Gå til innhold

[Løst] Xbox 360 Eller Ps3? Hvilken kjøper jeg!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox-kontrollen er etter min mening alt for stor og ubehagelig å holde i. Selv om det har vært noe trøbbel med Playstation Network tidligere, så funker det som det skal nå. Vær også klar over at det er spill som kun er tilgjengelig for xbox og omvendt. I tillegg er det kanskje en viktig faktor hva vennene dine har, om du ønsker å spille sammen med dem online e.l.

 

Lykke til!

Endret av Slasken92
Lenke til kommentar

Har begge konsoller, men bruker mest Xboxen pga bedre kootroller (venstre stikka er mye bedre plassert for tommelen enn playstation sin). Bedre sosiale funksjoner er det på Xbox, og felles spill funker oftes bedre på Xbox. Samtidig er jeg mye mer fant av achivements på 360 frodi du slipper å loade som på PS3. Grunnen til PS3 er de gode ekslusive spillene som f eks Uncharted.

Lenke til kommentar

Er enig med firberblad her, kjøp begge.

 

Hvis du kjøper Xbox 360 bør du gå for mere en 4 GB lagringplass er veldig lite.

Angående PS3 kan du godt gå for den rimligste eventuelt bvare hvis det fremdeles finnes noen.

 

Jeg har 320 GB harddisk i min 40 GB PS3, siden jeg har den gamle versjonen.

 

Så kjøp begge for å være sikker på du får størst spill utvalg.

 

Hvis du skal ha en, ville jeg gått for PS3 fordi da får du playsation network og blueray spiller, i tillegg bedre håndkontroller.

 

Skal du kjøpe spill, bestill fra http://biit.no/ veldig billig, eneste du bør bestille for 150 kr per bestilling så slipper du frakt, og maks 180 kr for å slippe MVA.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg er stuck i et dilemma. Hvilken konsoll kjøper jeg!?

 

Et dilemma er valget mellom to onder.

Jeg ville heller kalt det et luksusproblem.

 

Forøvrig vil jeg anbefale å kjøpe begge hvis du har råd.

Hvis jeg hadde en pistol mot hodet og ble bedt om å velge èn av dem hadde jeg valgt Xbox 360.

Lenke til kommentar

Velg PS3, hvem faen gidder betale for Xbox Live? Microsoft er så jævla idioter som skal presse mest mulig utav folk. Fuck dem!

Ca.30 millioner brukere betaler for Xbox Live.

 

250-300 kroner i året for en fantastisk fungerende tjeneste er ikke mye penger. Det koster faktisk litt for MS å drifte og vedlikeholde XBL.

 

Tenke seg til at et firma også prøver å tjene penger, det er uhørt !!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg kjøpte selv en PS3, så jeg kan ikke snakke for Xboxen.

 

jeg er godt fornøyd med PS3. gode exclusives(blant annet: uncharted, infamous, demon's souls)

jeg ville også ha en Blu-rayspiller, så da ble det PS3.

 

det som trekker litt ned, er at DLC kommer litt senere på PS3 enn til Xbox eller PC, og at man ikke får COD mappacks før etter en god stund, siden microsoft har en avtale med Activition om at det skal komme til Xbox først.

 

ellers enn det, synes jeg PS3 er en meget bra konsoll.

 

PS: når det gjelder kontrollerne, så er det en vanesak, ikke noe annet.PS3 har ikke en bedre kontroller enn xbox, og xbox har ikke en bedre kontroller enn PS3.

Lenke til kommentar

Er bare å se på spillene det, har den ene maskinen noen ekslusiver som du har veldig lyst å spille? Eller er det viktig at multi plat spill er så bra som overhode mulig?

 

Om du har mulighet så kjøper du begge maskinene, da får du tillgang til så utrolig mange bra ekslusive spill. Og når det kommer multiplat spill så velger du X360 da den i dem aller fleste tillfellene presterer bedre. Og om online er viktig så ville jeg holdt en finger på X360 ikke pga online biten er noe bedre en på PS3 men pga en så enkel grunn som at alle som kjøper en X360 får med en mic.....vesentlig mer liv online.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke interresert i alle de "Eksklusive spillene" untatt Halo Reach, det er det eneste spillet jeg kommer til å spille på xbox som ps3 ikke har.

 

For de som lurer har jeg valgt xbox for sikker fps, i tilfelle, billigere startpris, 3 måneder gratis xbox live har man uansett, HALO, stabilt gameplay i Black Ops, og jeg har ingen problemer med å delbetale xbox live i et år.

 

Takker for svar alle sammen.

 

Se her: http://biit.no/Xbox-LIVE-Gold-12Month-Membership-Card-Xbox-360/dp/B000B5KMSE

 

For de gjerrige å klage på at xbox live koster..

Endret av lundern2k
Lenke til kommentar

Velg PS3, hvem faen gidder betale for Xbox Live? Microsoft er så jævla idioter som skal presse mest mulig utav folk. Fuck dem!

Ca.30 millioner brukere betaler for Xbox Live.

 

250-300 kroner i året for en fantastisk fungerende tjeneste er ikke mye penger. Det koster faktisk litt for MS å drifte og vedlikeholde XBL.

 

Tenke seg til at et firma også prøver å tjene penger, det er uhørt !!

 

Men snart kommer det jo dyrere Live, pluss DLC som skal presse folk for enda mer penger. De kan designe det spillet de vil ha, men de fleste legger ikke ved ideene etter en lang utviklingstid, dermed oppstår DLC som skal ytterligere ta noen penger av kundene. Det skjer med alt, og det er surt når spill kan nå 599kr uten DLC.

 

Hos meg så er det ikke et problem å punge ut, men for andre så kan det være det. Spesielt viss man er vant til PC, PS3, Wii, PSP, 3DS, DS osv som er gratis å game online

 

Ville hatt en PC for multiplatts og eksklusiver, man kan også ha PS3 og X360 for eksklusiver viss man har råd til det såklart ;)

 

Men viss jeg skulle anbefalt deg en maskin, så hadde jeg valgt PS3.

Mye pga den støyer mindre en min X360 Slim, gratis online, lettere betalingsvalg, slipper MS Points som er lagt opp til du har alltid noen Points igjen liggende, Blu-Ray, sette i større harddisk (500Gb er vel maks pr idag), Bluetooth,flerfoldige eksklusiver

 

Men jeg klarte ikke med kun en X360 når jeg kjøpte den på lanseringsdagen, måtte ha alle!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...