Gå til innhold

Spørsmål om misbruk av datalagringsdirektivet DLD


grovetussen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen datakyndige som vet hvordan DLD vil bli brukt, hvor lett er det for noen å "hacke" en annen person sin datamaskin til å gjøre ulovlige ting f.eks.

 

Sånn det er i dag (så vidt meg bekjent fra film/tv/nyheter) kan datakyndige "hackere" fjernstyre andre sine datamaskiner? Vil dette også kunne gå an om det er noen som ikke liker en viss person, for så å plante "bevismateriale" ved databruk som er ulovlig på avstand via den uskyldige sin pc/mac?

 

Beklager hvis dette muligvis er feil kategori.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du snakker om to forskjellige ting som om det skulle vært det samme.

 

DLD har ingenting med at to private aktører hacker hverandre ihjel.

 

Om jeg hadde klart å plante "bevis" på din PC ville ikke det hatt noe med DLD å gjøre. På en annen side, så er det rimelig å anta at det ville eksistert bevis som tilsa at min pc har kommunisert med din pc.

 

Det man er redd for (men som du ikke nevner her) er jo at noen skal klare å plante bevis på serverne som inneholder denne sporinga.

 

Dvs, hvis jeg planter "bevis" hos deg først og deretter klarer å nulle ut DLD-serveren(e) som denne informasjonen ligger på - så vil dette "beviset" bli ansett å være ekte. Dette er det som skremmer meg mhp DLD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...