Gå til innhold

Tråden om Barcelona


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekstremt lite aktivitet her inne iforhold til hvilken klubb dette omhandler.

 

Noen som har en formening om kva slags spillere Barca må få kjøpt inn til neste sesong?

Selv mener eg at de tok viktigste plassene er VB og MS. Puyol er opperert og nettopp tilbake i lett trening, men begynner å ta på årene, samme er det med abidal. Selv om Puyol er blitt tilbudt en ny kontakt og er drivkraften i forsvar, så er nok på tide å få inn yngre krefter.

 

Det er fordi tråden omhandler ferie og reise, ikke sport og fotball. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet-w7DZlO15

Reiser til Barcelona kommende fredag, og skal se kamp 18:00 på lørdag. Har så å si hele søndagen og mandagen + litt av lørdagen ledig. Hva bør sjekkes ut? :)

 

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Huff nei! Om du skal til Barcelona så unngå iallefall turistfellene. Las Ramblas er ikke spesielt interessant og Place Catalunya er egentlig bare fullt av duer og folk.

 

Så om du liker det, så ja, dra til Place Catalunya. Barcelona er en svær by med haugevis av interessante områder, dra heller til disse enn til La Ramblas/Place Catalunya.

 

En fin plass å starte er "Arc Triumph", derfra kan du spasere nedover gaten der til parken og forbi dyreparken, så ender du ved "olympic village" området. Derfra kan du spasere til Barceloneta og fra Barceloneta området opp til Port Vell og eventuelt mot Columbus statuen som ligger nede ved turistgata La Ramblas.

 

En annen rute er å heller dra sør (høyre) fra "Arc Triumph", da kommer du til det Gotiske distriktet.

 

Selv liker jeg området rett under "Vallvidera" en annen taubane i Barcelona, som går opp i fjellet vest i byen. Der kan man se hele byen, noe iallefall jeg fant interessant når jeg var i det området. Du kan nok gå dit etter fotballkampen, men det er kanskje mer interessant når det er lyst ute. Egentlig vil jeg anbefale at du bare spaserer nordover etter fotballkampen, så finner du nok masse interessant hvis du vil ut å ha litt vin/øl/mat.

 

Vel. Egentlig er det vanskelig å gi gode råd. For du kan egentlig bare gå akkurat hvor du vil i Barcelona og finne masse interessant i alle retninger, og vil heller ikke ha noe problem med å komme deg tilbake med f.eks metro.

Jeg går (og sykler) stadig vekk rundt i Barcelona, og hver eneste gang oppdager jeg nye unike ting, plasser, områder osv som jeg ikke har sett før.

 

Er du interessert i kunst og/eller arkitektur vil du finne at hele byen er full av unike bygg med unike utsmykninger, uansett hvor du går. Så tenker man på hvor kjipe byggene og betongfasadene er andre plasser.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...