Gå til innhold

Fjerne laptopskjermen?


Anbefalte innlegg

Har noen tenkt på idéen om å fjerne laptopskjermen? Dette ville jo ha vært genialt.

En vanlig laptop som i dag koster 6000, hadde kanskje kostet 4500.

Da får du en portable PC som er veldig liten og tynn, og tastaturet hadde jo også vært integrert.

 

Dette er nok noe jeg ville ha kjøpt! Da slipper man den digre kassen på gulvet.

 

Noe dere hadde vurdert å kjøpe?

2qis8j4.png

Cheap edit med paint, men dere ser jo hva jeg mener.

Endret av Brun Melk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for at du viste meg, Mannen med ljåen.

 

Jeg bruker nesten ikke PC skjermen på laptopen min lenger, jeg bruker bare 40" tven. Hadde vært kjekt å fjernet skjermen noen ganger.

 

En annen idé er jo at det hadde gått ann å koble av laptopskjermen. En VGA-inngang på skjermen, og en utgang fra datamaskinen. Man burde også kunne "hekte" den på selve laptopen.

En liten demonstrasjon:

2ll0rro.png

Lenke til kommentar

Commodore holder på med slikt.

http://www.commodoreusa.net/CUSA_Home.aspx

Asus har også laget noe liknende.

http://i.gizmodo.com/5124985/eee-keyboard-an-entire-touchscreen-home-theater-pc

 

Spør du meg, er det bedre å ha PCen innebygget i skjermen enn i tastaturet.

 

Ikke bare holder Commodore på med slikt. De var også så tidlig ute som 1980 med VIC 20. (Min første datamaskin.) :thumbup:

http://no.wikipedia.org/wiki/Commodore_VIC-20

Lenke til kommentar

Tusen takk for at du viste meg, Mannen med ljåen.

 

Jeg bruker nesten ikke PC skjermen på laptopen min lenger, jeg bruker bare 40" tven. Hadde vært kjekt å fjernet skjermen noen ganger.

 

En annen idé er jo at det hadde gått ann å koble av laptopskjermen. En VGA-inngang på skjermen, og en utgang fra datamaskinen. Man burde også kunne "hekte" den på selve laptopen.

En liten demonstrasjon:

2ll0rro.png

 

Har sett diversje slike pc prosjekter opp igjennom åra. De fleste av dem har forsvunnet før de har blitt lansert. Sånn som vendbar skjerm, sammen rullbar skjerm og avtagbar skjerm. Selv om ideen egentlig er god nok. Så finnes det allerede mange alternativer på markedet. Tv med innebygd pc, pc til å henge bak på tvn, miniITX osv. Det vil gjøre målgruppen for maskinen såpas liten at den vil bli kostbar å podusere. Regner også med at når Wifi / Bluetooth teknologien bare blir litt bedre. Så vil problemet være ute av verden. Hvem vil vel dra på en laptop om det er nok å ha noe på størrelse med en ipod i lomma eller ett lesebrett? Er nok ikke mange år til hvor de fleste har filmer og musikk i ett sentral lager hjemme. For så og streame det trådløst til klient utstyr. De fleste tver på markedet i dag har jo film avspillere innebygd. Flere og flere tvr har også nett lesere. Hva skal man da med pcn? Skal man spille spill på en 40 tommer. Vil jo de fleste laptoper være for dårlige uansett. Men kan selvfølgelig hende jeg tar feil og at trenden snur...

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...