Gå til innhold

Kan Frp styre Norge?


Anbefalte innlegg

Hmm. Selv var det det private markedet, eller rettere sagt, en privat teleselskap som gjorde at jeg ikke fikk se TV, eller bruke internett, ikke staten.

 

Vel, jeg føler ikke akkurat den helt store sympatien for deg i akkurat denne sammenhengen.

Vel... Jeg føler vel ikke akkurat helt den store sympatien for deg og din situasjon heller...

 

Du hadde et valg, og du kunne og satt deg inn i prisene for bruk av selskapets tjenester.

Nei. Det hadde jeg ikke. Du vet ikke hva jeg hadde muligheter til eller ikke. Jeg forsøkte å finne ut prisene for bruk av selskapets tjenester. Men jeg fant dem ikke. De burde ha vært lettere tilgjengelige, og dessuten burde jeg fått sms, når datamengden gikk over ett visst nivå (noe som ble vedtatt av stortinget bare noen måneder etter jeg hadde vært i Egypt). Jeg trodde det var dyrt, men ikke i mine villeste fantasier at det kunne være SÅ dyrt. Jeg ble ikke opplyst om dette da jeg sa: "ja takk" - til mobilt bredbånd som en ekstrapakke til bredbåndet mitt, noe de burde vært lovpålagt å gjøre, slik at brukeren vet hvor mye det vil koste i utlandet...

 

Det at du ikke sympatiserer med meg i en slik sak, men med et selskap, det sier jo litt om hva slags verdier du representerer og forfekter politisk.

"Det er kundens feil"-tankegang. Med alt for høyrevridd politikk, vil man selv være skyld i alt, og da kan man ikke lenger skylde på politikerne. Og det er det, det handler om. Dette har jeg vært inne på før.

 

Jeg snakker om skatt på elektrisitet, de Rød-Grønne privatiserte elektrisiteten, men sørget for å sitte igjen med aksjemajoriteten.

 

Så ilegger de strømmen så stor skatt at leverandørene må innføre nettleie for å tjene penger.

Javel, og til helvete med dem, da... Uansett, så har jeg endret politisk ståsted og stemmer Venstre ved neste valg. Jeg har dermed gått over på borgerlig side i politikken.

 

I mitt tilfelle er det meningsløst å spare strøm, nesten alt jeg betaler er nettleie. Og strømmen var hard å betale når jeg ikke hadde penger.

Har opplevd det samme selv. Men det ville blitt verre dersom FrP hadde kommet igjennom med å fjerne varlig uføretrygd. Da ville jeg måtte klart meg uten forferdelig mye, pluss at jeg måtte dratt hjem til mor og far, hver gang jeg trengte noe å spise, og drikke.

 

Skatter og avgifter på bil. Som ufør trenger jeg bil for å komme meg ut og omkring, bensinen er faktisk overkommelig, men alle bompengene holder på å ta knekken på meg og jeg må selv i dag være forsiktig med hvor jeg kjører. Noen måneder har jeg større utgifter i bompenger enn på bensin. I tillegg har man jo årsavgiften som var en avgjørende grunn for at jeg i tre år måtte greie meg uten bil. TV-lisensen er ikke noe problem i dag, men var det før, og for de som sitter isolerte er det faktisk mye selskap i TV'en. Det høres kanskje trist ut, men den holder tankene på avstand og ikke på langt nær så trist som å føle seg utenfor alt og alle. Og siden de Rød-Grønne overtok har den ene økonomiske hjelpeordningen etter den andre forsvunnet en etter en, og det samme med mulighetene for å kunne greie seg mer på egen hånd.

Jeg ser problemet. Ikke noe vansker med å se det.

 

Om det blir bedre med FrP vet jeg ikke, men jeg har vanskelig for å se at det kan bli verre, og selv noen så banalt som å avskaffe bompenger hadde gjort stor forskjell for meg. Det er fort en tusenlapp mer i måneden, ikke mye for SV'er kanskje, men for de av oss som ikke har så mye penger hjelper det mye.

FRP SA JA TIL BOMPENGER

 

Det er andre ting en bompenger som er noe man bør fokusere på når det gjelder politikken mener jeg. Å finansiere veier ved bruk av bompenger ser jeg ikke noe problem med. Det er ikke noe problem, utover hva du gjør det til selv: Kjør kollektivt når du har dårlig råd...

 

Når det gjelder bompenger, er det fullt mulig å gjøre det billigere. Du kan kjøpe årskort, eller månedskort og liknende. Så dette ser jeg svært lite problemer med. Og kan ikke si at jeg sympatiserer så alt for mye ;)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm. Selv var det det private markedet, eller rettere sagt, en privat teleselskap som gjorde at jeg ikke fikk se TV, eller bruke internett, ikke staten.

 

Vel, jeg føler ikke akkurat den helt store sympatien for deg i akkurat denne sammenhengen.

Vel... Jeg føler vel ikke akkurat helt den store sympatien for deg og din situasjon heller...

 

Vel, jeg har det økonomisk bra nå, men den var kald hvis du henviser til mine tidligere erfaringer.

 

 

Du hadde et valg, og du kunne og satt deg inn i prisene for bruk av selskapets tjenester.

Nei. Det hadde jeg ikke. Du vet ikke hva jeg hadde muligheter til eller ikke. Jeg forsøkte å finne ut prisene for bruk av selskapets tjenester. Men jeg fant dem ikke. De burde ha vært lettere tilgjengelige, og dessuten burde jeg fått sms, når datamengden gikk over ett visst nivå (noe som ble vedtatt av stortinget bare noen måneder etter jeg hadde vært i Egypt). Jeg trodde det var dyrt, men ikke i mine villeste fantasier at det kunne være SÅ dyrt. Jeg ble ikke opplyst om dette da jeg sa: "ja takk" - til mobilt bredbånd som en ekstrapakke til bredbåndet mitt, noe de burde vært lovpålagt å gjøre, slik at brukeren vet hvor mye det vil koste i utlandet...

 

Det at du ikke sympatiserer med meg i en slik sak, men med et selskap, det sier jo litt om hva slags verdier du representerer og forfekter politisk.

"Det er kundens feil"-tankegang. Med alt for høyrevridd politikk, vil man selv være skyld i alt, og da kan man ikke lenger skylde på politikerne. Og det er det, det handler om. Dette har jeg vært inne på før.

 

I motsetning til deg hadde jeg ikke den informasjonen du nå kommer med når jeg skrev det. Jeg så for meg en kar sittende på stranda i Egypt med laptopen sin, jeg har ennå ikke råd til å reise til Egypt og selv om jeg har råd til en laptop nå hadde jeg ikke det før. Nå som jeg har fått utfyllende informasjon tar jeg selvfølgelig ikke selskapets side i denne saken. Men, jeg må si at du er rask med å dømme.

 

I mitt tilfelle er det meningsløst å spare strøm, nesten alt jeg betaler er nettleie. Og strømmen var hard å betale når jeg ikke hadde penger.

 

 

Har opplevd det samme selv. Men det ville blitt verre dersom FrP hadde kommet igjennom med å fjerne varlig uføretrygd. Da ville jeg måtte klart meg uten forferdelig mye, pluss at jeg måtte dratt hjem til mor og far, hver gang jeg trengte noe å spise, og drikke.

 

Jeg har varig uføretrygd selv og jeg er ikke redd for at de skal fjerne den. Nå har jeg en veldig klar diagnose, i motsetning til en rekke andre mer eller mindre tvilsomme tilfeller (jeg sier ikke at du er en av dem), og de bør frykte FrP. Men akkurat der er jeg enig med FrP, jeg finner misbruk av trygdeordninger provoserende. Har du en klar diagnose har du ingenting å frykte fra FrP du heller.

 

Om det blir bedre med FrP vet jeg ikke, men jeg har vanskelig for å se at det kan bli verre, og selv noen så banalt som å avskaffe bompenger hadde gjort stor forskjell for meg. Det er fort en tusenlapp mer i måneden, ikke mye for SV'er kanskje, men for de av oss som ikke har så mye penger hjelper det mye.

FRP SA JA TIL BOMPENGER

 

Det er andre ting en bompenger som er noe man bør fokusere på når det gjelder politikken mener jeg. Å finansiere veier ved bruk av bompenger ser jeg ikke noe problem med. Det er ikke noe problem, utover hva du gjør det til selv: Kjør kollektivt når du har dårlig råd...

 

Når det gjelder bompenger, er det fullt mulig å gjøre det billigere. Du kan kjøpe årskort, eller månedskort og liknende. Så dette ser jeg svært lite problemer med. Og kan ikke si at jeg sympatiserer så alt for mye ;)

 

Nå har ikke jeg gitt deg så mye informasjon om min diagnose, og har ikke tenkt å gjøre det heller, men kollektivtransport er ganske vanskelig. Jeg får pasienttransport til lege og andre behandlere, og har TT-kort i tillegg, men kommer ikke så langt med bare det. Pasienttrasport gjelder naturligvis bare transport til lege og behandlere, og TT-kortet dekker bare drosje for omkring 5500,- i året. Det er ikke så mye når du begynner å regne litt på det, og er mest for at jeg skal ha noe å komme meg frem med når jeg ikke kan kjøre fordi jeg har tatt for store mengder smertestillende til å kjøre bil selv. Det er mange som ikke kan benytte seg av kollektivtransport, så ikke vær for rask til å dømme her heller.

Endret av Clarkson
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Man kan se det på hvordan de uttrykker seg. Dersom man overdriver, turer frem, generaliserer og sånn, så blir det bare akkurat like dumt som det man ønsker å kritisere. Man er like ekstrem for å si det slik, som de man forsøker å kritisere...

 

Jeg er helt enig, du er jo en fornuftig fyr, så hvorfor maser du om klisjeer som billig sprit? Tror du virkelig folk stemmer på FrP for å få billligere sprit? Du kan jo være så nyansert ellers, ikke nedverdig deg selv og begynne å argumentere som kgun og niples her.

 

Er de skrevet lenge etterpå? Er ikke Muhammed historisk? Nei dette visste jeg ikke...

 

Alt, både Koranen og hadithene er skrevet ned lenge etter at Muhammed eventuelt eksisterte, om han eksisterte vet vi rett og slett ikke. Jeg regner det for sannsynlig, kun en spekulasjon, men vi vet i så fall ikke om det som er nedskrevet omtaler den historiske personen og i hvilken grad de er riktige.

 

Det spiller forsåvidt ingen rolle. Muhammed er også en fantasifigur som folk har laget seg mange tanker og forestillinger rundt. Alt det som er blitt sagt om han, og det han skriver selv i Koranen trenger ikke være historisk, det kan være det stikk motsatte... Alt kan være et påfunn, og han trenger heller ikke å ha vært forfatteren bak. Det er det umulig å bevise. Men de skriftene som snakker om ham, sier en del, og da tar jeg utgangspunkt i dem som finnes.

 

Det har du helt rett i, men husk at det er mange kilder som sier forskjellige ting. Det er derfor det er forskjellige grupper innenfor Islam, de legger vekt på forskjellige skrifter.

 

<redigering etter svar>

Jeg ser nå at på den måten Clarkson siterer med å utheve utsagnene han kommenterer og skrive egne svar med vanlig skrift at det mest sannsynlig er han som skrev det som står i rødt ovenfor. Slik det fremstår ovenfor kan det tydes som om Turbonelle skrev det og siden redigerte utsagnet bort etter at Clarkson skrev sin post.

</redigering etter svar>

 

Turbonelle har tydeligvis redigert bort det som er markert med rødt i sin neste post, men vil du finne ut hva jeg mener, kan du jo begynne med å tilbakevise det jeg skrev i post #16 ->

 

Spesielt post #19 skulle vise hva jeg mener:

 

Kutte ut alle bompenger, hver gang det er tale om inndekning av utgifter skal det finansieres med å trekke på oljefondet. Du finner mer enn nok om hva jeg mener om dette her: http://www.dinnettavis.no/

 

ikke nedverdig deg selv og begynne å argumentere som kgun og niples her.

Og det skriver en som mener at det er viktig å diskutere seksueull legning til en person som levde for over 1000 år siden i en tråd der man diskuterer om FrP kan styre Norge. Det blir særlig dumt når samme tema gjentas i tråd etter tråd.

 

Utsagnet i rødt ovenfor ble kan hende moderert i denne posten.

 

Ikke kgun heller. Selv om kgun skriver litt kort mange ganger, og ikke ønsker å utdype dersom noen spør ham om han kan utdype.

Vet bare et par plasser du har bedt meg utdype. Jeg mener det var om sosialisme og Krfs Inger Lise Hansen. Første tema er for omfattende og om hva Inger Lise Hansen står for mener jeg du kan finne ut selv ved å Google henne.

 

Hovedgrunnen jeg har for å kritisere FrP er at jeg har blitt så møkk lei av FrPere på VG-Nett, og Dagbladet som spammer artikler og som hele tiden kommer med banale utspill om Arbeiderpartiet, Jens, Knut, og så videre. Jeg har rett og slett blitt påvirket i en negativ retning. Men jeg håper at du og dine likesinnede kan gi en bedre påvirkning.

 

Ja spesielt når du begynner å blande inn seksuell legning til en person som levde for over 1000 år siden i denne (det temaet pleier å dukke opp når man er uttømt for argumenter) tråden også. De som har lite substans og fare med her inne begynner ofte den diskusjonen som du jo galant fortsetter med. Du lar deg altså lokke over på anti-muslimenes / anti-islamistenes banehalvdel. Mange av dem er langt til høyre for FrP / (og de marginale demokratene) og representerer således ikke noe lovlig norsk parti.

 

Opprett heller en egen tråd om hva Islam, Kristendom og andre religioner er. Som undertema kan du eventuelt spørre om hva norske partier mener om dette. Du skal ikke lete lenge før du finner rikelig med soff her inne til å klippe og lime om religion. Jeg personlig har annet å gjøre enn å diskutere slike gjentagelser. Den oppfatningen leser jeg at mange med meg deler. Fortsetter du, sitter til slutt kun anti-muslimer / anti-islamister igjen på dette forumet. Er det det du ønsker?

 

Okei. Det kan jeg selvfølgelig følge deg på, for det har jeg funnet ut er tilfellet med Det nye testamentet også - som da FrP og kristen-demokratene er så tilhengere av... (for å ikke spore helt av debatten)

Tja. Det er jo en mye mer interessant diskusjon om du vil stemme venstre (mest sannsynlig en potensiell samarbeidspartner med KrF) ved neste valg. Et meget interessant tema du som liker filosofi kan finne ut av er:

 

Hvorfor har mange av KrFs valgere gått til FrP?

 

Etter min personlige mening er mange lettlurte og det har med FrPs svært effektive symbolpolitikk å gjøre. Carl Ivar Hagen var en mester i å sette stempel på politiske motstandere og bruke symbolpolitikk.

 

  1. Kan flukten fra KrF til FrP også ha noe med Inger Lise Hansen å gjøre som ikke var "kristen nok" for mange fra bibelbeltet på Sørlandet / Vestlandet?
  2. Hvorfor er FrP et bedre alternativ for mange kristne velgere?

Terningen er kastet og som filosof, spesialist på Platons statslære, bør du være i stand til å knekke FrPs symolkode.

 

Dette er langt mer viktig om du er interessert i norsk politikk enn å diskutere seksuell legning til en person som levder for over 1000 år siden.

 

Med sin svært uansvarlige økonomiske og velferdsøkonomiske politikk burde FrP vært under sperregrensen for lengst.

 

I et nøtteskall oppsummerer jeg FrP's økonomiske politikk som valgfrihet for de rikeste i samfunnet til å rase rundt på veier uten bompenger. Med bensinpriser langt lavere enn det som er samfunnsøkonomisk forsvarlig (på grunn av indirekte virkninger i produksjon og forbruk) kan de med velfylte lommebøker reise fra kjøpesenter til kjøpesenter og øke sitt private forbruk på bekosning av en tradisjonell norsk velferdspolitikk, de svakeste i samfunnet.

 

Det er ikke vanskelig å finne ut hva en slik politikk har ført til ved å se seg om ute i verden.

Redigert skrivefeil etter svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Venligst ta religonsdebatten et annet sted, vi har til og med en egen kategori for slikt. Minner om at vi ber brukerne rapportere poster man mener er i strid med forumets retningslinjer, ikke ta det opp i tråden. Hold en saklig tone og diskuter trådens tema.

Reaksjoner på veiledning tas som vanlig på PM, og ikke her i tråden.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den posten har jeg ventet på lenge. Jeg håper inderlig at den gjentas i andre tråder, så dette forumet kan bli bedre enn det jeg oppfatter ulike andre norske (avis) forum til å være.

Lenke til kommentar

Den posten har jeg ventet på lenge. Jeg håper inderlig at den gjentas i andre tråder, så dette forumet kan bli bedre enn det jeg oppfatter ulike andre norske (avis) forum til å være.

 

Hvis du har ventet så lenge på den bør du i det minste lese den

 

Reaksjoner på veiledning tas som vanlig på PM, og ikke her i tråden.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men allikevel - kan vi ha et parti i regjering som bevisst utelukkende bruker kun retorikk i sitt politiske arbeid?

Ja partiets eksistens og størrelse viser det. Om vi burde ha det er et annet spørsmål og det bestemmer folket ved stortingsvalg. :roll:

Lenke til kommentar
Hmm. Selv var det det private markedet, eller rettere sagt, en privat teleselskap som gjorde at jeg ikke fikk se TV, eller bruke internett, ikke staten.

 

Vel, jeg føler ikke akkurat den helt store sympatien for deg i akkurat denne sammenhengen.

Vel... Jeg føler vel ikke akkurat helt den store sympatien for deg og din situasjon heller...

 

Vel, jeg har det økonomisk bra nå, men den var kald hvis du henviser til mine tidligere erfaringer.

Jeg kjenner ikke til dine tidligere erfaringer og sånt. Jeg bare reagerte på det du sa. Som du sår skal du høste =)

 

Du hadde et valg, og du kunne og satt deg inn i prisene for bruk av selskapets tjenester.

Nei. Det hadde jeg ikke. Du vet ikke hva jeg hadde muligheter til eller ikke. Jeg forsøkte å finne ut prisene for bruk av selskapets tjenester. Men jeg fant dem ikke. De burde ha vært lettere tilgjengelige, og dessuten burde jeg fått sms, når datamengden gikk over ett visst nivå (noe som ble vedtatt av stortinget bare noen måneder etter jeg hadde vært i Egypt). Jeg trodde det var dyrt, men ikke i mine villeste fantasier at det kunne være SÅ dyrt. Jeg ble ikke opplyst om dette da jeg sa: "ja takk" - til mobilt bredbånd som en ekstrapakke til bredbåndet mitt, noe de burde vært lovpålagt å gjøre, slik at brukeren vet hvor mye det vil koste i utlandet...

 

Det at du ikke sympatiserer med meg i en slik sak, men med et selskap, det sier jo litt om hva slags verdier du representerer og forfekter politisk.

"Det er kundens feil"-tankegang. Med alt for høyrevridd politikk, vil man selv være skyld i alt, og da kan man ikke lenger skylde på politikerne. Og det er det, det handler om. Dette har jeg vært inne på før.

 

I motsetning til deg hadde jeg ikke den informasjonen du nå kommer med når jeg skrev det. Jeg så for meg en kar sittende på stranda i Egypt med laptopen sin, jeg har ennå ikke råd til å reise til Egypt og selv om jeg har råd til en laptop nå hadde jeg ikke det før. Nå som jeg har fått utfyllende informasjon tar jeg selvfølgelig ikke selskapets side i denne saken. Men, jeg må si at du er rask med å dømme.

Alt du sier kan slå tilbake på deg selv, vet du. =)

Ikke noe vondt ment fra min side. Jeg har selv vært i økonomisk nød, og jeg kan si så mye som at jeg har fått en hjelpeverge til å føre regnskap, betale regninger og sånt, og at det er det som gjorde det mulig for meg å spare inn penger til den turen, og i ettertid nedbetale regningen fra Nextgentel. Men jeg har levd ganske trangt i den perioden ja. Godt jeg har PC og internett, og at jeg ikke bryr meg om å feste, drikke og røyke.... =)

 

Sparer veldig mye på å ikke kjøpe alkohol, og tobakk, og så videre.. VELDIG mye.

 

I mitt tilfelle er det meningsløst å spare strøm, nesten alt jeg betaler er nettleie. Og strømmen var hard å betale når jeg ikke hadde penger.

Har opplevd det samme selv. Men det ville blitt verre dersom FrP hadde kommet igjennom med å fjerne varlig uføretrygd. Da ville jeg måtte klart meg uten forferdelig mye, pluss at jeg måtte dratt hjem til mor og far, hver gang jeg trengte noe å spise, og drikke.

Jeg har varig uføretrygd selv og jeg er ikke redd for at de skal fjerne den. Nå har jeg en veldig klar diagnose, i motsetning til en rekke andre mer eller mindre tvilsomme tilfeller (jeg sier ikke at du er en av dem), og de bør frykte FrP. Men akkurat der er jeg enig med FrP, jeg finner misbruk av trygdeordninger provoserende. Har du en klar diagnose har du ingenting å frykte fra FrP du heller.

Jeg har legeerklæring ja, og jeg har en klar diagnose. FrP ønsker å fjerne varlig økonomisk trygghet, for ALLE under 40 år. De mener at slike stønader bare skal være midlertidig. Bare tull når man vet hvordan dagens system er... For meg er varlig(!) ufør, svært viktig i forbindelse med at jeg må ta opp et husbanklån senere. Man kan ikke låne noe dersom man ikke har fast og sikker inntekt.

 

Om det blir bedre med FrP vet jeg ikke, men jeg har vanskelig for å se at det kan bli verre, og selv noen så banalt som å avskaffe bompenger hadde gjort stor forskjell for meg. Det er fort en tusenlapp mer i måneden, ikke mye for SV'er kanskje, men for de av oss som ikke har så mye penger hjelper det mye.

FRP SA JA TIL BOMPENGER

 

Det er andre ting en bompenger som er noe man bør fokusere på når det gjelder politikken mener jeg. Å finansiere veier ved bruk av bompenger ser jeg ikke noe problem med. Det er ikke noe problem, utover hva du gjør det til selv: Kjør kollektivt når du har dårlig råd...

 

Når det gjelder bompenger, er det fullt mulig å gjøre det billigere. Du kan kjøpe årskort, eller månedskort og liknende. Så dette ser jeg svært lite problemer med. Og kan ikke si at jeg sympatiserer så alt for mye ;)

 

Nå har ikke jeg gitt deg så mye informasjon om min diagnose, og har ikke tenkt å gjøre det heller, men kollektivtransport er ganske vanskelig. Jeg får pasienttransport til lege og andre behandlere, og har TT-kort i tillegg, men kommer ikke så langt med bare det. Pasienttrasport gjelder naturligvis bare transport til lege og behandlere, og TT-kortet dekker bare drosje for omkring 5500,- i året. Det er ikke så mye når du begynner å regne litt på det, og er mest for at jeg skal ha noe å komme meg frem med når jeg ikke kan kjøre fordi jeg har tatt for store mengder smertestillende til å kjøre bil selv. Det er mange som ikke kan benytte seg av kollektivtransport, så ikke vær for rask til å dømme her heller.

Belager. Jeg visste heller ikke det om deg, det du sier nå. Det burde blitt ordnet slik at du slipper bompenger og utgifter som gjør det vanskeligere for deg selvfølgelig. Du burde kunne få kjørt på 'Automat' uten å måtte tenke på noen regning. Man burde fokusere på å legge til rette for individet, og lage individuelle løsninger som er tilpasset hver enkelt.

Lenke til kommentar

kgun: Du forholder deg mer til feilsiteringer enn hva jeg FAKTISK skrev! Og du kommenterer og vurderer helt feil, og følger ikke med i debatten.

 

Når jeg uttalte meg om muslimer var det på grunn av dette:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1361904&view=findpost&p=18158582

 

Det som ble sagt her.. Jeg svarte.. Det Clarkson gjorde, som medførte problemer er at han valgte å feilsitere meg. Og putte sine egne ord og meninger inn i mitt sitat.

 

Det han gjorde for å skille sine egne meninger fra mine var å utheve det jeg skrev, og skrive med vanlig skrift selv.

 

Dessuten... Hvordan kan det ha seg at så mange leser nicket mitt feil? Du og Clarkson ikke klarer å uttale nicket mitt? turbonelle og turbonella... Bestem dere!

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om det blir bedre med FrP vet jeg ikke, men jeg har vasnkelig for å se at det kan bli verre, og selv noen så banalt som å avskaffe bompenger hadde gjort stor forskjell for meg. Det er fort en tusenlapp mer i måneden, ikke mye for SV'er kanskje, men for de av oss som ikke har så mye penger hjelper det mye.

  1. Kan du se at du kanskje ikke hadde hatt bil med en annen regjering?
  2. Sliter vi ikke fortsatt med svært dårlige veier etter den forrige borgerlige regjeringens skattepolitikk?
  3. Kan hende hadde du fått mer penger på kort sikt om man hadde tømt oljefondet. Hvordan ville vår økonomi vært på lang sikt?
  4. Visste du at inntektener fra bompenger er omtrent akkurat det beløpet som trengs til å skaffe full barnehagedekning i Norge?

De skandinaviske landene er regnet som land med en egalitær struktur, der det er viktig å jevne ut inntektsforskjeller via de offentlige budsjetter. Til dette trengs det inntekter. Problemet med FrP politikk er at de som har mest fra før av ville fått de største skattelettene på kort sikt. Når oljefondet er brukt opp for å finansiere folkets skatter kunne du og andre i samme situasjon komme til å oppleve det mange fattige i USA, Irland, Hellas ... opplever. Er det det du ønsker?

 

Politikk er som en evigvarende video og ikke som en samling utplukkede symboler og statiske bilder.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

kgun: Du forholder deg mer til feilsiteringer enn hva jeg FAKTISK skrev! Og du kommenterer og vurderer helt feil, og følger ikke med i debatten.

 

.....

 

Det han gjorde for å skille sine egne meninger fra mine var å utheve det jeg skrev, og skrive med vanlig skrift selv.

Jeg rettet mitt innlegg post #286 14 minutter før du skrev ditt innlegg post #293 så du hadde god tid på deg før du lot fingrene løpe av sted på ditt nye tastatur.

 

Så fint at du følger med i debatten og forsatt ikke respekterer veileders post.

 

En oppgave til deg ngun: Finn ut hvem som sa dette:

"ikke nedverdig deg selv og begynne å argumentere som kgun og niples her."

Turbonello: Slutt å gjenta deg selv ved å fylle opp forumets servere med barnslig tøv. Det holder med en post som påpeker at jeg skriver nicket ditt feil. Tar du deg selv litt høytidelig, slik at det er på tide å bytte ut flosshatten med en rød nisselue? :innocent:

 

Dessuten... Hvordan kan det ha seg at så mange leser nicket mitt feil? Du og Clarkson ikke klarer å uttale nicket mitt? turbonelle og turbonella... Bestem dere!

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

... kguns uavlatelige avbrytelser, feilsiteringer, stråmannsargumentasjon og fanatisme har vært mye mer forstyrende.

Sterk kost av en som ikke har lært seg å sitere og kommentere sitatene riktig på et forum. Kan du komme med noe mer holdbart?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg har legeerklæring ja, og jeg har en klar diagnose. FrP ønsker å fjerne varlig økonomisk trygghet, for ALLE under 40 år. De mener at slike stønader bare skal være midlertidig. Bare tull når man vet hvordan dagens system er... For meg er varlig(!) ufør, svært viktig i forbindelse med at jeg må ta opp et husbanklån senere. Man kan ikke låne noe dersom man ikke har fast og sikker inntekt.

 

Jeg har faktisk diskutert dette med et par FrP-politikere, og de forsikret meg om at jeg ikke hadde noen ting å bekymre meg over, men nå er jeg 43, så hvis det du sier stemmer berører det meg ikke heller. Har du noen link til en pålitelig kilde ser jeg gjerne på den, ikke fordi jeg tviler på deg, men fordi jeg gjerne skulle sett nærmere på den.

 

Når det er sagt tror jeg du allikevel kan ta det med ro, kjenner jeg FrP rett dreier det seg om folk som blir arbeidsføre igjen, og da er det jo hverken meningen eller spesielt lønnsomt å sitte på uføretrygd. Hvis tilstanden din er kronisk eller ikke forbedrer seg får du nok uansett fornyet uføretrygden din. Når det gjelder husbanklån gjelder inntekten din når du søker, i hvert fall her i Bergen (men Bergen har så gode betingelser for husbanklån som du kan få), men hvor mye du får og hvilke krav som stilles varierer fra kommune til kommune så sett deg inn i den aktuelle kommunes regelverk før du bestemmer deg for hvor du vil bo.

 

Personlig er jeg mest forbannet på AP nå for å ha kuttet hva jeg kan tjene utover trygden fra 1G, nærmere 80.000,-, til 30.000,- i praksis. Jeg er i stand til å tjene litt på skriving av fagartikler og andre småtterier. Det vil spille en stor rolle når jeg skal søke om husbanklån, for som ellers, jo mer du tjener, jo mer får du i lån, og siden man bare får husbanklån en gang og må innfri lånet når man selger, må man regne med å bo der en stund og jeg er for gammel til å bo på hybel de neste 25 årene.

Endret av Clarkson
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har faktisk diskutert dette med et par FrP-politikere, og de forsikret meg om at jeg ikke hadde noen ting å bekymre meg over, men nå er jeg 43, så hvis det du sier stemmer berører det meg ikke heller. Har du noen link til en pålitelig kilde ser jeg gjerne på den, ikke fordi jeg tviler på deg, men fordi jeg gjerne skulle sett nærmere på den.

Går du også til en eiendomsmegler for å få råd om prisutviklingen på boliger? Hva med å lytte til fagøkonomer om at FrPs samfunnsøkonomiske politikk ikke henger sammen.

 

Når det er sagt tror jeg du allikevel kan ta det med ro, kjenner jeg FrP rett dreier det seg om folk som blir arbeidsføre igjen, og da er det jo hverken meningen eller spesielt lønnsomt å sitte på uføretrygd. Hvis tilstanden din er kronisk eller ikke forbedrer seg får du nok uansett fornyet uføretrygden din. Når det gjelder husbanklån gjelder inntekten din når du søker, i hvert fall her i Bergen (men Bergen har så gode betingelser for husbanklån som du kan få), men hvor mye du får og hvilke krav som stilles varierer fra kommune til kommune så sett deg inn i den aktuelle kommunes regelverk før du bestemmer deg for hvor du vil bo.

Og Husbanken ble innført av ... ?

 

Du burde nok stemt Sv, selv om Kristin Halvorsen ikke har greidd å leve opp til sitt svulstige løfte om å avskaffe fattigdommen i Norge.

 

Det skulle ikke være vanskelig å fjerne inntektsskatten på inntekter under 200 000 / 250 000 ved å finansiere det ved å øke skattertrekket på inntekter over la oss si 600 000 kroner. Det kan gjøres med pennestrøk om ikke den sittende regjeringen og sentrumspartiene hadde vært så livredd FrPs skatte / bompenge / oljefonds populisme.

 

Poenget er at noen også har en inntekt som er lavere enn 200 000. Jfr Turbonellas sitat fra Venstres program om borgerlønn på 2 G.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...