Gå til innhold

Vil du brenne i helvete?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svar til atlanterhavet: I stedet for å spy ut galder og blære, om hvor fæle alle er, så kan du begynne å kommentere og skrive her inne. Helst på norsk bokmål da det er mye enklere å forholde seg til for majoriteten her inne.

 

At troende ikke får si sin mening her inne er tåpelig sagt...

 

Du lider av store vrangforestillinger som du burde kvitte deg med, atlanterhavet, bare så det er sagt.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en kamerat som bor i Finland og som sa at dette er en "kristen" sekt med et særdeles lavt antall medlemmer. JV er det dog ikke.

 

Religion generelt gjør meg kvalm.

Meg og, og jeg er kristen.

 

Problemet er at det IKKE er fundamentalister, men helt vanlige kristne som skriver innlegg i avisene som gjenspeiler disse tankene. De også ser sitt snitt i å verve flere medlemmer til menigheten sin (det gjennomsnitts alderen nok begynner å bli bortimot kisteklar...)

Hva er en fundamentalist?

 

Hva gjennomsnittsalder angår; det du påstår er nok feil.

 

Frykten for at Norge skal bli helt avkristnet er så sterk at de ikke lar fornuft eller viten råde, men tyr til helle råttne tiltak for å redde det de med rette anser som stumpene av deres elskede tro som færre og færre har noen tro på....

Kan i grunnen si meg enig i det; religiøse kristne er ofte styrt av frykt, da selvsagt også frykt for at landet skal bli avkristnet, men vi "vanlige" kristne er ikke det. Jeg er ikke det minste redd for at feks kirke og stat skal skilles, jeg har derimot ønsket det i mange år. Det kirka serverer nå er jo religion og ikke kristendom. Kan for øvrig opplyse om at det aldri før har vært så mange som har blitt kristne som akkurat nå, men problemet midt oppi det er at det er så mange religiøse kristne som dæljer Bibelen i huet på folk. Det er mao. ikke interessant å skrive om i avisene, selv om det ofte står trykt i kristne aviser "50 frelst her", "120 frelst der"..

 

Og på en måte har de helt rett. Nådestøtet til kristendommen her i landet kommer til å bli at stat skiller seg fra kirken og ikke overfører 1500 millioner kroner (2011) og hvordan har de få kristne som er igjen tenkt å finansere kirkene (som i følge norsk lov tilfeller de kristne....), noen av kirkene er jo store monumentale bygg som krever masse vedlikehold og greier for ikke å snakke om oppvarming for de få på første rad som gidder å komme på en søndag og høre på påstandene som renner ut av det som til nå har vært en stats lønnet trollmann?

Du mangler helt grunnleggende kunnskap om de forskjellige menighetene som finnes rundt omkring.

 

Ikke ment som et motargument, men som ren opplysning; kirkene er like mye kulturbygg som religiøse - om det ikke var tilfelle, hva hadde vært poenget å verne om feks stavkirkene. Selv om folk slutter å gå i kirka har jo bygget i seg selv kulturell verdi, og staten har ansvar for å holde det ved like så det ikke forfaller (i.e. gi eier eller bruker tilskudd til vedlikehold, evt. pålegge eier å gjennomføre tiltak slik at det ikke skal forfalle)

 

For the record: Jeg går ikke i kirken annet enn i jula. Av og til ikke en gang da.

 

En del sekter vil overleve, de gjør det jo i dag, men når DNK skrumper inn til ingenting vil det faktisk ikke lenger være noen "moderate" kristne igjen (de er enten blitt konservative og små dogmatiske i sin tro elelr droppet gude tro i det store og hele...)... Det er jo dette vi ser i innlegg skrevet av kristne etter 22-7, de er ikke lenger så moderate når de kjemper for det de selv anser som sin eksistens... Jesus er på vei ut, enten byttet ut med noe new age greier i samme gata eller helt bort fra folks bevissthet, men på vei ut er han.

Interessant at du blander "sekter" og statskirke.

 

Hvorfor vil det ikke være "moderate" kristne igjen om statskirken forsvinner? (Ja, jeg ser at de blir "enten eller", men det er på ingen måte en forklaringhvorfor du tror det blir sånn)

 

New Age-greier i samme gata? Hehe what? Hva er samme gata da, i grunnen? Igjen, du mangler helt grunnleggende kunnskap.

 

Svært få unge i dag får seg til å tro på disse påstandene, og med rette!!, og det de fleste kristne "ser" er at kristendommen vil dø ut sammen med de eldste i generasjonen som i dag er eldst, de som faktisk ble indoktrinert i kristendom og som aldri egentlig har tenkt over hve religion egentlig er... (litt generalisering kan vi vel tåle...?)

I beste fall en sannhet med visse modifikasjoner, ettersom jeg selv har helt andre erfaringer. Kan bare anta at de unge du snakker om er dine nærmeste venner.

 

Igjen, du mangler helt grunnleggende kunnskap, kunnskap man bør ha inne for å i det heletatt ha grunnlag for å uttale seg. Hadde du hatt dokumentasjon på noen av dine påstander hadde det jo vært greit, men det er jo bare synsing som du fremstiller som sannhet. Det samme som kristne blir kritisert for å gjøre, mind you.. Men du skal for all del få lov til å synse hva du vil.

 

Generalisering tåler man ja. :) Men da må man også tåle å få svar tilbake om noe av det man påstår ikke stemmer.

 

Så nei, dette som har stått av innlegg i avisene i etterkant av 22-7 er ikke skrevet av kristne fundementalister, ihvertfall ikke alt av det. Det er skrevet av kristne som i desperasjon prøver å finne nye veier å rekrutere folk... Alt for jesus vet du, da helliger målet metodene som brukes.... Er ikke så nøye hvordan det gjøres bare du kan få folk til å tro på løse påstander som det blir bare klarere og klarere at er falske.

Du kjenner alle som har skrevet "kristne" innlegg i alle aviser og nettaviser etter 22-7?

 

Vi kristne kan bruke hvilke metoder vi ønsker for å "verve" folk da, mao?

 

Hvordan har det blitt klarere og klarere da, mener du?

 

 

 

Og på jesus (Med liten bokstav siden jesus aldri har eksistert.

 

Og de kaller seg kristne, men jeg har faktisk hørt en del andre kristne som ikke kaller dem for kristne... Så det er ikke godt å si hvor vitnene står hen...

At personen Jesus har eksistert, er det vel i grunnen ikke så veldig mye tvil om. http://illvit.no/spor-oss/er-jesus-en-historisk-person

 

De er ikke kristne av den enkle grunn at de har en annen lære enn den som står i Bibelen. Blir som å kalle jødene kristne når de som kjent er, ja nettopp, jøder.

 

Hadde du vært interessert i å se hvor vitnene står hen, hadde du jo kunnet google. Du er jo ikke evneveik heller? :roll:

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

At personen Jesus har eksistert, er det vel i grunnen ikke så veldig mye tvil om. http://illvit.no/spor-oss/er-jesus-en-historisk-person

Jeg skal aldri mer kjøpe Illustrert vitenskap. Makan til lemfeldig omgang med fakta.

For det første så bruker den Josefus som "kilde" for Jesu eksistens - selv om de fleste forskere er enige om at Josefus sine skrifter er blitt forfalsket i senere tider...

 

 

Her er en kilde som på mange måter motbeviser dette med at Tacitus nevner noen "Kristus":

http://www.textexcavation.com/documents/zaratacituschrestianos.pdf

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, har lest gjennom denne tråden og leser at det stilles tvil om at Jesus har eksistert og generelt betviles at Guds ord ( bibelen) er sann. turbonello stiller spørsmålstegn til Jesus som en historisk person.

 

Jeg tror at Jesus eksisterte som en historisk person og jeg tror også at bibelen er Guds sanne ord. Men å tro er faktisk å tro og søke sannheten. Noen tror at det finnes en evighet og noen ikke. Men uansett, så vet man at en selv eksisterer (håper jeg), at man ikke er i et slags Matrix.

 

Det går fint an å ikke tro, og det er ekstra lett i vår rike del av verden. Det er faktisk vanskelig å la seg overbevise som rik; bare les Lukas 16 om den rike mann og Lasarus.

 

 

Faktisk finnes helvete her på jord også med tanke på tortur, fengsling, mishandling osv. (ref topic)

 

Jeg vil anbefale alle til å oppriktig søke Jesus og be han komme inn i hjertet og lete i bibelen. Men når man leser bibelen som fanden, så blir man ikke klokere.

Lenke til kommentar

Jeg tror at Jesus eksisterte som en historisk person og jeg tror også at bibelen er Guds sanne ord. Men å tro er faktisk å tro og søke sannheten. Noen tror at det finnes en evighet og noen ikke. Men uansett, så vet man at en selv eksisterer (håper jeg), at man ikke er i et slags Matrix.

 

Det var en av mange menn for to tusen år siden som ble gitt navnet "Jesus" (uttales Hesús),

tildeldigvis ble det skrevet bok om denne Jesus, men de som skrev boken spiste fleinsopp mens de skrev,

så det ble en litt fantasifull bok, akkurat som "Per, Pål og Espen Askeladd", bortsett fra at "P,P og EA" har en større sannsynlighet for faktisk å være sann.

 

Det går fint an å ikke tro, og det er ekstra lett i vår rike del av verden. Det er faktisk vanskelig å la seg overbevise som rik; bare les Lukas 16 om den rike mann og Lasarus.

Det er faktisk lett å ikke tro på noen som helst "gud" i alle deler av verden,

bare folk får øynene opp for hvor mye faenskap og krig religion står bak i all den tid det har eksistert.

 

 

Faktisk finnes helvete her på jord også med tanke på tortur, fengsling, mishandling osv. (ref topic)

Det finnes i den form av "Hel" også, i form av en plass nevnt i Norønn Mytologi, men tror du ikke de kristene tyvene har stjålet ideen til sin egen bok!?

Helvete på jord kan også beskrive all den krig som har pågått etter kristendommen som kom som et oppkast i bakrus en søndag morgen.

 

Jeg vil anbefale alle til å oppriktig søke Jesus og be han komme inn i hjertet og lete i bibelen. Men når man leser bibelen som fanden, så blir man ikke klokere.

 

Om jeg vil lese en fantasibok så holder jeg meg til Tolkien eller Feist, de er virkelig gode forfattere.

Men, ellers det smarteste som står skrevet i innlegget.

"Men når man leser bibelen *klipp*, så blir man ikke klokere". <- RIKTIG.

Lenke til kommentar

Jeg tror at Jesus eksisterte som en historisk person og jeg tror også at bibelen er Guds sanne ord. Men å tro er faktisk å tro og søke sannheten.

Nei, tro er det motsatte av å SØKE sannhet, for det låser den som tror han søker til noe som han tror er en sannhet. Du sier det jo selv. Dette med at dere religiøse "søker" er noe dere selv innbiller dere, for søker du låser du deg nemlig IKKE til EN oppfattning og proklamerer at du tror det er sannhet, da holder du mulighetene for åpne og det gjør du virkelig ikke Luske_Ludvig!

 

Faktisk så er religiøse de mest uærlige menneskene som finnes på dette området, for ikke skjønner de at de lures til å tro at de er søkende, de skjønner heller ikke at de ikke er søkende. Bare tenk over det et lite øyeblikk er du snill:

 

Hvis du sier at du tror at Rosenborg er det beste fotball laget sier det seg selv at du IKKE søker etter hva du tror er det beste fotball laget, du har jo allerede funnet det og sier at du TROR det er Rosenborg. Skjønner? Det samme går for det du tror på også, du søker ikke du, du konkluderer.

 

Og hvordan du kan mene at ærlige mennesker kan "søke" i noe som er påstander klarer jeg ikke helt å forstå, og jeg tror ikke du forstår det heller, men det kan ha noe med at du er opplært til å tro at du søker i om din gud (som ikke har noe med å søke å gjøre i det hele tatt) og til å tro at det endelige søkets mål er å TRO på Jesus... Vel, du er lurt, så enkelt. Men heller ikke det er du istand til å forstå der du sitter og tror du holder i fasiten dessverre...

 

Og vær så vennlig å la være å si at du har søkt og funnet gud, for hva har du egentlig søkt i annet enn påstander og du kan da ikke for alvor mene at påstander er noe man bør søke i?

Lenke til kommentar

Og vær så vennlig å la være å si at du har søkt og funnet gud, for hva har du egentlig søkt i annet enn påstander og du kan da ikke for alvor mene at påstander er noe man bør søke i?

 

Det er ingen påstand at mange av profetiene i bibelen er oppfylt? Hvordan kan det ha seg at Israel har blitt gjennopprettet og at stamme for stamme av Israels 12 stammer kommer til bake til landet. Både språk og dialekter er i behold!

 

Hvordan har det seg at dyrets merke er profetert om i bibelen?

 

Hvordan har det seg at mennesker har hatt nær døden opplevelser?

 

Hvordan kan det ha seg at Jesus forutsa at at tempelet i Jerusalem "ikke kom til å bli stein tilbake for stein." -->Tempelet brente og alle steiner måtte brytes opp for å hente alt gullet som var smeltet ned i mellom.

 

 

Hvordan kan det ha seg at det er profetert at tempelet bygges opp igjen på samme plass som det stod?

 

Alt dette er jo ikke påstander, men faktum som har skjedd / kommer til å skje?

 

 

Jeg ønsker ikke å fordømme / dømme noen. Jeg har selv gått min vei! Dere reiser spørmålet og jeg svarer så godt som jeg kan. Jeg er glad i alle mennesker og meninger er det lov å diskutere! Jeg forstår ikke alt! Så ærlig skal jeg være. Og selfølgelig skal ikke noen lyge. Heller ikke religiøse.

 

Og mange falske profeter har det vært opp gjennom tidene. I biblene forteller at mange falske profeter skal stå fram og man skal passe seg så man ikke blir lurt.

 

Derfor bygger jeg min tro kun på bibelen og profetier som faktisk skjer eller blir stadfestet på annen måte med hold i. For svermeri skal man passe seg for.

Lenke til kommentar

Derfor bygger jeg min tro kun på bibelen og profetier som faktisk skjer eller blir stadfestet på annen måte med hold i. For svermeri skal man passe seg for.

Det må du gjerne tro, men hvor VANSKELIG er det egentlig å SPÅ ting som så og si er selvoppfyllende, som de fleste slike profetier i bibelen er, og da KUN om du er villig til å droppe alt som heter ærlighet når du toker det? Og hvor ufattelig vanskelig kunne det være når de satt og skrev om denne Jesusen og profetier han skulle oppfylle når det var bare å lese dem i GT for så å lage det til slik at jesus "løste dem ut"?

 

For all del, jeg nekter deg ikke å tro på dette jeg, det jeg sier er at det skal litt mer til at jeg tror på dette åndsvake vissvasset og det er et faktum at du heller ikke hadde trodd på dette om du ikke leste dette med et par tykke jesus briller på nesa. Hadde du ikke vært underlagt føleriet du faktisk er underlagt så hadde du ALDRI fått deg til å tro dette heller, det er jeg nesten sikker på. Men det kommer vi aldri til å få vite heller, for så ærlig tviler jeg på at du er. For du har allerede stukket ut hva du vil tro på og det er fint lite å si hva jeg eller andre måtte mene om det ikke sant? Samme om jeg beviselig hadde falsifert hver eneste en av disse profetiene du her kommer med, for du hadde allikevel vridd, tolket og trodd at slik var det, det er så uærlig religiøse mennesker ER dessverre, de ser kun sine egne sannheter og holder seg til dem. Og lykke til med det sier jeg da. :)

 

Du må gjerne tro på dyrets merke og alt det andre tullet du her proklamerer men du tror fremdeles bare på påstander. Som jeg sa, hvor vanskelig kunne det være å "sy" inn jesus i GT sine profetier egentlig? Hvordan VET du at det ikke har skjedd? La meg gjette, du TROR det ikke.... joda, hørt dette hundre ganger, minst og igjen gjenspeiler det uærligheten til religiøse mennesker som tror de besitter fasiten i det de TROR stemmer uten å ha et annet grunnlag enn at de TROR det...

 

 

Jeg tror det ikke og vet du hvorfor? Jeg ser på dette uten jesus briller og trenger derfor ikke å tolke dette i den ene eller andre favør, hvorfor skulle jeg det når disse profetiene ikke betyr noen verdens ting for mitt vedkommende? For meg føyer det seg bare inn på lista over utrolige ting folk tror blindt på uten fnugg av bevis og det skal du få lov til. Bare ikke kom til meg og forsøk å innbill meg om sannhets gahalten i det, for det er ingen! At templer ramler ned er vel ikke så rart, er det vel? Kirker brenner ned her i landet også uten at en eneste profeti går i oppfyllelse, men det tenker du ikke på eller hva? Er det kanskje en stadfestelse på at gud ikke finnes det da, nor kirker benner ned uten noen påviselig grunn?

 

Lettvinne løsninger for en lettvinn tro vil jeg si disse profetiene er... men deg om det.

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Les saken i: http://www.bt.no/nyh...ya-2553031.html

 

SYKT !!

 

Jeg mistenker det kan være jehovas vitner. Jeg omtaler jehovas vitner med små bokstaver som dere ser.

Jehovas vitner tror ikke på helvete, så dem kan det hvertfall ikke være. du tok med andre ord feil. Jeg omtaler du med liten bokstav som du ser.

Men de tror på Djevelen, med stor bokstav.

Du er ikke et sånt jehova vitne, right? :dontgetit:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Om enn uten smak skal da disse personene få litt kredit for å faktisk si hva de tenker, tenk på alle de som tror på helvete men aldri ville si til noen at de er på vei dit.

 

Tror man at noen er på vei til et sted som helvete, ville da en god person prøvd å stoppe dem og få de på en bedre vei. En person som tror at folk er på vei til helvete, men velger å ikke engang prøve å hjelpe kan da ikke vere en god person.

 

De er forvirrede personer ja, men jeg har langt mer respekt for religiøse som står opp for sin tro i motsetning til de fleste som bare "glemmer" religionen sin når den ikke passer med hva som skjer rundt dem.

 

Men hvis det er noe hjelp så vil jo da vertfall ikke disse offrene møte ABB igjen da han kommer til himmelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...