Gå til innhold

Opprørernes familier kastes ut av kommunalboliger!


Anbefalte innlegg

I denne artikkelen, kan vi lese at David Camerons regjering, nå har begynt å frata de deltakende i opprørende i UK retten på kommunal bolig. Problemet er bare at de ikke nøyer seg med å straffe den kiriminellle. De straffer hele familien. En 18 år gammel gutt/mann er mistenkt for å ha deltatt i plyndrinngen av en elektronikkbutikk under opptøyene i London. Bevises han skyldig, vil både han, moren og søsteren på 8 kastes ut. Dette er helt horribelt. Jeg skjønner ikke at ikke de kan nøye seg med å straffe han ene, gjerne med fengselsstraff.

 

Når det er sagt, kan jeg godt skjønne opptøyene. England har alltid hatt en stor arbeiderklasse, som i de siste årene har blitt ennå større. Mange av disse går aldri noen jobb, og får de det er det som billettør på undergrunnen eller avisbud. Hvis ikke de får seg en dårlig betalt jobb, får de en ennå dårligere betalt trygd. Her må voksne mennesker leve for 60 kroner dagen. Det er for vilt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk deg om. Hvorfor skal en søster på 8 med null påvirkningskraft bli kastet ut av hjemmet sitt? Hvorfor holder det ikke å straffe sønnen?

 

Sønnen blir straffet, men det blir avgjort av en domstol, dette er urelatert til den straffen sønnen får.

 

Det som skjer her er a moren skrev under på en kontrakt, den kontrakten har blitt brutt = hun får ikke lenger en subsidiert bolig men må finne et eget på det private markedet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kanskje foreldrene prøver litt hardere på å holde ungdommen i hus?

 

Sønnen er 18, og myndig. Det er ikke lett å holde styr på en slik unge.

Hun er da fortsatt ansvarlig for at samtlige som bor i leiligheten følge leiekontrakta selv om de er myndig. Det hadde selvfølgelig vert å foretrukke at sønnens handlinger ikke ramma andre, men her er det teknisk sett mora som har brutt leiekontrakta ved å huse en kriminell, noe som strider mot leiekontrakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Hanske. Dette er forkastelig, siden foreldrene kan ikke alltid vite hva sønnen driver på med, spesielt når han er 18 år. Hva skulle foreldrene gjort annerledes? De vil ikke klare å holde han hjemme og kaster de han ut, vil han trolig havne i gjengmiljøer.

 

Jeg er imot kollektiv avtraffelse. De burde heller straffe de involverte langt hardere. Problemet i dag er at tyveri og hærverk straffet like hardt som brudd på trafikkreglene. Hvis de som var involvert i masseopprør fikk et halvt år fengsel hver, og de hadde nok politi til å ta dem, så tror jeg opprørene ville holdt seg hjemme.

 

Å ta ifra dem sosialboligene vil skape frykt, men det vil også gjøre opprørene forbannet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sønnen er 18, og myndig. Det er ikke lett å holde styr på en slik unge.

Hun er da fortsatt ansvarlig for at samtlige som bor i leiligheten følge leiekontrakta selv om de er myndig. Det hadde selvfølgelig vert å foretrukke at sønnens handlinger ikke ramma andre, men her er det teknisk sett mora som har brutt leiekontrakta ved å huse en kriminell, noe som strider mot leiekontrakta.

 

Man kan ikke følge med på alt barna gjør hele tiden. Hvertfall ikke utenfor leiligheten.

 

Jeg er enig med Hanske. Dette er forkastelig, siden foreldrene kan ikke alltid vite hva sønnen driver på med, spesielt når han er 18 år. Hva skulle foreldrene gjort annerledes? De vil ikke klare å holde han hjemme og kaster de han ut, vil han trolig havne i gjengmiljøer.

 

Jeg er imot kollektiv avtraffelse. De burde heller straffe de involverte langt hardere. Problemet i dag er at tyveri og hærverk straffet like hardt som brudd på trafikkreglene. Hvis de som var involvert i masseopprør fikk et halvt år fengsel hver, og de hadde nok politi til å ta dem, så tror jeg opprørene ville holdt seg hjemme.

 

Å ta ifra dem sosialboligene vil skape frykt, men det vil også gjøre opprørene forbannet.

 

Her er vi 100% enige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skulle foreldrene gjort annerledes?

Etter engelsk tenkjing skal du ha kontroll på alle du let bu i husværet du leiger. ALLE. Greier du ikkje det skal du kasta dei ut. Er dei då under 18 skal du ta kontakt med styresmaktene og la dei ta seg av handsaminga, er dei over 18 får dei sigla i sin eigen sjø. Gjer du ikkje slik, er du medskuldig i brotsverket. Kor vidt konsekvensen går ut over ditt eige barn eller ikkje er heilt likesælt, og dessutan vert engelsk tenkjing då: Hadde DU gjort di plikt då du oppseda han/henne, hadde ikkje dette hendt. Sidan du ikkje gjorde denne plikta, vert saka ditt problem.

 

Ein kan - i dette som i reglane om venstrekøyring - gjerne mislika AT engelskmennene tenkjer slik og gjer slik, men ein kan ikkje endra det av di andre land tykkjer dette er mindre lurt. Det er nemleg DEI som styrer i SITT land, nett som nordmenn styrer i sitt!

Lenke til kommentar

Sønnen er 18, og myndig. Det er ikke lett å holde styr på en slik unge.

Hun er da fortsatt ansvarlig for at samtlige som bor i leiligheten følge leiekontrakta selv om de er myndig. Det hadde selvfølgelig vert å foretrukke at sønnens handlinger ikke ramma andre, men her er det teknisk sett mora som har brutt leiekontrakta ved å huse en kriminell, noe som strider mot leiekontrakta.

 

Man kan ikke følge med på alt barna gjør hele tiden. Hvertfall ikke utenfor leiligheten.

 

 

Jeg er enig med Hanske. Dette er forkastelig, siden foreldrene kan ikke alltid vite hva sønnen driver på med, spesielt når han er 18 år. Hva skulle foreldrene gjort annerledes? De vil ikke klare å holde han hjemme og kaster de han ut, vil han trolig havne i gjengmiljøer.

 

Jeg er imot kollektiv avtraffelse. De burde heller straffe de involverte langt hardere. Problemet i dag er at tyveri og hærverk straffet like hardt som brudd på trafikkreglene. Hvis de som var involvert i masseopprør fikk et halvt år fengsel hver, og de hadde nok politi til å ta dem, så tror jeg opprørene ville holdt seg hjemme.

 

Å ta ifra dem sosialboligene vil skape frykt, men det vil også gjøre opprørene forbannet.

 

Her er vi 100% enige.

 

Nei det kan man ikke, men det gjør heller ikke at leiekontrakta blir ugyldig. Dersom leiekontrakta ikke tillot røyking eller kjæledyr og sønnen hadde røyka eller holdt kjeledyr i leiligheten så er det like mye oppsigelsesgrunne enten mora vet om det eller ikke. Og det er ikke en reaksjon på at han var med å plyndra, men et brudd på reglene for leie av bolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3208104.ece

- Kriminelle bør kastes ut av trygdeboliger

Britene har begynt å kaste ut uromakere fra trygdeboliger. FpU mener vi bør gjøre det samme i Norge.

 

- Jeg tror at noe av det man gjør her, er å ansvarliggjøre folk for egne valg. Dette er helt sentralt for å stoppe de opptøyene man har sett, sier Ove A. Vanebo til Nettavisen.

 

- Som enkelte peker på, så skyldes mye av dette gruppepress. Det er viktig å vise at hvis man gjør noe galt, så vil det få konsekvenser, legger han til.

Lenke til kommentar

Dro deler av problemet over til en Norsk problematikk.

 

Det er viktig og vite at når en velger i gå i mot loven, noke som i utgangspunktet skal være unødvendig.. at det har sine konsekvenser, der har det sine konsekvenser.

Jada, surt for familien, surt for han hormonelle tenåringen som får heile familien kasta på dør..

 

Han gjør nok ikkje det igjen :D

Lenke til kommentar

Hvorfor skal en leiekontrakt på bolig være relatert til andre forhold som skjer utenfor? Hele konseptet er jo feil i utgangspunktet, og omtrent som ekstra-straff for fattige.

 

Jeg er rimelig sikker på at Vanebo fra Frp ikke ville innført samme prinsippet feks. relatert til bil/trafikk, dvs. pappagutten som er ei trafikkbølle med bil finansiert hjemmefra, -da skal foreldrene straffes også, gjerne med prikk-belasting

 

Hvor skal grensene gå for indirekte-skyld overfor andre individers handlinger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal en leiekontrakt på bolig være relatert til andre forhold som skjer utenfor? Hele konseptet er jo feil i utgangspunktet, og omtrent som ekstra-straff for fattige.

 

Var nå egentlig tenkt for gjengkriminalitet

The legal status and management of council houses, and the social housing sector, has been subject to lobbying and change in recent years. Local Authorities now have new legal powers to enable them to deal with anti-social behaviour and the misuse of council houses by organised gangs or anti-social tenants. An example is when a gang uses social housing as a "crack house".

http://en.wikipedia.org/wiki/Council_house#Law

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...