Gå til innhold

Elkjøp, en kundes verste mareritt...


Anbefalte innlegg

Kjøpte i slutten av juni en vaskemaskin til ca 10 000. Levering 7. juli.

7, kommer og går, ingen vaskemaskin, ingen telefon om at den ikke kommer. 8 juli ringer vi og etterlyser den, Elkjøp svarer at den er forventet 15 juli, vi spør hva med å si ifra? neida.

15 kommer og går, fremdeles ingen vaskemaskin. Vi ringer igjen og får beskjed om at neida den kommer 22 juli. Fremdeles har de ikke ringt og informert om forsinkelse, de hadde heller ikke registrert forrige henvendelse fra oss.

 

Jeg bestemte meg for å dra opp til butikken og spørre de om dette er vanlig når man kjøper noe til 10 000.

Treffer en svært hyggelig fyr, som desverre ikke kan se hvor den er fordi han ikke har tilgang til det systemet. Han beklager seg og LOVER at butikksjef som har dennne tilgang skal ringe imorgen.

 

Tror du de har ringt? Neida. Og heve kjøpet er ikke noe vits, for denne maskinen er bestillingsvare i alle forretninger, så da tar det enda lenger tid.

Men.. hvis jeg hadde visst dette hadde jeg hevet kjøpet den 7 juli.

 

Status per 10/08 er at den kanskje muligens kommer 17 august..

 

Brenn litt!!! :realmad:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem som deg med noen 3d briller. Ventet i 4 mnd før det skjedde noe. Dei skylte på at til og med ikke importøren i Norge ikke kunne få tak i de. Men reiste ut til en annen elkjøp butikk og fikk de på dagen. Han der ute sa at den andre butikken måtte ha dritte seg kraftig ut, å glemt å bestille brillene, for han hadde ikke noe problemer med å bestille inn 3d-briller. Dette også selv om jeg var nedi butikken flere ganger å purret på de. Fikk de til slutt da, + noen bd-filmer på kjøpet for tort og svie.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare gled deg til du må betale for levering, og attpåtil betale mer for at de skal ta med seg gamle maskinen. Angående levering, og bestillingsproblemene er dette normalt for Elkjøp konsernet (Elkjøp/Lefdal). Du bør prøve en lokal el-butikk, de har som oftest bedre service.

Lenke til kommentar

Ja det er helt sykt. Jeg var der i stad og lagde kvalm..

Japp, det er rette måten for å bli godt behandlet.

Man blir behandlet som man selv ønsker.

Det verste er at sånne mennsker og kjefter på uskyldige ansatte som ikke hat hatt noe med kjøpet å gjøre. Jeg skjønner godt og at de ikke ønsker å ta telefonen når du ringer :p

 

Jeg mener ikke å gå til angrep på noen, men man får ikke bedre service ved å lage kvalm og bare være vanskelig.

 

Men jeg håper det ordner seg snart ihvertfall.

Det trådstarter burde gjøre:

Hvis varene ikke kommer på lager på en stund, krev å få alternativ vare for samme pris, eller å få med gratid hjemkjøring eller prisavslag. Men ikke brøl, lag kvalm og sånn, for da vil de nok uansett ikke ha deg som kunde. Så viktig er ikke kundene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Jeg skal aldri handle hos x igjen" er en ekstremt oppbrukt trussel. Og de undersøkelsene som er gjort angående kundelojalitet viser også at det så og si aldri stemmer. Man er sint en liten stund, så har plutselig butikk x en vare man ønsker til en rimelig pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det er helt sykt. Jeg var der i stad og lagde kvalm..

Japp, det er rette måten for å bli godt behandlet.

Man blir behandlet som man selv ønsker.

Det verste er at sånne mennsker og kjefter på uskyldige ansatte som ikke hat hatt noe med kjøpet å gjøre. Jeg skjønner godt og at de ikke ønsker å ta telefonen når du ringer :p

 

Jeg mener ikke å gå til angrep på noen, men man får ikke bedre service ved å lage kvalm og bare være vanskelig.

 

Men jeg håper det ordner seg snart ihvertfall.

Det trådstarter burde gjøre:

Hvis varene ikke kommer på lager på en stund, krev å få alternativ vare for samme pris, eller å få med gratid hjemkjøring eller prisavslag. Men ikke brøl, lag kvalm og sånn, for da vil de nok uansett ikke ha deg som kunde. Så viktig er ikke kundene.

 

Jeg har etter 7uker fått maskinen, og jeg hadde helt rett i å lage kvalm. For den idioten som tok seg betalt hadde ikke effektuert bestillingen...

 

Noe jeg egentlig skjønte for lenge siden, da leveringstid normalt på denne er 5 dager.

 

Lenge leve inkompetansen, er bare i Norge det er greit med sånne ansatte. Men det er en helt annen debatt.

Lenke til kommentar

Og min måte å lage kvalm på er ikke å stå i butikken å brøle, hvis du tror det. Det er å gjøre ledelse i gitt firma en oppvekker i hva som er normal kundeservice..

Jeg driter i om du er lege eller sitter i kassa på Elkjøp, jeg forventer fremdeles at du kan jobben din. Det innbærer å gjennomføre bestillingen, ikke bare ta seg betalt.

 

De hadde også hatt mulighet for å finne ut dette lenge før om de gadd å ta seg bryet å sjekke..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mulig karen du handla maskina hos var ny? Er selv nyansatt i Elkjøp (skal dog sies at vår er privateid franchise-butikk) og skulle reservere em laptop til en kar. Viste seg at man måtte lagre reserveringene på en litt spesiell måte som ingen hadde forklart meg ennå, så reservasjonen/bestillinga forsvant etter dagen var omme. Herlig. Kjente heldigvis karen privat og tok en telefon til han når jeg fant ut hvorfor han ikke hadde fått maskina si.

 

I min butikk har vi en ganske engasjert sjef som strekker seg tilnærmet ufordragelig langt for å beholde kunder. Her snakker jeg å selge med flere tusen i tap på varer bare for å tilfredsstille misfornøyde kunder. Har selv bare positive erfaringer med Elkjøp, egentlig, både som ansatt og kunde. Men jo, ofte hjelper det å møte opp i butikken personlig og kanskje spørre om å få snakke med sjefen eller en avdelingsleder.

 

Hvis jeg har noe å pirke på som nyansatt i Elkjøp, så er det det at jeg ikke har fått nye skilt eller tilsvarende som informerer om at jeg er ny. Jeg må fortelle til hver eneste jævla kunde jeg har iløpet av en dag at jeg er ny og kanskje bør dobbeltsjekke at det jeg gjør er riktig med en annen ansatt, og det blir slitsomt i lengden.

Lenke til kommentar

Nei, jeg vet han har jobbet der i flere år. Og butikksjefen sto bare og nikket og sa ja, jeg forstår.

Noe som helt tydelig ikke ble gjort. Hadde de giddi å trykka på pc, hadde de sett at de ikke hadde gjort noe annet en å motta betaling.

Relativ arrogant holdning, når man har ventet i nesten 8 uker.

Lenke til kommentar

Har selv ekstremt mange dårlige erfaringer hos min lokale Elkjøp-butikk. Helt håpløst lange ventetider i kassa, eller for å få hjelp ute i butikken, og man må smøre seg inn med sin beste tålmodighetskrem om man må skal reklamere på et produkt.

 

Nå har ikke jeg noe særlig erfaring fra andre Elkjøp-butikker, men det er jo ikke tvil om at dårlig service hos Elkjøp er blitt en ganske utbredt oppfatning. Blant annet har det vært en del saker om dette i media.

 

Jeg er helt enig med PoisonIwy, at man møter en arrogant holdning. "Jeg bryr meg ikke noe særlig om ditt problem, fordi jeg vet du kommer tilbake allikevel". Faktisk er det jo sant, for min del, men nå kjøper jeg kun "småting" hos Elkjøp, som spill eller filmer. Med andre ord ting man ikke risikerer å måtte reklamere på.

 

Som sagt er dette bare min personlige erfaring fra én butikk.

Lenke til kommentar

Jeg for min del har bestemt meg for å handle store ting hos lokal el-butikken. Skal jeg ha noe på Elkjøp må det være av sorten jeg kan bære med meg hjem med engang.

Snart kommer Megamart til Norge. Jeg gleder meg stort... Jeg er en av de som bærer nag lenge, så Eljøp får ikke mine penger..

Lenke til kommentar

Forstår ikke problemet i denne saken. Hvem betaler noe som helst før man får varen ? Hadde ikke betalt 10.000 kr for en vare uten å få den om det snødde i ... Jeg har akkurat kjøpt en tv hos elkjøp,den får jeg regning på.Henter den selv på posten.Fikke sporing på pakken og hele driten tar rundt en uke.De kjører da en kredittvurdering på deg.

Er jeg ikke fornøyd med varen har jeg 30 dagers full retur rett,jeg kan dumpe tv i nærmeste elkjøp butikk om jeg ikke er fornøyd. Si meg hvem andre har noe slikt tilbud ? Så kan servicen være dårlig,jeg driter i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...