Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gruer meg hver dag til å dra på jobb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har netopp begynt i ny jobb og de på arbeidsplassen er veldig stygge med meg. Hvordan får jeg slutt på mobbinga?

 

 

Er nok feil forum du er inne på nå!

Men uansett, si fra til din overordnede. Hvis de ikke reagerer, så stå opp i et møte eller lignende og si fra.... Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har netopp begynt i ny jobb og de på arbeidsplassen er veldig stygge med meg. Hvordan får jeg slutt på mobbinga?

 

Ta kontakt med din tillitsvalgte og/eller ditt værneombud. De skal ta slikt på alvor, og skal ha kunnskap og trening i å håndtere slikt. De bringer saken inn for bedriftens ledelse, som har plikt til å gjøre noe med det. Mobbing og trakasering er en alvorlig sak, og kan føre til oppsigelse/avskjed.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gjelder dette sjefen her også ? Kan jeg spørre hva slags type jobb dette er, ikke firmanavnet.

 

Finnes det en fagforening så kan det være en mulighet å prate med den hvis du er organisert, de slår normalt ned på slikt. Ingen er tjent med en arbeidsplass med dårlig arbeidsmiljø.

Lenke til kommentar

en god ledelse vil slå ned på dette, skriftlig advarsel eller gi folk avskjedigelse hvis de mobber på arbeidsplassen.

 

det blir vanskelig å si opp de som mobber, for da måtte de sagt opp nesten alle :(

desuten vil det gå utover meg på fritiden om de fikk rede på at jeg sa fra til ledelsen

Lenke til kommentar

Gjelder dette sjefen her også ? Kan jeg spørre hva slags type jobb dette er, ikke firmanavnet.

 

Finnes det en fagforening så kan det være en mulighet å prate med den hvis du er organisert, de slår normalt ned på slikt. Ingen er tjent med en arbeidsplass med dårlig arbeidsmiljø.

 

G4S, som er et vekterselskap. Jeg jobber som portvakt. Sjefen min er ikke noe snill med meg, samtidig som han er god venn med mobberne. Problemet med mange typer mobbing er at det er vanskelig å bevise. I mitt tilfelle umulig :(

Jeg er ikke lenger medlem i noen fagforening.

Lenke til kommentar

Gå utover deg på fritiden? Truer de deg? Enda større grunn til å si fra til ledelsen. Ikke vær redd for dem, det er derfor vi har politi i Norge.

 

De kommer nok ikke til å banke meg, men det som er sikkert er at de kommer til å sette ut falske rykter. Og jeg har få nok venner som det er.

 

Jeg føler at jeg sitter i saksa, for jo mer motstand jeg gjør, desto styggere rykter lager de om meg:(

Lenke til kommentar

Gå utover deg på fritiden? Truer de deg? Enda større grunn til å si fra til ledelsen. Ikke vær redd for dem, det er derfor vi har politi i Norge.

 

De kommer nok ikke til å banke meg, men det som er sikkert er at de kommer til å sette ut falske rykter. Og jeg har få nok venner som det er.

 

Jeg føler at jeg sitter i saksa, for jo mer motstand jeg gjør, desto styggere rykter lager de om meg:(

Slå dem ned. Rett ned!

 

Gi dem så til de grader grisebank at de ikke kan gå på ei uke!

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

Gå utover deg på fritiden? Truer de deg? Enda større grunn til å si fra til ledelsen. Ikke vær redd for dem, det er derfor vi har politi i Norge.

 

De kommer nok ikke til å banke meg, men det som er sikkert er at de kommer til å sette ut falske rykter. Og jeg har få nok venner som det er.

 

Jeg føler at jeg sitter i saksa, for jo mer motstand jeg gjør, desto styggere rykter lager de om meg:(

Slå dem ned. Rett ned!

 

Gi dem så til de grader grisebank at de ikke kan gå på ei uke!

 

For det første hadde jeg knapt klart å banke opp EN av de. For det andre hadde jeg nermest spolert fremtidige jobbmuligheter om jeg hadde gjordt noe slikt.

Lenke til kommentar

Ikke la deg bli hakket på, gi tilbake med samme mynt. Og ta det opp med sjefen!

 

da prøver jeg det :)

 

så er det kun ett problem som gjenstår. de fryser meg ut også. dette betyr at når jeg snakker så later de som de ikke hører meg. hvordan får jeg de til å slutte med det? jeg tror ikke det går an å tvinge de til å snakke med meg så vi må finne en annen måte.

de gir heller ikke respons om jeg gjentar eller blir sint. dette er ufattelig iriterende! hvordan går jeg fram for at de skal respektere meg? dette er noe sjefen uansett ikke klarer å ordne opp i. dette må jeg ordne på egenhånd, og uten voldsbruk. men hvordan?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...