Gå til innhold

Retur av OCZ Vertex 3 hos Netshop.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en OCZ vertex 3 hos netshop for 2 måneder siden og har opplevd store problemer med denne, maskinen min restarter hele tiden og ved omstart finner ikke maskinen SSd'en lengre, jeg har utifra forumene til OCZ konkludert med at jeg er uheldig nok til å være blant de som har problemer med sandforce brikken, og selv om jeg har oppdatert til siste FW (2.11) så vil ikke problemet forsvinne.

 

Jeg har søkt om retur hos netshop og skal til å sende den inn, problemet er at feilen i SSd'en er vanskelig å replikere siden det ikke er konkluderte med hva som er feil enda. Har jeg rett på pengene tilbake fra netshop da eller vil de ganske enkelt teste ssd'en på et annet system enn mitt og i så tilfelle at feilen ikke bli replikert hos de så står jeg til ansvar for å betale for å få SSD'en tilbake til meg?

 

Lurer på om noen har lignende erfaring med netshop, om noen kan gi meg råd på om jeg burde sende den in eller ikke. Kan ikke bruke SSD'en lengre i det hele tatt da systemet mitt kræsjer flere ganger daglig.

 

Takker på forhånd for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spm blir også;

 

Når du oppdaterte til 2.11 tok du SE og fresh windows install. Tok du også og la inn nye RST 10.6 drivere. Har du nyeste bios (ikke nødvendigvis beta) samt har du skrudd av C3\C6 i bios. (under andvanced - CPU).

 

Har du også testet LMT trikset eller hva det heter? Samt etter ny install satt opp strømsparings som det er anbefalt. Som å øke tiden før du skrur av HD?

 

Altså prøvd alt som er anbefalt og gjort det til punkt å prikke?

Har du det bør du komme langt med å ringe de og forklare og henvise til OCZ sitt forum om problemene.

 

For min Agi3 ble alle problemer borte med 2.11 og at jeg gjorde det som er nevnt her.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar da ringer jeg de i morgen og forklarer saken.

 

Og ja jeg tok secure Erase før jeg oppdaterte FW og reinstallerte OS, har prøvd alt du nevner her samt at jeg har prøvd mange andre ting som jeg har funnet referanser til på nett.

 

For øyeblikket er forøvrige hovedkortet mitt inne hos Komplett fordi jeg må få nytt med B3 revisjonen. Men de skal ikke ha påvirket SSD'en siden sata portene den var koblet til ikke var påvirket av feilen.

Lenke til kommentar

I verste fall må du belage deg på litt fram og tilbake og penger til frakt om dette er tilfellet.

Om det er feil med produktet så har du jo krav på portoen refundert fra netshop (skal skje uten kostnader for kunden), så det blir jo bare deres eget problem om den må sendes inn flere ganger :)

 

Har opplevd "grinete" butikker tidligere når jeg krevde portoen refundert av rent prinsipp, deriblandt netshop som måtte ha sitat fra lovverket før de refunderte.

(men er nå en god stund siden, så forhåpentligvis har de forbedret seg)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har akkurat samme problem selv, men har ikke vurdert retur til Netshop ennå. Fant den relevante tråden på Ocz sitt forum, men det virket som om det var mye arbeid involvert. Nå når dere kom med løsningsforslaget på norsk så virket det litt lettere så jeg får gjøre et forsøk i kveld :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...