Gå til innhold

Til alle Audi-eiere: Bruk blinklysene deres!


Kakeshoma

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører en Audi A6, og finner ikke meg helt igjenn i utsagnene til TS. Jeg blinker ikke midt på mørkeste natten når det ikke er trafikk i rundt. Men er det midt på dagen blinker jeg selfølgelig så fremt det er trafikk i rundt meg.

 

Hvorfor er Audi ille? I trøndelag er det mange som kjører Audi, og synes ikke Audi er værre en noen andre merker. Værste sorten er vel BMW og Volvo spør du meg, typiske råne biler.

Lenke til kommentar

Jeg kjører audi, og tror jeg skal begynne å kjøre som en dritt. Som en annen i tråden sier, kjeften har jeg jo allerede fått. De fleste vil oppføre seg etter, og oppfylle andres forventninger. Leter du etter noe hos noen så finner du det.

 

Selv bruker jeg alltid blinklys så lenge det er andre biler i nærheten. (jeg blinker sjeldent når jeg ligger alene på motorveien og skal svinge av f.eks)

 

Jeg holder også god avstand til bilen foran. Derimot så har jeg ingen skrupler mot å kjøre forbi rasshøl på høyresida, når de ligger og runker i venstrefelt for å kjøre forbi en lastebil 3km frem. Jeg kjører ofte over fartsgrensen, og jeg er ikke redd for å kjøre forbi. Jeg kjører dog _alltid_ etter forholdene, og jeg kjører bare forbi når det er god sikt fremover, til tross for at en forbikjøring ikke tar mange metrene når man ikke er redd for å bruke gasspedalen. Som tidligere nevnt holder jeg også god avstand, og eneste unntaket er om du kjører ut rett foran meg på en forkjørsvei, eller ligger og runker under fartsgrensen i venstrefeltet på motorveien, da ber du om å få en bil i ræva.

 

Så ja, om du oppfatter at en audi ligger helt oppi ræva på deg, så ta en vurdering på om du kunne gjort noe annerledes for å unngå det. (brukte du 3 minutter på å komme opp i 50km/t på en 50-vei, ligger du under fartsgrensen, ligger du unødvendig i venstrefeltet etc)

 

Og så er jeg enig i at det er mange dumme audi-førere, jeg har mer enn en gang fått en audi trykt opp i ræva når jeg ligger i 100 på 90-vei og det er et fartskamera bare noen meter lenger frem.

På andre siden så er suv-førere, og gamlinger, og mikrobilførere også hardt representert på å kjøre som idioter.

Lenke til kommentar

De som selv kjører Audi skulle ikke hatt lov til å kommentere her.. Blir bare mer som å beskytte hverandre.

"Her kommer vi om nedsettende kommentarer om kjøringen til en hel gruppe med trafikanter, og gud forby at de skal kunne forsvare seg"

(offtopic) haha, nei gud forby:P skulle nesten tru at noen misunner oss Audi'ene våre jo:D

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som driter i hvilket merke bilen er, men får lyst til å gjøre ting som ville skaffet meg en voldsdom hver gang noen ikke bruker blinklys? Og spesielt ut av rundkjøringer, verste jeg vet når jeg kjører, og jeg er faen ikke 18 enda, men bare øvelseskjører..

ja takk! bor i Oslo, og i rundkjøringa på stovner har jeg fått bil i sia mer enn en gang fordi idioten legger seg feil og trur blinklyset er til pynt:p kan det være SÅÅÅÅÅÅ jævli vanskelig og signalisere til andre bilister, så det blir bedre trafikkflyt!? er veldig irriterende at vi som faktisk holder oss til vegtrafikk loven hele tiden må "redde" andre tullinger, med å vike fra venstre, gi etter for farts junkier og bite tenna i ratte! fader, lappen koster deg i beste fall 20k om du faktisk KAN kjøre. det er sure penger as, den dagen svina inndrar lappen din...

Lenke til kommentar

ja takk! bor i Oslo, og i rundkjøringa på stovner har jeg fått bil i sia mer enn en gang fordi idioten legger seg feil og trur blinklyset er til pynt:p kan det være SÅÅÅÅÅÅ jævli vanskelig og signalisere til andre bilister, så det blir bedre trafikkflyt!?

 

Mao har du kræsja flere ganger i samme kryss fordi andre sjåfører kjører feil.. :hmm:

 

mmm.... lynet KAN slå ned samme sted 2 ganger, selvom oddsen er dårlig for at det skl skje skjønner u! no mer du lurte på?

Lenke til kommentar

I dag var det en idiot som kjørte i 40 gjennom storgata gjennom byen (fire felt gjennom hele byen, er 50 vei) i tillegg praktisk talt parkerte han i hvert eneste lyskryss, til tross for at det var grønt.

 

Han kjørte saab. I dag registrerte jeg faktisk ingen audier som kjørte på en kritikkverdig måte. SAAB derimot er et forferdelig merke... :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...