Gå til innhold

Anonymous: – Facebook skal tilintetgjøres 5. november


Anbefalte innlegg

Men det de garantert kommer til å gjøre, som hver gang tidligere, er å spre all informasjonen de finner der for alle vinder... tilbakestående folk

 

Vel, hvis poenget er å ødelegge Facebook og få folk til å forstå alvoret med personvernsproblemet, er det vel egentlig bare en måte å gjøre det på...

 

Det er ganske spennende hvis de prøver å gå løs på en kjempe som Facebook, men jeg er litt skeptisk til at det faktisk blir noe av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de, som fler her er inne på, klarer å nedlegge hele FB og slette all informasjonen der, så bøyer jeg meg ned og tar av hatten i respekt. (Selv om jeg bruker FB ganske flittig selv). Hvis de bare steller til krøll, og gjør nettopp det de selv sier de er så imot (sprer informasjon for alle vinder) så er de bare en gjeng med dobbeltmoralske PR-kåte idioter, uten noen som helst mening med det de gjør. Jeg skjelver hvertfall ikke i mine bukser, siden FB profilen min er åpen for alle og enhver likevel, og totalt uinteressant for de som ikke kjenner meg.

 

Skal bli spennende å se, selv om jeg tviler på at det blir noe av. Kanskje det skjer som strengt tatt kanskje burde skje, at alle flykter fra FB og går over til Google+. (Tror ikke alle mindre IT-interesserte gidder å gå over helt frivillig).

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar

*nikker og sier seg enig med mange av innleggene over* En annen ting: siden når ble "hacktivist" et ord? Trodde Mediehuset tek var så opptatt av grammatikk at de nekter å skrive iPhone, men heller skriver det Iphone.''

 

Er også spent på hvordan disse "scriptkiddies"'ene skal "ødelegge" facebook når alt de kan er denial of service angrep

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Jeg skjelver hvertfall ikke i mine bukser, siden FB profilen min er åpen for alle og enhver likevel, og totalt uinteressant for de som ikke kjenner meg.

 

Den er kanskje uinteressant for vanlige folk på gata, men for noen er den verdt gull.

Det er jo en grunn til at Facebook tjener store penger og det er ikke fordi de har reklame på sidene sine...

Industrispionasje var og er et stort problem i dagens samfunn. Men nå kan man også "spionere" på vanlige mennesker som deg og meg gjennom å kjøpe data fra bla. FB og lignende sider.

Dagens verden blir styrt av store markedskrefter ved hjelp av dine og mine penger.

Lenke til kommentar

Jeg håper de klarer å slette all informasjon om alle, for godt. Da skal jeg aldri røre en lignende side igjen. Vi blir jo lurt med all "sikkerheten" på facebook. Facebook handler egentlig ikke om det vi driver med der inne daglig, det handler om å samle så mye info som mulig, og samtidig spre så mye info som mulig, reklame og dritt..

Lenke til kommentar

Siden TEK.NO ikke har klart å oppdatere denne artikkelen så siterer jeg følgende fra Gawker;

 

http://gawker.com/exclusive/

 

 

Hacker Plot to 'Kill Facebook' Is All a Terrible Misunderstanding

 

The internet is quaking with the news that the hacktivist collective Anonymous plans to "destroy" Facebook on November 5th. We spoke to the Anonymous member who was there at the start of "Operation Facebook," and he told us the whole thing is a misunderstanding that's spiraled crazily out of control.

 

An Anonymous member named Speakeasy laid the whole story out in a document posted to Pastebin today. In an IRC chat today, Speakeasy said that "Operation Facebook" was launched months ago by him and about 10-20 other people in a room on the Anonymous chat server. However, their goal was not to "destroy" Facebook. The main purpose was to "bring awareness to Facebook keeping data even after you delete an account," Speakeasy said. (Facebook saves your personal information and continues to use it for data mining even if you delete your account.)

 

The group planned a two-pronged approach: They would 1) urge Facebook users to delete their profiles on November 5th as protest and 2) develop their own, privacy-friendly social networking alternative to Facebook. But in Mid-July Speakeasy and his buddies got bored of Operation Facebook and decided to shut it down. They turned the early code for their social network over to another group, Anonplus, and that, they thought, was that.

 

But they forgot to clean up after themselves, and the abandoned scraps of Operation Facebook became fodder for rumors of a spectacular attack against Zuckerberg's baby. See, the Operation Facebook kids had started a crowdsourced document to plan their protest; when they disbanded, everything was deleted from the document except for a single line warning Facebook that it would "never forget" November 5th—the date that had been floated for the mass account deactivation.

 

The chat room was left, empty except for a link to this cryptic threat. Eventually some Anons stumbled on the empty room and rumors started circulating about Operation Facebook. Speculation ranged from physical attacks on Facebook's server to some newly-discovered exploit that would bring the site crashing to its knees. Someone made a video about this new, destructive Operation Facebook—Speakeasy says they don't know who—media outlets picked up the video, which now has more than a million views. Now Facebook is slated to be destroyed by year's end.

 

Speakeasy is boggled by how the failed protest has spiraled out of control. "The whole thing is a massive clusterfuck and i feel responsible, so can someone sort that shit out?" he implores in his Pastebin document. "An attack on Facebook would be ridiculous," he explained in our chat. "Even if it succeeded, Facebook has a lot of users, and we want to help people, not hurt them."

 

Lenke til kommentar

Dette kan synes noe ironisk i og med at Anonymous selv har vært med på å spre sensitiv, personlig informasjon på nettet.

 

Det er ikke mer ironisk enn at en ukjent gjerningsmann bryter seg inn og lopper en tilfeldig familie for alt de har, og en annen ukjent gjerningsmann fyller opp huset og bankkontoen til en annen tilfeldig familie.

 

Det eneste de to har til felles er at de er ukjente, altså anonyme.

 

Det er jo hele poenget med denne gruppen, at man ikke skal identifiseres, hverken som gruppe eller enkeltperson. Det finnes ingen moral, etikk, felles mål, talspersoner eller organisatorisk sammhørighet mellom personer innenfor "gruppen".

 

Strengt tatt er det ikke en gruppe, det er en hel del masse ukjente enkeltpersoner og små grupper som vaser rundt og gjør forskjellige ting. Noen ganger snakker flere av disse og blir enige om å gjøre en spesiell ting. Når det er gjort vaser de ofte videre hver for seg, eller finner andre og gjøre andre ting med. Mens noen bekjemper onde regjeringer og kriminalitet, hacker andre store selskaper, noen sprer sensitiv informasjon om politifolk og tystere, mens atter andre plager folk på Habbo. Alle disse sier de er Anonymous.

 

Sannheten er imidlertid at de aller fleste med GF-makse som avatarbilde bare synes det er kult å være mystisk.

Lenke til kommentar

Anonymous motsier at de vil ødelegge facebook i en twitter-melding. Link nederst i denne kommentaren. Meldingen lyder:

 

TO PRESS: MEDIAS OF THE WORLD... STOP LYING! #OpFacebook is just ANOTHER FAKE! WE DONT "KILL" THE MESSENGER. THAT'S NOT OUR STYLE.

 

 

Link: https://twitter.com/#!/anonops/status/101152229087657984

 

Anonymous har ingen offesiell ledelse, alt går fra at en person tar en intiativ til at andre følger det. Derfor kan man ikke definere Anonymous som noe annet enn hva det er, anonyme folk på nettet.

Lenke til kommentar

Herreli, de vil altså ødelegge facebook fordi at de ikke vil at myndighetene skal få tak i informasjon fra brukere, men alt de oppnår med å ødelegge facebook er jo at alle får tilgang til informasjonen, og deriblant myndighetene, som da får informasjonen GRATIS. Rare folk...

 

Hvordan mener du at alle får tilgang til informasjonen hvis de ødelegger facebook?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Herreli, de vil altså ødelegge facebook fordi at de ikke vil at myndighetene skal få tak i informasjon fra brukere, men alt de oppnår med å ødelegge facebook er jo at alle får tilgang til informasjonen, og deriblant myndighetene, som da får informasjonen GRATIS. Rare folk...

 

Hvordan mener du at alle får tilgang til informasjonen hvis de ødelegger facebook?

:whistle: Tror noen andre skrev det, i en kommentar, men det jeg egentlig ikke tenkte på var jo at hvis de ødelegger facebook, ødelegger de nok informasjonen også, MEN noe av informasjonen kan jo lekke ut...

 

Anonymous motsier at de vil ødelegge facebook i en twitter-melding. Link nederst i denne kommentaren. Meldingen lyder:

 

TO PRESS: MEDIAS OF THE WORLD... STOP LYING! #OpFacebook is just ANOTHER FAKE! WE DONT "KILL" THE MESSENGER. THAT'S NOT OUR STYLE.

 

 

Link: https://twitter.com/#!/anonops/status/101152229087657984

 

Anonymous har ingen offesiell ledelse, alt går fra at en person tar en intiativ til at andre følger det. Derfor kan man ikke definere Anonymous som noe annet enn hva det er, anonyme folk på nettet.

:innocent: noen må jo styre nettsiden, noen lager jo anon+, noen må jo være admin for alt, DERFOR er det da mulig at anonymous har en slags form for en ledelse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...