Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vil ikke starte i det hele tatt


Anbefalte innlegg

Hei, fikk ny pc ferdigbygget pc idag fra netshop.no(pcbyggeren) fikk startet den opp, alt gikk osv, slo den av når jeg var ferdig bare for å ordne noen ting på gamle dataen men når jeg prøver å slå den på igjen nå skjer det ingenting.

 

Det lyser i både skjermkort og hovedkort, etter å google rundt sa folk det kunne være PSU som var problemet men testet annen PSU jeg har liggende men skjer heller ikke noe da, har også prøvd å bytte AV/PÅ knappen for å se om det kunne være problemet men med intet nytte.

 

Maskinvare:

 

CM: :Fractal Design Define R3 Black Pearl

 

PSU: Chieftec, 750W, CFT-750-14CS, modulær

 

Hovedkort: ASUS Sabertooth B3 P67 USB 3 socket 1155

 

CPU: Intel Core i5 2500K Quad Prosessor

 

CPU Kjøler: Corsair A50 Series CPU Kjøler

 

RAM: Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

 

SSD:OCZ 60 GB SSD 2,5" Vertex 2

 

HDD: Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB

 

Skjermkort: ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX

 

 

 

Noen som har noen tips på hva jeg kan prøve, sjekke opp osv hadde vært veldig fint :)

 

Takk på forhånd

 

Mvh

Espen

Endret av espen2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eh, har ikke så veldig mye peiling på pc så kan ikke gi de beste detaljene. Første jeg gjor når jeg fikk den var å montere CPU kjøleren, startet pcen og alt fungerte fint(installerte programmer, prøvde spill osv). Slo den av når jeg var ferdig for hadde planer om å flytte den men gjor ikke det og da jeg skulle slå på igjen litt senere skjedde ingenting.

 

 

Skal sjekke kablene om alt står skikkelig i, men pcen burde vell klare å starte selv om det er problemet?

Lenke til kommentar

nope, om det er en termisk feil, betyr det hovedsaklig at hovedkortet ditt er defekt.. det innebærer at noen små komponenter på kortet ikke klarer og håndtere spenningen på kortert riktig, og enda mindre starte til slutt.. du kan vente ca 1 døgn, og starte pc'en. gjør den det, men samme problem gjentar seg neste gang du skal skru den på, så er det 100 prosent at hovedkortet er gåent.. dette er btw ikke uvanlig med selvbygg.. har selv erfart at både cpu, gpu, minne å alt annet streiker selvom det er kliss nytt... det er bare sånn det er med elektronikk.. men som sagt, erru heldig kan det bare være en løs kabel... uansett har hovedkortet garanti, og leverandøren rask leveringstid, så dette ordner seg :) men jævlig irriterende uansett!!!

Lenke til kommentar

har du sjekket at power-on (PWR) kabelen fra Power-knappet til pins på hovedkortet er festet til riktige PINS? Har opplevd flere ganger at PC klarer fint å starte første gangen du kobler til strømmen (ofte av seg selv..), og da at du aldri har brukt PWR knappen i det hele tatt ennå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...