Gå til innhold

ps3 60GB tok kvelden


Anbefalte innlegg

Takk for svar, men leste at hvis de bruker over 2-3 uker har jeg rett til å heve kjøpet og vurderer det, ettersom det føles ut som om dem ikke vil gjøre jobben sin engang... har sendt mail til forbrukerrådet og venter på svar fra dem smile.gif

 

De har vel krav på å forsøke å reparere varen 3 ganger (for samme feil) før du har rett på heving.

Endret av nor50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har vel krav på å forsøke å reparere varen 3 ganger (for samme feil) før du har rett på heving.

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

FYI

Lenke til kommentar

Takk for svar, men leste at hvis de bruker over 2-3 uker har jeg rett til å heve kjøpet og vurderer det, ettersom det føles ut som om dem ikke vil gjøre jobben sin engang... har sendt mail til forbrukerrådet og venter på svar fra dem smile.gif

 

De har vel krav på å forsøke å reparere varen 3 ganger (for samme feil) før du har rett på heving.

To ganger, innenfor "rimelig tid" begge gangene. Selgers rett til avhjelp bortfaller om den ikke skjer innen "rimelig tid". Dinne fristen er dog noe lenger enn 2-3 uker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

fikk telefon av butikken idag, og de sa jeg kunne få en ny 160 GB som jeg ikke vil ha, og jeg kan ikke heve kjøpet pga varen er for gammel ( det skal ikke ha en dritt å si, ikke gått 5 år siden jeg kjøpte den første ps3'en min ).

Lenke til kommentar

1. jeg har betalt 5K for min ps3 som kan spille ps2 spill.

2. jeg har ikke tenkt å ta imot en konsoll UTEN noe som helst ekstra verdt 1700 KR.

3. dem har ikke fulgt reglene som sier at jeg skal få lånekonsoll, og har rett og slett gitt meg elendig service.

Lenke til kommentar

Stemmer det.

Den erstatningsvaren er uansett ikke lik den konsollen du kjøpte.

Og klarer ikke butikken å fikse eller omlevere samme konsoll, så har du krav på å heve kjøpet.

Men jeg tipper butikken vil prøve å slippe unna det.

Husk å sende inn klageskjema til FR om butikken ikke vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Tusen Takk for mange gode svar. Jeg har tatt kontakt med FR å de har bedt meg sende inn en skriftlig klage der jeg forklarer det som har skjedd og der jeg skriver at jeg vil heve kjøpet. Om dem da sier nei så sender jeg den inn til FR å da tar dem av seg saken! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...