Gå til innhold

[Løst] falsk telefon, eller?


Aksel114

Anbefalte innlegg

Hei, beklager viss jeg poster i feil kategori, men skriver dette i farten.

 

Jeg fikk en merkelig telefon idag av en utenlandsk mann. Han sa at alle pcene våre hadde var utsatt for hacking osv. Han maste om at vi måtte kjøpte noe til 325 euro. Kjøpte vi det, kunne vi bruke det på alle 5 pcene vi har i huset.

Jeg spurte hvor han ringte fra, men han prata så sykt fort så jeg fikk ikke alt med meg. Han sa "Microsoft dont make calls, Microsoft is a comapny and windows is a product, i am here to help you with windows Beacouse you are highly infected" eller noe sånt.

han sa også at han skulle ringe opp om 3 timer når foreldra mine er hjemme. (jeg er 16 år, og kan derfor ikke bekrefte betaling"

han ringte til hus tlf nummer

skrev dette i farten og takker for alle svar.

takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært saker i avisene om disse Windows-svindlerne også. Utrolig at folk er dumme nok til å faktisk bite på sånt, siden de fortsetter tydeligvis.

 

Men tross alt, folk sier jo jaaaaaaaaaaaaaaaa til Nigeriasvindlere også, selv etter alt skriveriet om dem.

Selvsagt er det normalt at en negerprins sender email om å overføre 10 milliarder negerpenger til kontoen deres, bare de betaler 7000 dollar for overføringskostnader.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...