Gå til innhold

Tråden for alle studenter i UK


ahpadt

Anbefalte innlegg

Noen som har gått på City University i London? Har planer om å studere business i London/Storbritannia etter jeg er ferdig med VGS, og har hørt at City er bra for business og finans.

Bumper for dette spørsmålet pluss at jeg har et spørsmål jeg og.

 

Jeg er ikke så veldig god i engelsk, jeg forstår, snakker og kan ha en samtale på engelsk, i tillegg fikk jeg 3 i engelsk for vgs. 1 (dette skal jeg ta opp).

 

Lærer man engelsk ved å gå på et engelsk universitet, eller blir det for vanskelig? Noen som har erfaringer med å være dårlig i engelsk til å bli god?

 

Man vil bli bedre i engelsk av å bo og studere her. Jeg studerte historie og der ble du marked down hvis du ikke hadde korrekt akademist engelsk når du skrev oppgaver - jeg vet ikke hvordan det er ved andre univ eller ved andre studieretninger, men å lære meg å skrive korrekt og bra akademisk engelsk var nok det største obstacle å komme over.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

http://en.wikipedia.org/wiki/Sivilingeni%C3%B8r

 

Stemmer det som står i andre avsnitt i den linken om at studenter med en Bachelor i Ingeniørfag som har gått en linje som er akkreditert av Engineering Council UK, kan få søke om å bruke tittelen Sivilingeniør ?

 

Vet selvfølgelig at tittelen Sivilingeniør nå er fjernet og at denne ikke finnes lenger, men lurer på om det virkelig var slik før? Bruke tittelen som man har fått etter 5 års studier opp mot 3 års studier, eller bommer jeg grovt her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God kveld folkens!

 

Bestemte meg for noen måneder siden at jeg vil studere i England neste år og tok kontakt med ACTP og føler jeg har fått god hjelp fra dem og får fortsatt god hjelp, så ingen klager på dem fra min side. Jeg vet ikke hvor mange sider jeg har lest på denne tråden, men føler at de fleste her skal studere noe innenfor økonomi og ingeniør relaterte utdanninger, men jeg vil studere grafisk design.

 

For et par uker siden så var jeg på en workshop arrangert av ACTP og snakket med Falmouth University college, Kingston University og Middlesex University. Her om dagen så fikk jeg mail fra veilederen min hos ACTP at Falmouth og Middlesex vil gi meg en plass hos dem (Har ikke sendt inn UCAS søknad eller noe enda), men jeg er litt usikker på hvem av skolene jeg skal velge, er det noen her som har kjennskap til disse universitene? Jeg har lest ganske mye rundt på nettet om dem, og de virker veldig gode innenfor det jeg søker.

 

En annen ting, er det noen her som har brukt ACTP og søkt andre på andre universiteter utenom dem som er på listen til ACTP? Var det noe problematisk, eller gikk det helt ok?

 

Noen som har erfaring med grafisk design utdanning i England, eller lignende utdanning der som feks. illustrasjon, foto, noe innenfor media?

 

:)

Lenke til kommentar

Det er ingen krav fra Pond om at du søker på skolene deres. Du burde gjøre litt research på egen hånd og se om det er andre skoler du vil anse som mer interessante.

 

Godt å høre. Har gjort litt research og funnet noen andre skoler jeg trolig kommer til å søke på.

Lenke til kommentar

Noen som har gått på City University i London? Har planer om å studere business i London/Storbritannia etter jeg er ferdig med VGS, og har hørt at City er bra for business og finans.

 

CASS er bra, men det er spesielt på finans de utmerker seg. Det finnes nok universiteter som slår City på business.

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia....ilingeni%C3%B8r

 

Stemmer det som står i andre avsnitt i den linken om at studenter med en Bachelor i Ingeniørfag som har gått en linje som er akkreditert av Engineering Council UK, kan få søke om å bruke tittelen Sivilingeniør ?

 

Vet selvfølgelig at tittelen Sivilingeniør nå er fjernet og at denne ikke finnes lenger, men lurer på om det virkelig var slik før? Bruke tittelen som man har fått etter 5 års studier opp mot 3 års studier, eller bommer jeg grovt her.

 

Jeg tror du kan søke om å få bruke siv.ing-tittelen om du har gjort 4 åring MEng i UK (om det betyr noe for deg). Er mindre sikker på om du kan gjøre det etter BEng.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

http://en.wikipedia....ilingeni%C3%B8r

Stemmer det som står i andre avsnitt i den linken om at studenter med en Bachelor i Ingeniørfag som har gått en linje som er akkreditert av Engineering Council UK, kan få søke om å bruke tittelen Sivilingeniør ?

Vet selvfølgelig at tittelen Sivilingeniør nå er fjernet og at denne ikke finnes lenger, men lurer på om det virkelig var slik før? Bruke tittelen som man har fått etter 5 års studier opp mot 3 års studier, eller bommer jeg grovt her.

 

Du vet selvfølgelig feil, som mange andre tullinger.

Tittelen lever i beste velgående og er beskyttet av den norske lov.

Lenke til kommentar

Bumper denne tråden, jeg! :) Sliter sinnsykt med motivasjonsbrevet mitt, selv om jeg har fått skriblet ned det aller viktigste. Er noe jeg sliter veldig med, da; hvordan jeg skal spille på det å være norsk student i UK. Hvordan valgte folk her og vinkle det?

 

Jeg skrev bare litt om at jeg så frem til å være en del av et internasjonalt miljø (Bath har nesten 20-25% non-UK) -- det er jo nesten et slags biprodukt av å studere i utlandet. Man lærer veldig mye om andre kulturer og om hvordan folk tenker.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg skrev bare litt om at jeg så frem til å være en del av et internasjonalt miljø (Bath har nesten 20-25% non-UK) -- det er jo nesten et slags biprodukt av å studere i utlandet. Man lærer veldig mye om andre kulturer og om hvordan folk tenker.

Notert! Er du fornøyd med Bath? Det er veldig internasjonal, så møter du ofte på andre norske studenter? Har vurdert å søke dit, selv om jeg tviler på at jeg kommer inn... Får se hvordan motivasjonsbrevet blir seende ut.

Lenke til kommentar

Notert! Er du fornøyd med Bath? Det er veldig internasjonal, så møter du ofte på andre norske studenter? Har vurdert å søke dit, selv om jeg tviler på at jeg kommer inn... Får se hvordan motivasjonsbrevet blir seende ut.

 

Det er norske folk her, men nesten ingen i mitt fakultet. Veldig bra miljø. Liker meg veldig godt her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ville valgt Bath eller Durham -- gode universiteter men områdene er ganske ulike. Ta med det utenom-akademiske i avgjørelsen din.

 

Durham er vel mer campus basert enn Bath, hvis jeg ikke tar feil? Har hørt mye bra om byen Bath fra folk som var der et halv år gjennom den videregående skolen vår. Et problem med Bath er at de krever 6 i matte, noe jeg ikke har.

Lenke til kommentar

Durham er noe midt i mellom - de er et veldig gammelt og historisk univ, og de har flere 'college' som du kan bo på alle tre årene hvis du vil. Samtidig er collegene spredt rundt om i utkanten av 'byen'. Det samme gjelder universitetet, hvor forelseninger, bibl osv er spredt utover 2-3-4 områder. Det er altså ikke samlet sammen som på et moderne campus univ.

 

 

Husk at Durham er LITE, og at selv om det er en kort vei på tog til Newcastle er det ofte et tiltak å komme seg ut (ifl de som studerer der).

 

På den andre siden er det jo et bra univ.

 

Hvis du har 5 i matte så er det fortsatt en ide å søke til Bath forresten. Kravene på websiden er ofte guidelines only, og å ha en pengesterk norsk student i hardt økonomisk klima med lavere studietall i år enn før kommer godt med.

Lenke til kommentar

Durham er noe midt i mellom - de er et veldig gammelt og historisk univ, og de har flere 'college' som du kan bo på alle tre årene hvis du vil. Samtidig er collegene spredt rundt om i utkanten av 'byen'. Det samme gjelder universitetet, hvor forelseninger, bibl osv er spredt utover 2-3-4 områder. Det er altså ikke samlet sammen som på et moderne campus univ.

 

 

Husk at Durham er LITE, og at selv om det er en kort vei på tog til Newcastle er det ofte et tiltak å komme seg ut (ifl de som studerer der).

 

På den andre siden er det jo et bra univ.

 

Hvis du har 5 i matte så er det fortsatt en ide å søke til Bath forresten. Kravene på websiden er ofte guidelines only, og å ha en pengesterk norsk student i hardt økonomisk klima med lavere studietall i år enn før kommer godt med.

 

Takk for info! Noen mening om hvilket av de 2 som er best med tanke på karriere senere, tenker da mest på Norge, men også i England.

Lenke til kommentar

Durham er vel mer campus basert enn Bath, hvis jeg ikke tar feil? Har hørt mye bra om byen Bath fra folk som var der et halv år gjennom den videregående skolen vår. Et problem med Bath er at de krever 6 i matte, noe jeg ikke har.

 

I Bath er alt på et relativt intimt campus. Du kan gå gjennom det på 5-10 minutter. Hmm. Kravet mitt var ""bare"" 5 i R2... :-/

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

I Bath er alt på et relativt intimt campus. Du kan gå gjennom det på 5-10 minutter. Hmm. Kravet mitt var ""bare"" 5 i R2... :-/

 

Kommer hvertfall til å søke både Bath og Durham, med de andre som relativt ¨sikre¨alternativer. Tenkte å få sendt inn søknaden før jul, venter kun på anbefalingsbrev. Hvor lang tid tar det ca å få svar? Og hvis ejg har forstått det riktig så trenger jeg ikke TOEFL siden jeg har 5 i engelsk?

Lenke til kommentar

5 i engelsk holder. Hvor lang tid det tar med å få svar vil variere fra fakultet til fakultet. Elektrofakultetet er i hvert fall treige (selv om dette vil avhenge når på året du gjør dette - om det er rundt eksamen ca januar-februar så kan det ta sin tid''). Jo tidligere du får sendt, jo bedre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...