg bør skaffe meg bunad, gå på grisefylla, se på melodi grand prix, bruke ferien min på å steke i syden.

Det går faktisk ann å gå ut av hula si og se at Norge er ikke verdens navle og forstå at ikke alt ved norsk kultur er helt perfekt. Norge har alltid vært i forandring og kommer fortsatt til å være det.

 

Grunnen til at vesten har klart seg så bra i historien er jo faktisk deres evne til å lære seg andre kulturer, vitenskap og bruke det og forbedre det. Eksempler på det er våpenteknologi fra Kina, medisin fra araberne osv.

 

Grunnen til at vesten har klart seg bra skyldes biologiske årsaker. Kineserne ga oss krutt og vi landet på månenen? Det er gått mulig vi har lært litt av hvert av kineserne og araberne, men hvorfor betyr det at norske politikers innvandringspolitikk er en suksess?

 

I henhold til artikkel 7 i FN's deklerasjon for innfødte befolkningers rettigheter defineres et kulturelt folkemord som "enhver handling som har som formål eller konsekvens at en et folk får redusert sin etniske identiet.

Strengt tatt gjør det ikke det. Det sto i et utkast, men ikke i den vedtatte versjonen. Og så er det sånn at begrepet "indigenous peoples" ikke inkluderer den dominerende kulturen i en nasjonalstat. Dermed er samer inkludert, men ikke resten av oss.

 

Det som er påstått i tråden er at vi tillater muslimer å lage ghettoer, for å så la dem få lov å lage en rar parralel kultur.

Hvor i tråden er dette påstått?

 

Geir :)

 

Så "etniske nordmenn" er ikke "indigenous people's" i Norge?

 

Nei da må vi vente til vi er i mindretall, er sikkert ikke mange år til med denne utviklingen :thumbup:

Lenke til kommentar

Vi kan jo ikke slippe inn mennesker fra somalia og pakistan, uten at de selv kan se på seg selv som norsk.

fredelige mennesker fra somalia og pakistan som ikke har andre intensjoner med å flytte til Norge enn

å tjene penger ( altså ingen terrorister eller Al-Qaida ), kan se på seg selv som norsk.

Lenke til kommentar

Derom (når/hvorvidt vi havner i mindretall) strides de lærde. Camlon har forsøkt å poste litt statistiske beregninger her, men folk flest på begge sider synes tydeligvis det er mer formålstjenlig med antagelser enn med viten.

 

Jeg skal ikke ta hele den diskusjonen her, siden interessen syne å være marginal, men det er flere faktorer som spiller inn:

 

1. Hva vil innvandringstakten være fremover? Se det er umulig å spå noe eksakt om. De som er mot det angivelige folkemordet får stemme på partier som vil begrense innvandringen. (Inklusive familiegjenforeninger.) Statistikkene viser at fødselstallene i innvandrergruppene synker til norsk nivå over et par/tre generasjoner, så de blir ikke flere enn oss uten påfyll utenfra.

 

2. Hvem er "vi" i denne sammenheng? Den germanske rase eller den norske/nordeuropeiske kultur? Hvis en innvandrers barnebarn deler sin norske venners kultur, er han da "norsk" fra det perspektivet? Hva med en etnisk norsk som konverterer til islam?

 

3. Dersom det er kulturelt: Hva er norsk kultur? Er det hva et flertall av etnisk norske til en hver tid definerer som norsk, eller er det en statisk størrelse? I så fall, hva definerer denne størrelsen?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarters argumentasjon baserer seg på følgende:

 

- Den norske folk (jeg regner med at det er snakk om etnisk norske) er et såkalt "indigenous people".

- Cultural genocide (kulturelt folkemord) er definert i Artikkel 7 i FN's deklerasjon for innfødte befolkningers rettigheter.

 

Den korrekte oversettelsen av uttrykket "indigenous people" er vel heller "urfolk" enn "innfødte nordmenn" i denne sammenheng. Til opplysning regnes ikke det norske folk som urfolk, samer gjør derimot det.

 

Frasen "cultural genocide" brukes ikke i Artikkel 7. Det henvises i Wikipediartikkelen til et utkast fra 1994.

 

Det er med andre ord noe som lukter surt her.

 

EDIT: Oppklaring

Endret av -Zarx-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...