Gå til innhold

Test: Alienware M18x


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar jeg helt feil når jeg påstår ytelsen koster omtrent dobbelt så mye når den er bærbar?

Jeg tror du betaler nærmere fire ganger så mye for ytelsen her...

Nei, vil tippe man betaler omtrent dobbelt for ytelsen. Må huske at Dell overpriser Alienware-navnet noe helt sinnsykt. Så det er der det store pristillegget kommer :)

Lenke til kommentar

Pissoppløsning!

En av grunnene til at jeg kjøpte m17x var 1920x1200 oppløsning og så kommer etterkommeren med dette? Nei, nei, nei!

 

Hehe. Jeg ventet på en slik kommentar. Det er sikkert noen som ville hatt enda høyere oppløsning enn 1920x1200 på 18.4" skjermen. Selv mener jeg at FullHD nesten første kommer til sin rett på 22" og oppover. Hadde i min tid en slik en med Windows XP, men jeg synes nesten det ble for smått...

Lenke til kommentar

Steike!! Koster å værra kar!! Hadde jeg vønni i lotto, hadde jeg glatt kjøpt en slik... Men for 43 laken, hadde jeg heller bygd meg ett monster av en stasjonær.. Full vannkjøling med 4 stk GTX590 og en 120hz TN skjerm ( FOR GAMING!! ) +++++

Selv et enkelt GTX 590 på en 120Hz skjerm er overkill. To GTX 590, som er det høyeste du kan gå, vil være plaget med driverproblemer og mye annet.

Og hvorfor vannkjøle et GTX 590? Overklokkingsmulighetene blir ikke magisk bedre med et slikt design

 

Får jo ganske mye høyere ytelse med 2 GTX50 i SLi.. Og hvorfor vannkjøle? Fordi det er STILLE!!! Jeg hater høy viftesus og viftelyder, men å ha en raddis på 3-4x120mm vifter på LOW, det er en behagelig bris :) Jeg har hatt mye pc igjennom tidene.. og etter at jeg kjøpte min første vannkjølingssystem... har jeg gjort det siden.. Ett must! Uansett om man vil klokke eller bare ha det kaldt og stille!

 

Steike!! Koster å værra kar!! Hadde jeg vønni i lotto, hadde jeg glatt kjøpt en slik... Men for 43 laken, hadde jeg heller bygd meg ett monster av en stasjonær.. Full vannkjøling med 4 stk GTX590 og en 120hz TN skjerm ( FOR GAMING!! ) +++++

 

Tror AMD HD 6990 er bedre enn GTX 590. Hvis ikke jeg tar helt feil.

 

Ikke på alle måter, men sånn overall er det bedre.

Men man må ta i betrakning med strøm,støy osv.. Ikke at det er no problem når jeg skal vannkjøle...

Men liker kraften i Gforce! Er liksom mere trøkk selv om det ikke alltid er på papiret!

Lenke til kommentar

Steike!! Koster å værra kar!! Hadde jeg vønni i lotto, hadde jeg glatt kjøpt en slik... Men for 43 laken, hadde jeg heller bygd meg ett monster av en stasjonær.. Full vannkjøling med 4 stk GTX590 og en 120hz TN skjerm ( FOR GAMING!! ) +++++

Selv et enkelt GTX 590 på en 120Hz skjerm er overkill. To GTX 590, som er det høyeste du kan gå, vil være plaget med driverproblemer og mye annet.

Og hvorfor vannkjøle et GTX 590? Overklokkingsmulighetene blir ikke magisk bedre med et slikt design

 

Får jo ganske mye høyere ytelse med 2 GTX50 i SLi.. Og hvorfor vannkjøle? Fordi det er STILLE!!! Jeg hater høy viftesus og viftelyder, men å ha en raddis på 3-4x120mm vifter på LOW, det er en behagelig bris :) Jeg har hatt mye pc igjennom tidene.. og etter at jeg kjøpte min første vannkjølingssystem... har jeg gjort det siden.. Ett must! Uansett om man vil klokke eller bare ha det kaldt og stille!

I beg to differ:

GTX 590 SLI test

140 til 160 fps er ikke merkbart i annet enn ekstra muligheter for microstutter.

83 til 86 fps er merkbart i annet enn ekstra muligheter for microstutter.

Metro 2033 gir deg 54 til 84 fps, som ikke er så halvgærent. Det er dog Metro 2033 og microstutter er det jo vanvittig ofte i den motoren.

3DMark11 gir deg 5000 poeng ekstra, sannsynligvis det beste resultatet fra GTX 590 SLI er ubrukelig til annet enn benchmarking.

 

Hvis du vannkjøler er jo tre GTX 580 å foretrekke, klokker bedre, koster omtrent det samme, mulighet for riktig mengde VRAM for kraften, og har litt mindre driverproblemer.

Lenke til kommentar

Tar jeg helt feil når jeg påstår ytelsen koster omtrent dobbelt så mye når den er bærbar?

Jeg tror du betaler nærmere fire ganger så mye for ytelsen her...

Nei, vil tippe man betaler omtrent dobbelt for ytelsen. Må huske at Dell overpriser Alienware-navnet noe helt sinnsykt. Så det er der det store pristillegget kommer :)

 

Så... Det blir dobbelt så my for PC-er med samme ytelse og fire ganger så mye for PC-er som blir lansert under Alienware navnet?

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

okei, det er en ting jeg ikke helt fatter, hvordan klarer de få til 4ghz på en laptop når jeg synes min cpu på 4 ghz er litt varm til tider? har vært med på laptoper med core 2 duo på litt over 2 ghz som har skrudd seg av pga varm cpu. hva har dell fått til her av kjøling som er så fantastisk at den klarer 4ghz?

Lenke til kommentar

okei, det er en ting jeg ikke helt fatter, hvordan klarer de få til 4ghz på en laptop når jeg synes min cpu på 4 ghz er litt varm til tider? har vært med på laptoper med core 2 duo på litt over 2 ghz som har skrudd seg av pga varm cpu. hva har dell fått til her av kjøling som er så fantastisk at den klarer 4ghz?

Intels nyeste arkitektur Sandy Bridge er et monster under overklokking, de aller fleste pleier å komme over 4GHz på stock spenning.

 

Dessuten er dette en stor og tung laptop, kjøleløsningene er nok flere ganger større og kraftigere enn det du får på en liten 15"

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

En betaler vel ganske mye for merket og lys og dill og dall vil jeg anta,

 

f.eks. en slik pc til 11,800kr gjør jo så og si det samme ,

http://www.multicom.no/Kunshan-P170S-17e3-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-180GB-SSD-750GB-Hdde-GeForce-GTX-770M-3GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10625759 ,

 

bær holde greit med ett gtx770M med mindre en skal ha alt av aa og ultra .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...