Gå til innhold

Nvidias nye skjermkort kommer i år


Anbefalte innlegg

Stasjonær salget har stupt de siste årene og laptop salget går rett i været, i tillegg til at spill slippes til xbox og ps3 i samme slengen gjør at de fleste spill må kunne kjøre på hardware som var bra i 2008.

 

Med en bra 2009 maskin (Core i7, nvidia gtx 285, 8GB RAM) kan du nok kjøre de nyeste spillene ganske lenge, da en slik rig banker de fleste laptops på gamingytelse.

 

De hardeste gaming laptoppene på markedet har nå gtx 580m som kun scorer litt bedre enn gtx285.

Normale laptopper har 540m/550m som ikke har halve ytelsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller RIFT , Age Of Conan , Metro 2033 osv osv , også er jeg litt grafikkhore , så jeg må ha mye kraft. Kanskje det er tid for å bytte ut mitt trofste 290gtx :) Det har holdt lenge , men merker at det begynner å slite litt på 1200X1920 med alt på full pupp.Gleder meg til nye generasjonen fra Nvidia :)

 

Uansett blir det jo spennende å se hva neste generasjon bringer. Håper de blir like effektive som Nvidia sier. Trenger ikke en PC, ikke en ovn.

 

Hva er vitsen med å henge seg opp i tempraturer hvis alt funker som det skal ?

haha bare gøy og se at det faktisk er noen andre enn meg som også sitter på et gtx295 per idag. Men jeg må vel ha et gtx580 hvis det blir no BF3.

Lenke til kommentar

Jeg spiller RIFT , Age Of Conan , Metro 2033 osv osv , også er jeg litt grafikkhore , så jeg må ha mye kraft. Kanskje det er tid for å bytte ut mitt trofste 290gtx :) Det har holdt lenge , men merker at det begynner å slite litt på 1200X1920 med alt på full pupp.Gleder meg til nye generasjonen fra Nvidia :)

 

Uansett blir det jo spennende å se hva neste generasjon bringer. Håper de blir like effektive som Nvidia sier. Trenger ikke en PC, ikke en ovn.

 

Hva er vitsen med å henge seg opp i tempraturer hvis alt funker som det skal ?

haha bare gøy og se at det faktisk er noen andre enn meg som også sitter på et gtx295 per idag. Men jeg må vel ha et gtx580 hvis det blir no BF3.

 

Hehe , kortet har holdt lenge da :D.

 

Stasjonær salget har stupt de siste årene og laptop salget går rett i været, i tillegg til at spill slippes til xbox og ps3 i samme slengen gjør at de fleste spill må kunne kjøre på hardware som var bra i 2008.

 

Med en bra 2009 maskin (Core i7, nvidia gtx 285, 8GB RAM) kan du nok kjøre de nyeste spillene ganske lenge, da en slik rig banker de fleste laptops på gamingytelse.

 

De hardeste gaming laptoppene på markedet har nå gtx 580m som kun scorer litt bedre enn gtx285.

Normale laptopper har 540m/550m som ikke har halve ytelsen

 

Jeg tror neppe at feks Battlefield 3 , med alt på full guffe går lett med et 285-kort.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg kjører og GTX 480 sli overklokka til 800/2000 ,

men med 3x 1920x1200 så trenger jeg mer kraft , f.eks. i crysis 2 får jeg ikke

brukbar fps i native oppløsning, selv på "gamer" settings.

 

Desuten så drar pcen nesten 700w fra veggen (overklokka i7 @ 4ghz) når jeg

kjører spill, så noe som ikke bruker så mye strøm / varmeutvikling er kjært velkommen!

 

 

 

Jeg har GTX 480 SLI.

 

 

Avventer derfor en oppgradering frem til det faktisk kommer SPILL som utnytter den enorme kraften vi har per i dag.

Så lenge du ikke spiller over 3 skjermer eller mer, eller er veldig opptatt av benchmarking.

Tror jeg neppe du har behov for noe bedre skjermkorts løsningen innen 2 år.

 

Virker ut som dagens spill ikke henger helt på grep med dagens teknologiske kraft.

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig Smirnoff her.

Har ikke gjort det av vilje slik som Smirnoff men jeg kjøper alltid kortene halveis ut i generasjonen.

Hvorfor vet jeg ikke men de frister ikke når de først er kommet ut.

I tilegg handler jeg annenhver generasjon, jeg gikk fra 3850 til 5870, hadde ett 4670 men det var ett midlertidig kort grunnet RMA.

Lenke til kommentar

Jeg spiller RIFT , Age Of Conan , Metro 2033 osv osv , også er jeg litt grafikkhore , så jeg må ha mye kraft. Kanskje det er tid for å bytte ut mitt trofste 290gtx :) Det har holdt lenge , men merker at det begynner å slite litt på 1200X1920 med alt på full pupp.Gleder meg til nye generasjonen fra Nvidia :)

 

Uansett blir det jo spennende å se hva neste generasjon bringer. Håper de blir like effektive som Nvidia sier. Trenger ikke en PC, ikke en ovn.

 

Hva er vitsen med å henge seg opp i tempraturer hvis alt funker som det skal ?

Hva er vitsen med å ha et effektivt skjermkort og ikke en varmeovn?

Beklager om en viss sarkasme gikk meg hus forbi, men jeg trodde det var relativt åpenbart.

 

For det første er det gunstig med tanke på strømforbruk. Dette er et poeng ikke bare for miljø, men også for personlige utgifter til strøm. Det er også et poeng for de som ikke har en 600W + strømforsyning, evt. en strømforsyning som ikke har kabler for, de gjerne flere tilkoblinger som kreves utover en standard 6 pin til skjermkort.

 

For det andre er det greit med lave temperaturer av en rekke årsaker. Sommer er det selv her i Norge. Da blir det av og til varmt og de fleste ønsker ikke da en varmeovn når de skrur på maskinen. De som måtte være så rare at de faktisk liker dette blir kanskje ikke like entusiastiske over at skjermkortet i tilegg til å være varmt selv også varmer opp resten av kabinettet. Dette er lite gunstig for overklokking, men i verste fall også for systemets stabilitet. Utover dette blir terskelen for overoppheting lavere, spesielt over tid, når støv legger seg i vifter og kjøleribber. Isolerte tilfeller av akutt overoppheting er det som regel sikkerhetsmekanismer for, som f.eks: Reduksjon av klokkefrekvens (og dermed lavere i ytelse) eller at maskinen skrur seg av/rebooter - dette under forutsetning av at temperatursensorene fungerer som de skal. Uansett vil høye temperaturer over tid kunne skade komponenter og senke levetid og trenger jeg nevne at risikoen for brannfare kan øke?

Lenke til kommentar

Nvidia Denies Plans to Release Kepler GPU in 2011.Nvidia: Kepler-Based Products to Ship in 2012

 

[08/04/2011 05:54 PM]

by Anton ShilovNvidia Corp. on Thursday clarified its plans regarding the next-generation Kepler graphics processing units (GPUs) and their release timeframes. Apparently, the company is on schedule to receive the early silicon of Kepler from its manufacturing partner later in 2011, but the commercial launch of the product is scheduled to occur only in 2012.

 

"Although we will have early silicon this year, Kepler-based products are actually scheduled to go into production in 2012. We wanted to clarify this so people wouldn’t expect product to be available this year," said Ken Brown, a spokesman for Nvidia, in an email statement.

 

Chris Malachowsky, senior vice president of research and a co-founder of Nvidia said at a recent event that Nvidia would start shipping its next-generation graphics processing units code-named Kepler by the end of the year. The company did not say that the new chips will actually become available commercially though.

 

 

 

Ingen Kepler i år altså...

 

 

Lenke til kommentar

Nvidia Denies Plans to Release Kepler GPU in 2011.Nvidia: Kepler-Based Products to Ship in 2012

Stemmer også med hva jeg har hørt.

 

Jeg tviler fremdeles på at vi ser 28nm high-end produkter fra AMD eller Nvidia i 2011.

 

Entry-level og mid-range kanskje, men ikke high-end...

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe meg monster pc nå.. Har faktisk bestilt, skjermkort og alt... Men orderen er fortsatt åpen pga ting de ikke har på lager, som f eks skjermkortet. Dette kortet det snakkes om her, det er vel ikke GTX 590 eller? Eller vil dette bli MYE raskere enn GTX 590 og HD6990 ?

 

For jeg gidder ikke å betale 5-6,5K for ett GTX 590 eller HD6990 kort nå, hvis dettet kortet det snakkes om, kommer før juletider!! Da klarer jeg å vente! jeg kommer til å trenge all kraft som kan fåes på ett skjermkort, da jeg skal spille i 2560x1440 og SKAL ha 60 fps kontant! ( jepp jeg er også en grafikkhore :p )

 

Ser jo at nesten alle nettbutikker ikke har de nye gtx590 og hd6990 modellene i hylla, ventet lev er i september..er det disse med den nye chippen ? :love:

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe meg monster pc nå.. Har faktisk bestilt, skjermkort og alt... Men orderen er fortsatt åpen pga ting de ikke har på lager, som f eks skjermkortet. Dette kortet det snakkes om her, det er vel ikke GTX 590 eller? Eller vil dette bli MYE raskere enn GTX 590 og HD6990 ?

 

For jeg gidder ikke å betale 5-6,5K for ett GTX 590 eller HD6990 kort nå, hvis dettet kortet det snakkes om, kommer før juletider!! Da klarer jeg å vente! jeg kommer til å trenge all kraft som kan fåes på ett skjermkort, da jeg skal spille i 2560x1440 og SKAL ha 60 fps kontant! ( jepp jeg er også en grafikkhore :p )

 

Ser jo at nesten alle nettbutikker ikke har de nye gtx590 og hd6990 modellene i hylla, ventet lev er i september..er det disse med den nye chippen ? :love:

Det kan være litt sketchy å vente på den måten. - Det kommer alltid noe bedre hvis du venter, men det gjør ikke det du sitter med noe dårligere.

 

Én ting er lansering og en annen tilgjengelighet. Lanseringer kan også gjerne bli forsinket. Du sier at du skal bygge en monster-PC og vi vet heller ikke at "monsterkortene" er blant de første i denne lanseringen. Venteleken kan altså bli litt håpløs.

 

Du kan jo for eksempel skaffe et anstendig kort nå "GTX 560/570/580, eller HD6950/6970 el." og selge det når Kepler kommer. (Kortene som er nevnt driver forøvrig det aller aller meste på maks.)

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Jepp, ser den :) Jeg bestilte meg ett helt enkelt GTX 580, geforce PVY eller hva det het, billig og greit enn så lenge! Så får vi heller vente litt på dette fantastiske kortet :) En ting er jo ytelsen, men en annen faktor er strømforbruk! Så hvis de klarer å få mye bedre ytelse og mindre strømforbruk, er jo dette gull!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...