Gå til innhold

Lei av hele Oslo og Utøya saken...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel normalt med en stor mediadekning i etterkant av en slik hendelse, på samme måte som USA snakket om 11. september i lang tid etter det hendte. Det som rammer oss nærme opptar oss naturlig nok i større grad enn det som skjer langt unna. Mitt råd er kanskje å lese litt utenlandske aviser i tiden fremover om du ikke liker norsk medias dekning akkurat nå. :)

Lenke til kommentar

Hvis man tar Stoltenberg på ordet, vil det nettopp være rom for å diskutere ulike meninger fremover. Åpenhet er jo nettopp det som blir fremhevet, og en konstruktiv debatt er ikke feil. Samtidig må man da akseptere at veldig mange mennesker føler en sterk sorg akkurat nå, og at det som har skjedd i løpet av den siste uken nok er en bearbeidingsprosess som for mange har vært ganske nødvendig. At trådstarter ikke føler det er greit nok, men da er det som sagt, ikke verre enn å ty til utenlandsk media for andre nyheter. Det tar nok ikke veldig lang tid før det meste er tilbake til "normalen", og det å unne mange nordmenn en mulighet til å sørge på sin egen måte er vel ikke for mye forlangt?

Lenke til kommentar
Det stygge blomsterhavet, og folk griner på TV! Hva går det av folk? Folk som hadde null kjennskap til dem gråter pga. noen dem overhodet ikke har noe kjennskap til. De aner ikke engang hvem/hva de gråter for. De er som programmerte roboter.

 

Det er vel nettopp det de/man ikke er.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Empati

http://no.wikipedia.org/wiki/Sympati

Endret av blured
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det tar ikke slutt. Jeg kan ikke åpne noen nettaviser uten at dette er om denne skytingen og bombingen.

Jeg er lut lei hele saken. Hele greia er for at AP skal få sympatistemmer. Melkes for alt det er verdt. Nå skal vi så hvor fantastisk Jens Stoltenberg er til å føre oss sammen. Få slutt på hatet, og mer kjærlighet. Jeg spyr av hele denne hippie-stemningen han driver å skaper.

Mer kjærlighet... æsj. Jeg klarer ikke mer. Får nesten lyst å drepe meg selv når jeg hører alt den svadaen. Det stygge blomsterhavet, og folk griner på TV! Hva går det av folk? Folk som hadde null kjennskap til dem gråter pga. noen dem overhodet ikke har noe kjennskap til. De aner ikke engang hvem/hva de gråter for. De er som programmerte roboter.

 

Vel, ville bare få ut frustrasjonen. Og regner med at det er noen som føler det samme som meg.

Jeg har lest noe av det Breivik skrev, og selv om det han gjorde er bare tragisk, deler jeg mange av hans synspunkter. Faktisk enig i mye han har compilet sammen. Men om jeg ville sagt det øye for øye foran noen... tviler jeg på.

 

Jeg hadde tenkt og svare deg med et langt og fyldig innlegg. Men jeg ser nå at det ikke ville ført oss noen vei. Du hadde ikke forstått alvoret i saken om det så hadde hvert broren, søsteren din eller et annet familiemedlem som hadde blitt rammet av denne saken.

Lenke til kommentar

det må da vere lov og ha sin egen mening uten at dere går til person angrep på verandre. jeg kunne fint tenkt meg at det sluttet og bruke 3/4 av vg på denne saken. men sånn funker ikke media.

 

 

samtidig så er det jo hjerne vasking fra venstre siden av politikken som sier at nå er alle som stemmer frp er terrorister.

eddit: jeg sier på ingen måte at høyre siden er noe bedre.

 

dette er bare lattelig....

 

 

bilde som beskriver begge sidene av denne saken bra.

post-214895-0-06373500-1311961395_thumb.png

Endret av supercz
Lenke til kommentar

samtidig så er det jo hjerne vasking fra venstre siden av politikken som sier at nå er alle som stemmer frp er terrorister.

Det er like mye hjernevasking fra høyresida som mener alle som tror på koranen er terrorister....

 

Mener du ikke "Det er hjernevasking fra noen Marxister fra Venstresiden som påstår at alle fra høyresida mener alle som tror på koranen er terrorister.."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

samtidig så er det jo hjerne vasking fra venstre siden av politikken som sier at nå er alle som stemmer frp er terrorister.

Det er like mye hjernevasking fra høyresida som mener alle som tror på koranen er terrorister....

 

Mener du ikke "Det er hjernevasking fra noen Marxister fra Venstresiden som påstår at alle fra høyresida mener alle som tror på koranen er terrorister.."

 

Jo.. Det er like galt. Generalisering generelt er det noe galt i.

Jeg bare sa det som en motvekt til det første som ble sagt. Da ser alle at det blir galt å generalisere uansett hva slags side man står på... Idioter finnes både på venstresida og på høyresida. =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

samtidig så er det jo hjerne vasking fra venstre siden av politikken som sier at nå er alle som stemmer frp er terrorister.

Det er like mye hjernevasking fra høyresida som mener alle som tror på koranen er terrorister....

 

Mener du ikke "Det er hjernevasking fra noen Marxister fra Venstresiden som påstår at alle fra høyresida mener alle som tror på koranen er terrorister.."

 

Jo.. Det er like galt. Generalisering generelt er det noe galt i.

Jeg bare sa det som en motvekt til det første som ble sagt. Da ser alle at det blir galt å generalisere uansett hva slags side man står på... Idioter finnes både på venstresida og på høyresida. =)

 

Vel se på det, et innlegg som jeg kan være helt enig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du våser om, TS. Vil du heller lese slanketips, de hotteste feriestedene og været? Du prater jo bare skit. Andre saker får da vitterlig plass i avisene, f.eks. de der drapene som ble begått i kjølvannet av massakren (ene var vel i Sandnes hvis jeg husker rett), voldtekt, gjeldskriser, Air France-ulykken, sportsnyheter osv osv osv. Hvis det er noe å klage på så er det at aviser som VG og Dagbladet overdriver noe jævlig med store bilder, men da er det ikke verre enn å bytte til mer seriøse aviser. Dette er det største og verste som har skjedd i Norge i vår levetid, deal with it.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg støtter deg til det fulleste Jannikale, Kunne ikke vært mer enig. Har selv tenkt til å dra fra dette kommunistlandet så fort jeg ser muligheten. Det tenkende individ har ingenting å gjøre i et land der folk pumper i seg prozac og slikker medieprat, statens største propagandamaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...