Gå til innhold

Forza Motorsport 4 - Den store tråden!


Bilklubb - me bør samle alle i samme klubb. Kva skal den heitte?  

119 stemmer

  1. 1. Kva burde bilklubben heitte?

    • Gamer.no. Tag: GaNo
      30
    • Forza Norway. Tag: FzNo
      85
    • Anna, spesifiser...
      4


Anbefalte innlegg

Litt merkelig. Eller kanskje ikke. Sony dominerer enormt i norge så skulle vel bare mangle at de fleste "journalister", som nordmenn flest, ikke er altfor glade i xbox.

Og hver gang et Sony-spill får under gjennomsnittlig karakter blir vi beskyldt for å være Xbox-fans. Sannheten er nok at de fleste anmeldere har flere konsoller enn gjennomsnittsspilleren, og at vi bryr oss temmelig lite om hvilken av sprekkene under TV-en plata skal inn i. Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese vår Gran Turismo 5-omtale (som også er skrevet av meg), ville du sett at jeg foretrekker Forza. Hvordan henger det sammen med teorien din?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt merkelig. Eller kanskje ikke. Sony dominerer enormt i norge så skulle vel bare mangle at de fleste "journalister", som nordmenn flest, ikke er altfor glade i xbox.

Og hver gang et Sony-spill får under gjennomsnittlig karakter blir vi beskyldt for å være Xbox-fans. Sannheten er nok at de fleste anmeldere har flere konsoller enn gjennomsnittsspilleren, og at vi bryr oss temmelig lite om hvilken av sprekkene under TV-en plata skal inn i. Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese vår Gran Turismo 5-omtale (som også er skrevet av meg), ville du sett at jeg foretrekker Forza. Hvordan henger det sammen med teorien din?

 

Gode poenger. Men fortsatt påfallende at på den lange listen over forskjellige spillmedier som har omtalt FM4 så er Norsk media blant de som har gitt spillet dårligst karakterer. Samtidig vet vi jo at Playstation selger som hakka møkk her til lands. Hvis noen kan gi meg et godt resonnement for hvorfor så er jeg lutter øre.

Lenke til kommentar

Spent på om Gamezone får inn Limited Edition imorgen, vis ikke så rekker vel spillet neppe frem til release :/

Får håpe de får det inn snart i alle fall.

Da jeg kjøpte Gears of War 3 Epic Edition fra Gamezone så fikk jeg spillet 10 dager etter release.

 

Heldigvis hadde jeg bestilt et til en kompis, fikk bruke den versjonen da jeg ventet på Epic Edition.

Lenke til kommentar

Tja, jeg kan ikke svare for andre, men du tror da vel ikke for alvor at vi har inngått en slags allianse for å fremme Sony over Microsoft? Det er i så fall et ekstremt svakt datagrunnlag. For vår egen del kan jeg jo nevne at vi stort sett ligger under gjennomsnittet på Metacritic. Det kan jo for eksempel tyde på at vi bruker karakterskalaen vår litt annerledes enn mange andre, over hele linja?

Lenke til kommentar

Spent på om Gamezone får inn Limited Edition imorgen, vis ikke så rekker vel spillet neppe frem til release :/

Får håpe de får det inn snart i alle fall.

Da jeg kjøpte Gears of War 3 Epic Edition fra Gamezone så fikk jeg spillet 10 dager etter release.

 

Heldigvis hadde jeg bestilt et til en kompis, fikk bruke den versjonen da jeg ventet på Epic Edition.

 

10 dager ja, det er jeg ikke interessert i å få vite akkurat :p Får jeg ikke spillet til fredagen, så blir det vel mest sannsynlig en tur ut og handle en kopi til i mellomtiden.

 

Hva var grunnen forresten? Ikke leveringstrøbbel håper jeg? :p Isåfall så lover det ikke bra for min del, hehe.

 

Mehh, før sto det dem hadde 10 stykk i lager på Gamezone...

Nå står det bare at "bekreftet 12.10.2011"

Håper dem har inne imorgen azz

 

Sto først 14 eller 15 tror jeg, så de har vel solgt det ut, kan tyde på at de ikke fikk inn så mange, samt ingen LCE så langt, og at de venter fler. LCE skulle vel komme samtidig, men har som sagt oppstått noe leveringsproblemer, eller det er hva som ble sagt i eposten jeg fikk hvertfall, men de regnet med å få inn hvertfall LCE imorgen, dog skal jo aldri si 100%, men jeg håper virkelig så.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Fikk mitt fra spaceworld idag.

De som venter på pakke fra komplett må smøre seg med litt tålmodighet, for jeg la det inn på lageret idag kveld, så sending blir ikke før 12 okt. (jobber der) :p

Nå gjenstår det bare å vente på fanatec sitt ratt og wheel-stand som er antatt å komme på torsdag av UPS :D

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Fikk mitt fra spaceworld idag.

De som venter på pakke fra komplett må smøre seg med litt tålmodighet, for jeg la det inn på lageret idag kveld, så sending blir ikke før 12 okt. (jobber der) :p

Nå gjenstår det bare å vente på fanatec sitt ratt og wheel-stand som er antatt å komme på torsdag av UPS :D

 

Så komplett fikk inn spillet idag/ikveld? Gjelder bare vanlig og LCE utgaven? Isåfall lover jo det godt at Gamezone også har fått inn LCE ikveld/imorgen.

 

 

Edit: Frister litt med et playseat til Fanatec rattet kjenner jeg nå også, ser det har kommet et Forza branda playseat også, som vist skal passe perfekt med Fanatec CSR. Men koster jo 4 lapper, verdt det mon tro? Og er stolen lett å lagre bort?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Fikk mitt fra spaceworld idag.

De som venter på pakke fra komplett må smøre seg med litt tålmodighet, for jeg la det inn på lageret idag kveld, så sending blir ikke før 12 okt. (jobber der) :p

Nå gjenstår det bare å vente på fanatec sitt ratt og wheel-stand som er antatt å komme på torsdag av UPS :D

 

Så komplett fikk inn spillet idag/ikveld? Gjelder bare vanlig og LCE utgaven? Isåfall lover jo det godt at Gamezone også har fått inn LCE ikveld/imorgen.

 

 

Edit: Frister litt med et playseat til Fanatec rattet kjenner jeg nå også, ser det har kommet et Forza branda playseat også, som vist skal passe perfekt med Fanatec CSR. Men koster jo 4 lapper, verdt det mon tro? Og er stolen lett å lagre bort?

 

Jeg har den gamle Solberg editon playseat, og ja det er ganske lett og gjemme bort.

Om det er vært den prisen kan diskuteres. For min del var det vel et unødvendig kjøp ettersom jeg sjeldent bruker det. Nå har jeg riktignok kun Microsoft wheel da

Lenke til kommentar

Vurdert slikt playseat før også, eller har vel egentlig alltid gjort det ved hver nye release av Forza(siden nr2 hvertfall) samt når GT5 kom, men aldri blitt noe av, mest pågrunn av prisen samt litt med tanke på plassen det tar.

 

Så vet ikke helt, frister akkurat nå, men går vel over etterhvert, slik det gjorde sist, men skal aldri si aldri :p

 

Oppsettet jeg har nå, kontorstol, pluss et "fint" bord jeg kan plassere rattet på med pedalene under fungerte flott til GT5 og med Logitech Driving Force GT, men kan vel tenke meg at det hele hadde blitt noe par hakk diggere med et slikt playseat.

Lenke til kommentar

Vurdert slikt playseat før også, eller har vel egentlig alltid gjort det ved hver nye release av Forza(siden nr2 hvertfall) samt når GT5 kom, men aldri blitt noe av, mest pågrunn av prisen samt litt med tanke på plassen det tar.

 

Så vet ikke helt, frister akkurat nå, men går vel over etterhvert, slik det gjorde sist, men skal aldri si aldri :p

 

Oppsettet jeg har nå, kontorstol, pluss et "fint" bord jeg kan plassere rattet på med pedalene under fungerte flott til GT5 og med Logitech Driving Force GT, men kan vel tenke meg at det hele hadde blitt noe par hakk diggere med et slikt playseat.

 

Settet er faktisk utrolig digg og sitte i!

Mitt er i skinn da, så blir litt klamt i lengden :!:

Man kan faktisk bruke den som Datastol vis man modder litt, noe jeg har gjort

Lenke til kommentar

Jasså, nå må du neste poste et bilde tror jeg :p

 

Vis du har en stol du ikke bruker, så bare kapper du beina slik at setet er rett, også om du er heldig så er stolen like bred som Playseat stolen, så da er bare og skru på!! Du kan feks bruke en krakk, eller beinet til en PC stol så du kan snurre rundt!

 

Desverre har jeg den ikke montert slik nå pga jeg tester ratt i FM4, desutten årker jeg ikke og montere den slik igjen med det første :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Jasså, nå må du neste poste et bilde tror jeg :p

 

Jeg skal plukke opp ett slikt Forza 4 edition playseat til lansering, og venter på fanatec greier som er på vei.. Om det er verdt det veit jeg faktisk ikke.. Men første ratt og pedaler og racing sete for min del.. Kommer ikke til å spille stort annet enn bilspill i framtiden, så hvorfor ikke, lever bare 1 gang :roll:

Lenke til kommentar

Har føltes helt idiotisk å bruke så masse penger på ett spill tidligere, men etter mye om og men, så besluttet jeg å bruke penger på ett slikt oppsett.. Skal man først ha ratt med tilbehør så blir det enda mere idiotisk å ikke ha noe å montere fanatec stasjet til som allerede koster en liten formue.. Om det er fornuftig eller ikke kan diskuteres, men for min del er det alt eller ingenting..

Lenke til kommentar

Har spilt bilspill siden commodore 64 fram til dagens konsoller og pc, så har lang fartstid.. Vært med på utviklingen fram til nå og begynner sikkert å dra på årene i forhold til mange her inne, men lidenskapen til alt i forhold til bil har vokst.. Jeg har sikkert eid flere biler og tilbakelagt en god del flere km i det virkelige liv enn de fleste her inne har gjort.. Har eid biler som volvo 740 og mazda mx 5 NB, og kjørt en god del på bane.. Hva er deres historie?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...