Gå til innhold

Elkjøp, en kundes verste mareritt...


Anbefalte innlegg

Problemet med Elkjøp er at om du først får noen problemer så er løpet kjørt.

Prøvde å få krevd reklamasjon på en bærbar pc som led av minne-feil. Etter den femte reparasjonen (les: backup) skrev jeg til hovedkontoret og fikk tilbake pengene jeg hadde brukt på pc og reparasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste med Elkjøp er lokketilbudene med billige varer og den evige kampen deres for å snakke rundt med kunden og få vedkommende til å kjøpe noe dyrere.

Min far så tilbudsannonse fra Elkjøp på en billig 42" Tv, kjempeflott Tv stod det i annonsen. Når han oppsøkte butikken og fikk tak i en selger så fikk han klar beskjed om at dette ikke var noe særlig bra produkt og i beste fall kunne brukes som "Hytte Tv"...men de hadde en annen Tv noen lapper dyrere som selgeren kunne gi bra avslag på.

 

Min far forlot butikken umiddelbart uten Tv!

Lenke til kommentar

Det verste med Elkjøp er lokketilbudene med billige varer og den evige kampen deres for å snakke rundt med kunden og få vedkommende til å kjøpe noe dyrere.

Min far så tilbudsannonse fra Elkjøp på en billig 42" Tv, kjempeflott Tv stod det i annonsen. Når han oppsøkte butikken og fikk tak i en selger så fikk han klar beskjed om at dette ikke var noe særlig bra produkt og i beste fall kunne brukes som "Hytte Tv"...men de hadde en annen Tv noen lapper dyrere som selgeren kunne gi bra avslag på.

 

Min far forlot butikken umiddelbart uten Tv!

Men hva tjente han på det da? Han kunne likevel bedt om å få kjøpt tv'en. Men det finnes selvsagt alltid noe dyrere og bedre.

Lenke til kommentar

Forstår ikke problemet i denne saken. Hvem betaler noe som helst før man får varen ? Hadde ikke betalt 10.000 kr for en vare uten å få den om det snødde i ... Jeg har akkurat kjøpt en tv hos elkjøp,den får jeg regning på.Henter den selv på posten.Fikke sporing på pakken og hele driten tar rundt en uke.De kjører da en kredittvurdering på deg.

Er jeg ikke fornøyd med varen har jeg 30 dagers full retur rett,jeg kan dumpe tv i nærmeste elkjøp butikk om jeg ikke er fornøyd. Si meg hvem andre har noe slikt tilbud ? Så kan servicen være dårlig,jeg driter i det.

 

 

ALLE har 30 dagers full returrett. Det er ikke service eller tilbud, det er lovfestet.

Lesestoff om du ikke vet rettighetene dine.

 

Service er noe en selger yter i tillegg til det kjøper har krav på,

f.eks levering på døren uten ekstra kostnad, henting av gammel vare osv..

 

Er enig med trådstarter jeg, dette skulle ikke skjedd.

Slik inkompetanse er desverre vanlig hos slike store el-kjeder.

Selgerne som jobber der vet lite eller ingenting om produktene, men snakker som om de har produsert varen selv. Jeg har selv fått "hjelp" av flere selgere hos Elkjøp og andre kjeder, som skal prøve å selge meg det jeg IKKE spørr etter eller IKKE trenger, og de har nok fått seg en overraskelse når de finner ut at jeg faktisk vet hva jeg snakker om og vet hva jeg vil ha.

 

Men når sant skal sies er det flere år siden jeg sluttet å handle hos kjedene, da det meste er rimeligere fra nettbutikker, og man har akkurat de samme rettighetene der som i fysisk butikk.

 

Som det ble så fint skrevet i en artikkel tidligere: "Elkjøp er for den vanlige idioten i gata" :!:

De som vet hva de vil ha og trenger, handler på nett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det verste med Elkjøp er lokketilbudene med billige varer og den evige kampen deres for å snakke rundt med kunden og få vedkommende til å kjøpe noe dyrere.

Min far så tilbudsannonse fra Elkjøp på en billig 42" Tv, kjempeflott Tv stod det i annonsen. Når han oppsøkte butikken og fikk tak i en selger så fikk han klar beskjed om at dette ikke var noe særlig bra produkt og i beste fall kunne brukes som "Hytte Tv"...men de hadde en annen Tv noen lapper dyrere som selgeren kunne gi bra avslag på.

 

Min far forlot butikken umiddelbart uten Tv!

Men hva tjente han på det da? Han kunne likevel bedt om å få kjøpt tv'en. Men det finnes selvsagt alltid noe dyrere og bedre.

 

Selvfølgelig kunne han ha insistert på å kjøpe tilbudsvaren, men han ble provosert over markedsføringsstrategien og oppførsel til selger.

Lenke til kommentar

ALLE har 30 dagers full returrett. Det er ikke service eller tilbud, det er lovfestet.

Lesestoff om du ikke vet rettighetene dine.

Tull og tøys. Lovfestet angrerett har man "ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted", dette innebærer bl.a. internettsalg, telefonsalg og postordresalg. Dette reguleres i Angrerettloven. Denne angreretten er forøvrig 14 dager, ikke 30.

 

Ved handel i butikk har man ingen lovfestet angrerett ut over selgeres eventuelle returrett, punktum.

Endret av srbz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

ALLE har 30 dagers full returrett. Det er ikke service eller tilbud, det er lovfestet.

Lesestoff om du ikke vet rettighetene dine.

Tull og tøys. Lovfestet angrerett har man "ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted", dette innebærer bl.a. internettsalg, telefonsalg og postordresalg. Dette reguleres i Angrerettloven. Denne angreretten er forøvrig 14 dager, ikke 30.

 

Ved handel i butikk har man ingen lovfestet angrerett ut over selgeres eventuelle returrett, punktum.

 

 

Ikke rart jeg ikke tenkte over det, jeg handler jo ikke elektronikk i butikk :-)

 

Er man misfornøyd med en vare, så får man som regel retur eller bytte i de fleste tilfeller uansett.

Lenke til kommentar

Joda, flere og flere elektronikkbutikker (bl.a. Elkjøp, som muligens også var dem som begynte med dette her til lands) tilbyr en konvensjonell returrett på 30 dager. De har riktignok noen få unntak her, som bl.a. omfatter mobiltelefoner og varer solgt med abonnement. Komplett og MPX har tatt steget til å utvide angreretten til hele 45 dager.

 

Men noen lovfestet rett er dette altså ikke.

 

edit: På sparket kan jeg nevne at Euronics sin nettbutikk, samt Expert og Lefdal også har 30 dagers returrett. Siba har det ikke.

Dette er en fin trend for forbrukerne, men mindre kjeder/enkeltstående butikker henger litt etter - noe som forsåvidt er forståelig, ettersom dette sikkert er en betydelig kostnad for butikkene.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Joda, flere og flere elektronikkbutikker (bl.a. Elkjøp, som muligens også var dem som begynte med dette her til lands) tilbyr en konvensjonell returrett på 30 dager. De har riktignok noen få unntak her, som bl.a. omfatter mobiltelefoner og varer solgt med abonnement. Komplett og MPX har tatt steget til å utvide angreretten til hele 45 dager.

 

Men noen lovfestet rett er dette altså ikke.

 

Takk for korrigeringen, oppdaterte jeg meg litt i dag også :-)

 

Man tar vel slike ting for gitt og tenker det er en rett når man har handlet over nett de siste fem årene.

Enda en grunn til å bare fortsette med nettkjøp for min del :!:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har selv fått nok av Elkjøp. Dråpen var minn støvsugeropplevelse:

 

Har en miele støvsuger som batteriholderen til fjernkontrollen knakk på.

Leverte inn håndtak, med defekt fj.kontroll og dro hjem.

Fikk melding om at den var klar til henting, dro inn, og det viste seg at den jeg hadde levert inn trodde de var ferdig til utlevering så ingenting var gjort.

De skulle sjekke saken og ta kontakt, ingenting skjedde.

Purret, og fikk da beskjed om at de ikke kunne bestille deler fra miele så det måtte jeg gjøre for dem.

Kontaktet miele, som bekreftet at de hadde gitt opp elkjøp, men om de fikk adressen min skulle de sende ny del gratis. Flott service!

Fikk del, men da jeg skulle levere delen for at elkjøp skulle bytte den defekte, hadde de rotet vekk håndtaket.

Kontaktet kundeservice og ble da lovet nye støvsuger siden det hadde vært så mye frem og tilbake.

Dette nektet butikken å gi meg, så butikken nektet å etterfølge kundeservice sine lovnader.

De klarte etterhvert å grave frem delen de hadde rotet vekk så etter mye frem og tilbake kom man i mål.

 

Før det loved de i en annen sak å bestille en vare "uten problem". Ventet og ventet, ingen tilbakemelding og bestillinger var rotet vekk. Til slutt gav de opp.

 

Videokamera ble levert inn på reperasjon innenfor reklamasjonstiden.

De sendte det til sony som slo det på, så at det kom lys i skjermen og sendte det tilbake uten å sjekke feilen.

Elkjøp henviste til sonys feil, og nektet å fikse kameraet.

 

Kan legge til elkjøps praksis med å øke prisen voldsomt på produkter de selger mye av så mion GPS ble plutselig en tusenlapp dyrere, blekk til printeren måtte jeg slutte å kjøpe etter at de doblet prisen, og en 10 pakning med dvd plater til å brenne på varierer fra 39,- til 99,- på næmeste butikk.

 

Legg til skremmende dårligee kunnskaper, at de tar en tusenlapp for å legge inn office, at de lyver bevisst til de aller fleste kundene, at 3-4 år gamle produkter omtales som nye modeller, at byttevarer selges som nye osv osv så har man elkjøp i e nøtteskall.

 

SØPPELBUTIKK!!!!! Det er nok av andre som gjør en bedre jobb, selv om ikek expert er særlig mye bedre.

Lenke til kommentar

Kan legge til elkjøps praksis med å øke prisen voldsomt på produkter de selger mye av så mion GPS ble plutselig en tusenlapp dyrere,

Tipper GPS'n var i kampanjeavisen deres da du kjøpte den. Hvis butikken ikke skal få lov til å skru opp prisene til det normale etter en kampanje, så kan de bare legge ned med en gang.

 

Blekk er dyrt, og det er ikke butikkene sin feil - men produsent. På de butikkene jeg har sjekket blekkpriser på så har prisen variert med noen få kroner. Har ikke vært noen som har overpriset blekk. DVD-plater varierer sterkt i pris avhengig av merke, med eller uten cover, printable overflate, double layer osv osv.

Lenke til kommentar

For de gidder jo ikke å plukke opp telefonen.

Ja, for de står helt sikkert og tvinner tomler i stedet for å svare på telefonen.

 

Jeg var der i stad og lagde kvalm..

Om du er genuint interessert i å få den hjelpen du mener du har krav på, så hjelper det ikke å ta på seg "idiot-masken" før du går inn i butikken. Oppfører du deg rolig og behersket, og lar være å "lage kvalm", så er det større mulighet for at den ansatte som du står og snakker med vil hjelpe deg, og kanskje også yte det lille ekstra.

 

Om du blir idiot mot den ansatte i butikken så får du ikke annen hjelp enn den som sørger for at du forlater deres åsyn raskest mulig.

 

Når det er sagt, så forstår jeg din frustrasjon og misnøye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ha det klart for deg at jeg ikke har stått i butikken å laget kvalm, skreket og vært kunden fra helvete.

Jeg var i butikken og ga de en mulighet til å rette opp feilen de hadde gjort selv. Og forklarte at jeg kom til å ta dette høyere enn kundeservice.

 

Hvilket jeg gjorde, (PR-sjef i Elkjøp Norge), Og vips, der hadde jeg visst varen jeg betalte for åtte uker siden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Flodec: Elkjøp var i utgangspunktet billigst på den, så vi ønsket oss gavekort og samlet dem sammen og la til resten selv. De hadde da økt prisen, ikke før etter kundeavis, men bare økt prisen en tusenlapp så fra å være litt billigere ble de ekstremt mye dyrere.

 

Blekk er dyrt, greit nok, men elkjøp sier til meg at de øker prisen på det de selger mest av uavhengig av hva de betaler til produsent. Når alle andre selger til 120-130,-/patron så trenger ikke elkjøp øke prisen til over 200,- bare for å tjene mer. Da bytter jeg butikk.

 

Kjøper man 4-5 patroner om gangen for å fylle opp så snakker man fort 500,- dyrere på elkjøp enn expert, posten, eller andre tilsvarende.

 

Det jeg har sett er at elkjøp har forandret seg fra å være en ok butikk til en skikkelig søppelbutikk med elendige kunnskaper, skyhøye priser, ekstremt dårlig service, og null intern kommunikasjon. Selv produsenter og leverandører unngår nå elkjøp. SÅ ille har det blitt. Litt av problemet er knyttet til et felles kundeservicenr, slik at man kan ikke ringe til butikken. Med en ikke eksisterende internkommunikasjon, får man aldri tak i butikken, de gir aldri tilbakemeldinger, viktige beskjeder kommmer aldri frem, og ingen vet noe som helst om status.

 

Kunder blir sure og skriker høyt fordi de har en gode grunn til det. Hadde de fått den minimums servicen man kan forvente hadde ikke kundene skreket og skjeldt ut de ansatte.

 

Søppelbutikk som ihvertfall har mistet meg som kunde!

Lenke til kommentar

Litt trist at en misfornøyd kunde skriker ti ganger høyere enn en fornøyd kunde. Har personlig bare hatt positive erfaringer med Elkjøp, både før og etter jeg begynte å jobbe der.

Fornøyde og veldig fornøyde kunder hører man aldri fra. Kundene forventer MEGET GOD service, så de tar god service som selvfølge.

Så ansatte opplever nok bare ris og klaging, og meget skjelden eller aldri noe ros.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunder blir sure og skriker høyt fordi de har en gode grunn til det. Hadde de fått den minimums servicen man kan forvente hadde ikke kundene skreket og skjeldt ut de ansatte.

Ingen har god grunn til å skrike til ansatte. Det er bare så uforskammet og idiotisk.

Butikkene er heller ikke tjent med å ha de som kunder.

Søppelbutikk som ihvertfall har mistet meg som kunde!

Det skjønner jeg godt, for hvem gidder å kjøpe søppel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg vil anta at de fleste voldtektsofre skriker fra seg, men har heldigvis ingen erfaring med det.

Uansett, slik er det jeg føler meg etter å ha besøkt en elkjøp butikk: Voldtatt!

Lenke til kommentar

Ja det er helt sykt. Jeg var der i stad og lagde kvalm..

Ha det klart for deg at jeg ikke har stått i butikken å laget kvalm, skreket og vært kunden fra helvete.

Det er riktignok noen dager mellom disse to innleggene, men du kan vel forstå hvorfor jeg trodde som jeg gjorde ... ?

 

 

Og vips, der hadde jeg visst varen jeg betalte for åtte uker siden.

Flott at det løste seg! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...